Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
TEORIE NABÍDKY TEORIE FIRMY, PRODUKČNÍ FUNKCE
2
TEORIE FIRMY funkce firmy 3 základní podnikatelská rozhodnutí
vnější prostředí působící na firmu makroekonomická úroveň mikroekonomická úroveň
3
CÍL FIRMY MAXIMALIZACE ZISKU alternativní cíle
racionální chování firmy stav rovnováhy krátké vs. dlouhé období
4
Produkční funkce produkční funkce jednofaktorová produkční funkce
Q = f(L) Q = f(K) DVOUFAKTOROVÁ PRODUKČNÍ FUNKCE, VÍCEFAKTOROVÁ PRODUKČNÍ FUNKCE Q = f (L, K) Q = f (F1, F2, F3, Fn) !vzájemné vztahy mezi faktory, zastupitelnost!
5
Celkový produkt, průměrný produkt, mezní produkt
Q = TP AP MP AP = TP L MP = dTP dL
6
MEZNÍ PRODUKT L 1 2 3 4 5 6 7 Q(TP) 12 32 49 62 67 63 AP 16 16,3 15,5
1 2 3 4 5 6 7 Q(TP) 12 32 49 62 67 63 AP 16 16,3 15,5 13,4 10,1 9 MP 20 17 13 -4 Tabulka vývoje produktu
7
TP, AP, MP TP L AP,MP AP MP MAX. TP MP=0
8
IZOKVANTOVÁ ANALÝZA dvoufaktorová produkční funkce
Q = f (K,L) 2 výrobní faktory – L, K MPK, MPL Izokvanta Izokvantová mapa
9
IZOKVANTA MEZNÍ MÍRA TECHNICKÉ SUBSTITUCE (MRTS) = MPL MPK K Q3 Q2 Q1
10
Alternativní tvary izokvant
výrobní substituty výrobní komplementy F F2 F F1
11
ROZPOČTOVÉ OMEZENÍ FIRMY
Σ NÁKLADY FIRMY (TC) IZOKOSTA TC = w * L + r * K K L
12
ROVNOVÁHA VÝROBCE MPL = MPK PL PK K K1 L1 L
13
Úspory z rozsahu Rozšiřování výroby
Konstantní úspory z rozsahu, Ztráty z rozsahu, Úspory z rozsahu K T Q3 2K Q2 K Q4 Q1 0 L L L
14
CÍL FIRMY MAXIMALIZACE VÝSTUPU MINIMALIZACE NÁKLADŮ K K E E Q3 Q1 Q1
L L
15
Cenový efekt – změna ceny práce
K E1 K E2 Q2 Q1 L L2 L1 L2 L substituční vs. produkční efekt
16
ANALÝZA NÁKLADŮ def.nákladů def.nákladů TC VC FC AC MC
Náklady v krátkém a dlouhém období Účetní vs. ekonomické pojetí nákladů def.nákladů TC VC FC AC MC
17
NÁKLADY V KRÁTKÉM OBDOBÍ: TC, FC, VC
TC VC FC A FC VC1 Q Q2 Q VC = L * w FC = konst. TC = FC + VC
18
NÁKLADY V KRÁTKÉM OBDOBÍ: TC, AC, MC
AC = TC AFC = FC AVC = VC Q Q Q MC = dTC = dVC dQ dQ
19
ANALÝZA NÁKLADŮ – TC, VC, FC, MC, AC
Q(ks) FC VC TC MC AFC AVC ATC 30 1 60 2 50 80 20 15 25 40 3 90 10 4 75 105 7,5 18,75 26,25 5 95 125 6 19 135 165 22,5 27,5
20
ANALÝZA NÁKLADŮ – TC, VC, FC, MC, AC
AFC AFC AFC Q AVC, ATC AVC
21
ANALÝZA NÁKLADŮ – AC, MC Průměrné náklady se vyvíjejí stejným směrem jako mezní náklady, ale s určitým zpožděním AC, MC MC ATC AVC Q
22
ÚSPORY Z ROZSAHU Rostoucí úspory z rozsahu Konstantní úspory z rozsahu Klesající úspory z rozsahu MC,AC MC,AC MC,AC MC AC MC=AC Q Q Q
23
NÁKLADY A PRODUKT MP, AP L MC, AVC Q AP MP MC AC
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.