Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilIlona Kovářová
1
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 1VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_03 14. 12. 20123.L 7. 12. 2012
2
Primární zdroje dat Jméno autora (vč. titulu): Škola – adresa: Ročník: Předmět: Anotace: 3. ročník Management a marketing Ing. Iva Kučerová OA a VOŠE Tábor, Jiráskova 1615 Výklad pojmu zdroje dat, podrobně rozebraný pojem primární zdroje dat, jejich výhody a nevýhody, na příkladech procvičení výhod a nevýhod různých zdrojů dat Tematická oblast: Marketingový výzkum a analýza zákazníka
3
Zdroje dat - primární primární (informace jsou shromažďovány výhradně pro řešení aktuálního problému) sekundární (jsou to existující informace, které byly již zjištěny pro jiný účel) Zdroje dat
4
Primární zdroje dat data jsou shromažďována výhradně v souvislosti s řešením daného problému zajišťuje si je firma sama, či může marketingovým výzkumem někoho pověřit (specializovanou agenturu, studenty…)
5
Primární zdroje dat Nevýhody jsou drahé získání je časově i organizačně náročné Výhody jsou aktuální mají přímý vztah k řešenému problému možnost vyzkoušení produktu, ochutnávek apod.
6
Úkol přiřaďte jednotlivým zdrojům dat jejich výhody Primární zdroje datSekundární zdroje dat malá finanční náročnost rychlá dostupnost možnost vyzkoušení produktu aktuálnost přímý vztah k řešenému problému
7
Řešení přiřaďte jednotlivým zdrojům dat jejich výhody Primární zdroje datSekundární zdroje dat malá finanční náročnost rychlá dostupnost možnost vyzkoušení produktu aktuálnost přímý vztah k řešenému problému
8
Úkol přiřaďte jednotlivým zdrojům dat jejich nevýhody Primární zdroje datSekundární zdroje dat nemusí být vždy aktuální delší čas potřebný k získání informací velká finanční náročnost nemusí se vždy vztahovat k řešenému problému nemusí být vždy spolehlivé
9
Řešení přiřaďte jednotlivým zdrojům dat jejich nevýhody Primární zdroje datSekundární zdroje dat nemusí být vždy aktuální delší čas potřebný k získání informací velká finanční náročnost nemusí se vždy vztahovat k řešenému problému nemusí být vždy spolehlivé
10
Zdroje Kotler, P. Marketing management. Praha : Grada Publishing, 1998. Horáková, H. Marketing v současné světové praxi. Praha : Grada, 1992 obrázky – kliparty sady Microsoft Office
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.