Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
CONDITIONNEL PRÉSENT PODMIŇOVACÍ ZPŮSOB
VY_32_INOVACE_5B12
2
TVOŘENÍ Tvary podmiňovacího způsobu přítomného se tvoří stejnými koncovkami jako imparfait = -ais, -ais, -ait, -ions, -iez, -aient + stejný základ jako u budoucího času tj. u pravidelných sloves infinitiv a u nepravidelných sloves tvary jako u budoucího času
3
PRAVIDELNÁ SLOVESA Parler Je parlerais nous parlerions
Tu parlerais vous parleriez Ile/elles parlerait ils/elles parleraient Finir Je finirais nous finirions Tu finirais vous finiriez Il/elle finirait ils/elles finiraient
4
NEPRAVIDELNÁ SLOVESA Être je serais Avoir j‘aurais Faire je ferais Savoir je saurais Vouloir je voudrais Pouvoir je pourrais Aller j‘irais Venir je viendrais
5
PODMÍNKOVÉ VĚTY I. typ Podmínka do budoucnosti
Jestliže bude hezky, půjdeme ven. S‘il fait beau, nous sortirons. Po SI = jestliže, když, -li nikdy nemůže být budoucí čas Na místo českého budoucího dáváme po si přítomný čas a v hlavní větě je čas stejný jako v češtině Si je ne mange pas de chocolat, je maigrirai.
6
PODMÍNKOVÉ VĚTY II. typ Podmínka skutečná
Kdyby bylo hezky, šli bychom ven. S‘il faisait beau, nous sortirions. Po SI – kdyby, -li – nikdy nesmí být podmiňovací způsob Na místo českého podmiňovacího způsobu se po si dává imparfait a v hlavní větě je čas stejný jako v češtině Si je ne mangeais pas de chocolat, je maigrirais.
7
PODMÍNKOVÉ VĚTY III. typ
Podmínka neskutečná Kdyby bylo bývalo hezky, byli bychom šli ven. S‘il avait fait beau, nous serions sortis. Po si nesmí být podmiňovací způsob Na místo českého podmiňovacího způsobu minulého se po si dává předminulý čas a v hlavní větě je čas stejný jako v češtině tj. minulý kondicionál Si je n‘avais pas mangé de chocolat, j‘aurais maigri.
8
EXERCICES Traduisez: Jedl bys Šel bych Vybrali by Prodal bys
Měli bychom Udělal by Skončili bychom
9
EXERCICES Complétez le conditonnel présent:
Tu (devoir) faire un grand effort. Nous (vouloir) passer des vacances en France. Ils (pouvoir) nous écrire de temps en temps. J‘(aimer) le revoir ce week-end. Elle (prendre) des cours de dance? Vous (regarder) la télé tous les jours? Ils (aller) nous visiter demain.
10
EXERCICES Traduisez: Kdybych jedl více ovoce, byl bych štíhlejší. Když budu bohatší, koupím si nové auto. Kdybychom měli psa, jmenoval by se Alík. Kdybych každý den cvičil, hrál bych dobře na klavír. Kdybys více pracoval, měl bys více peněz.
11
MERCI POUR VOTRE ATTENTION
12
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, 551 23 Jaroměř
Projekt: Škola v digitálním světě aneb Uchop svoji šanci Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_5B12 Jméno autora: Jana Jašíková Název práce: Le conditionnel présent Předmět: Francouzský jazyk Ročník: 3. Ročník, skupina 3.A,3.L Časová dotace: cca 25 minut Vzdělávací cíl: S pomocí výukové prezentace se studenti naučí tvořit a používat tvary podmiňovacího způsobu přítomného pravidelných i nepravidelných sloves. Novou látku si zároveň i procvičí. Pomůcky: počítač, dataprojektor, (active board), Inovace: studenti zhlédnou prezentaci s využitím ICT a doplní si nové informace a procvičí novou látku Poznámka: Materiály jsou určeny pro bezplatné používání a pro potřeby výuky a vzdělání na všech typech školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Vytvořeno dne:
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.