Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Zpravodajské hodnoty (news value, Lippman, 1922)

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Zpravodajské hodnoty (news value, Lippman, 1922)"— Transkript prezentace:

1 Zpravodajské hodnoty (news value, Lippman, 1922)
Zpráva není „pravdivým odrazem“ skutečnosti, ale produktem, který vzniká podle určitých kulturně podmíněných pravidel Pravidla pro výběr témat zpráv tvoří soubor kritérií, nazývaných také zpravodajské hodnoty 2 typy zpravodajských hodnot: - obecné hodnoty (sociokulturní a organizační) - novinářské hodnoty (zpracovatelské hodnoty)

2 Obecné zpravodajské hodnoty
Blízkost Novost Průběžnost (kontinuita) Výskyt (frekvence) Možnost dalšího vývoje Vztah k elitním národům, státům, osobám (celebritám) Možnost personalizace Negativita Souznění s očekáváním publika Jednoduchost Jasnost Překvapení Předvídatelnost Variace Smysluplnost

3 Zpracovatelské hodnoty pro média
Jednoznačnost Možnost zjednodušení Možnost zúžení tématu na některou silnou zprav. hodnotu (např. negativita) Konflikt Možnost dramatizace Narativní možnosti (příběhovost)

4 Informační kvalita pro příjemce
hodnoty informační kvality zprávy = kritéria důležitosti a užitečnosti • relevance (včetně aktuálnosti) • pravdivost (věcná správnost, nestrannost, věcnost, vyváženost, různorodost celého zpravodajství) • srozumitelnost

5 zdroje Burton, G.–Jirák, J.: Úvod do studia médií. Barrister&Principal, Brno ISBN , s. kp.VI. s Reifová, I.: Slovník mediální komunikace. Portál, Praha ISBN , heslo hodnota zpravodajská, s


Stáhnout ppt "Zpravodajské hodnoty (news value, Lippman, 1922)"

Podobné prezentace


Reklamy Google