Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Radializace Nový Smokovec, září 2011
2
Diagonal Radial Diagonální x radiální pneu
Radializace Diagonální x radiální pneu Diagonal Radial Větší styčná plocha o 20 – 25 % O 20 – 30 % větší tažná síla O 20 % nižší prokluz Úspora nafty min. o 5 %
3
Důvody pro radializaci
Radializace Důvody pro radializaci Proč? Nižší prokluz = pomalejší sjíždění dezénu Možnost použití menšího výkonu stroje při stejné efektivitě práce Úspora pohonných hmot při každém typu práce Menší zatížení a opotřebení stroje = finanční úspora při servisu Úspora pracovního času Jízdní komfort
4
Charakteristiky diagonální x radiální pneu
Radializace Charakteristiky diagonální x radiální pneu
5
Charakteristiky diagonální x radiální pneu
Radializace Charakteristiky diagonální x radiální pneu
6
Radializace Vliv na utužení půdy Menší zhutnění půdy = lepší podmínky pro růst rostlin → vyšší výnosy
7
Vliv na utužení půdy Proč mm radiální pneumatiky ? Radializace
8
Radializace Vliv na utužení půdy Šetrnost k půdě – hloubka, do které se pneu zaboří při stejném zatížení 20.8R38 650/65R38 800/65R32
9
Vyhláška Věstník dopravy (27.7.1999)
Radializace Vyhláška Věstník dopravy ( ) Na traktoru s nejvyšší konstrukční rychlostí do 40 km/h musí být použity pneumatiky stejného rozměru a konstrukce jen na jedné nápravě. Na druhé nápravě mohou být použity pneumatiky i jiné konstrukce.
10
Praktický příklad Nákupní cena nafty 24,5 Kč/1l
Radializace Praktický příklad Nákupní cena nafty 24,5 Kč/1l SPOTŘEBA POHONNÝCH HMOT (RADIAL/DIAGONAL) Úspora 4 – 5 % u traktorů při provozu na silnici Úspora 5 – 20 % při práci na poli v závislosti na půdě a prokluzu
11
Technické řešení Technické informace - ARGUMENTACE Radializace
12
Technické řešení Záběr Ekonomie provozu 240 HP traktoru Radializace
13
Radializace Technické řešení Porovnání traktorových pneu se 100% / 30% výškou dezénu při těžké práci na poli Vozidlo: Traktor 240 HP, provozní náklady ca Kč/h Pneu: ZN 650/65 R 42, PN 600/65 R 34 Typ použití: Orba na 300 ha Prokluz : 35 % pneu s 30 % výškou dezénu 15 % pneu se 100 % výškou dezénu Výpočet ekonomických údajů: 7 km/h x 2 m = 1,4 ha/h x 0,65*) = 0,91 ha/h 7 km/h x 2 m = 1,4 ha/h x 0,85*) = 1,19 ha/h a) b) a) 300 ha x h = 330 h x 1395 Kč = ,- Kč ,91 ha b) 300 ha x h = 252 h x 1395 Kč = ,- Kč 1,19 ha Úspora = ,- Kč *) 35 % prokluz znamená efektivnost 0,65, 15 % prokluz znamená 0,85 efektivnost
14
Radializace Technické řešení Zkrácení skutečně ujeté vzdálenosti v závislosti na prokluzu Nová pneu 15 % prokluz 40% původní výšky zubu 30 % prokluz 40 % prokluz 25% původní výšky zubu 50 % prokluz 15% původní výšky zubu
15
Shrnutí Šetrnost k půdě Konflikt cílů – hustící tlak
Radializace Shrnutí Šetrnost k půdě Konflikt cílů – hustící tlak Vysoký hustící tlak pro jízdu po silnici: Vysoká nosnost Nízký valivý odpor Nízké opotřebení Vysoká jízdní stabilita Nízký hustící tlak pro jízdu na poli: Vysoké trakční síly Jemné zacházení s povrchem půdy Ochrana povrchu
16
Shrnutí Šetrnost k půdě
Radializace Shrnutí Šetrnost k půdě Konflikt cílů – hustící tlak Následující srovnání ukazuje jak je konflikt cílů eliminován použitím širších pneu: Standardní pneu 20.8 R 38* Silnice 1,6 bar (3650 kg/40 km/h) Pole ,8 bar (2490 kg/30 km/h) Rozdíl: ,8 bar Široké pneu 650 / 65 R 38* Silnice 1,2 bar (3560 kg/40 km/h) Pole ,8 bar (3210 kg/30 km/h) Rozdíl: ,4 bar Shrnutí: Použití širokých pneu připouští sblížení huštění pro jízdu na silnici a poli * Minimální hustící tlak pro těžkou práci na poli
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.