Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Tutorujeme pomocí Moodle

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Tutorujeme pomocí Moodle"— Transkript prezentace:

1 Tutorujeme pomocí Moodle
Ing. Robert Kempný Ing. Petr Korviny, Ph.D. Ing. Roman Foltýn

2 ÚDiV Ústav distančního vzdělávání Oddělení eLearning
Prof. RNDr. Jaroslav RAMÍK, CSc. vedoucí 227  A401 Ingrid JURČÍKOVÁ sekretářka 254  A127 Oddělení eLearning Ing. Petr KORVINY, Ph.D. vedoucí 299  A506 Ing. Roman FOLTYN systémový administrátor 307  A422 Ing. Dalibor HULA konzultant 341 Ing. Robert KEMPNÝ 342 Jan ŠKORVÁNEK referent 343

3 Co vám můžeme poskytnout?
Konzultace a pomoc při psaní studijních opor Konzultace a pomoc při vytváření a řízení kurzu v Moodle Pomoc při konverzi studijních materiálu do jiných formátů Digitalizace dokumentů Záznam a digitalizace videa Možnost tvorby fotodokumentace Digitalizace zvukových nahrávek

4 Průběh výuky v semestru
Výuka je organizována do 3 tutoriálů Výuka probíhá v systému Moodle – studijní zdroj včetně pokynů, místa odevzdávání samostatných prací, a místa zveřejňování výsledků Zkouška – presenční

5 Výuka v semestru - tutoriály
Úvodní – představení kurzu, náplň kurzu, cíle, obeznámení s povinnostmi, uvádění termínů všech aktivit, bodové ohodnocení, možnosti spojení a komunikace s tutorem, forma zkoušky atp. Průběžný – motivační úvod, debata se studenty nad vybranými, vyžádanými nebo problémovými pasážemi učiva, trénink praktických dovedností, zadání případné semestrální práce atp. Závěrečný – lze podobně jako tutoriál průběžný, zaměření na zmírnění stresu před zkouškou, slepý zkouškový test, stanovení termínů

6 Moodle

7 Úloha tutora Zodpovídá za pedagogickou stránku kurzu a správnost všech nutných náležitostí kurzu Řídí a moderuje výuku Motivuje studenty Pomáhá studentům překonat studijní problémy

8 Náležitosti kurzu Tutoři (doplnit osobní údaje)
Tutoriály a podmínky absolvování (náplň tutoriálů, podmínky, termíny, body) Komunikace (Novinky, Společný chat kurzu, Hlavní diskusní fórum, Poznámky, Vlastní poznámky ke kurzu) O kurzu podrobněji (Cíl kurzu, Osnova kurzu, Doplňující literatura, Kompletní studijní opora) Téma (studijní materiály, aktivity, příklady k procvičení, klíče k příkladům k procvičení) Závěrečná část kurzu (odkazy na internetové zdroje, zadání samostatných prací, multimediální studijní opory, slepý zkouškový test, vzor seminární práce, výsledky presenčních aktivit)

9 Studijní materiály Veškeré materiály nutné pro absolvování kurzu:
Studijní opora Odkazy na internet Animace Videa Audio Soubory pro presenční výuku – přednášky v PPT, návody, příklady s klíči atp. Ostatní materiály – video, audio kazety, TV, rozhlas, literatura atd.

10 Bodované aktivity - testy
Cvičné – ověření zvládnutí látky (student, kantor), procvičení příkladů, zbavení stresu před ostrým testem - zkouškou Ostré – počet testů!!! Možnosti: Časově omezené Body – max. 200 bodů Otázky: testové (jedna správná odpověď nebo více), ano-ne, krátká odpověď (přesná odpověď), přiřazování, početní příklad, náhodná otázka, numerická otázka, doplňovací úloha (do textu lze zakomponovat testové a numerické otázky i krátké odpovědi) Prohlédnutí testu studenty (po uzavření), zobrazení správné odpovědi (po uzavření), komentář (návod, rozvedení odůvodnění správné odpovědi)

11 Bodované aktivity - úkoly
On-line Student odevzdává práci přímo do systému Moodle Tutor hodnotí bodově a může i slovně Off-line Využití podobné jako on-line, student jen práci odevzdá v jiné než elektronické podobě Využíváno pro zveřejňování výsledků presenčních testů Omezení: Max. 100 bodů Nula bodů se studentovi nezobrazí v tabulce body

12 Bodované aktivity - rozšiřující
Přednáška – umožňuje vytvořit lineární posloupnost nebo stromově větvenou strukturu krátkých stránek s kontrolní otázkou, může napomoci k pochopení a procvičení textu Fórum – tutorem zadaná a moderovaná diskuse na téma, příspěvky studentů může hodnotit Slovník – tvorba slovníku, tutor schvaluje a hodnotí hesla přidávaná studenty nebo jejich vysvětlení Poznámky – reflexní aktivita, student se zamýšlí nad tutorem zadaným tématem, studenti nevidí navzájem své poznámky, tutor na ně může reagovat a také je hodnotit (bodově, slovně)

13 Bodované aktivity - ostatní
Docházka – k určitému datu systém automaticky nebo ručně přiděluje body za určitou studijní dobu strávenou studentem v kurzu Cvičení – student odevzdá elektronicky vypracovanou práci, kterou sám ohodnotí a následně tutor hodnotí studentovo hodnocení a sám přiděluje body, může také požádat o znovu odevzdání nebo přepracování úkolu Workshop – podobně jako cvičení, student odevzdá úkol, který hodnotí navíc také jeho kolegové

14 Děkujeme za pozornost a přejeme klidný semestr!


Stáhnout ppt "Tutorujeme pomocí Moodle"

Podobné prezentace


Reklamy Google