Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Centrum kompetence automobilového průmyslu Josefa Božka

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Centrum kompetence automobilového průmyslu Josefa Božka"— Transkript prezentace:

1 Centrum kompetence automobilového průmyslu Josefa Božka
TA ČR TE a jeho souvislost se Strategickou výzkumnou agendou TP Vozidla udržitelné mobility (Sdružení automobilového průmyslu) Využití dlouhodobé spolupráce mezi akademickou a soukromou sférou v oblasti výzkumu i vývoje pro český automobilový průmysl

2 Obsahová náplň projektu a jeho řešitelský team
Inovace v konstrukci vozidel a hnacích jednotek se spalovacími motory i elektromotory pro snížení spotřeby fosilních paliv a emisí zvyšováním účinnosti a použitím alternativních paliv, pro maximální bezpečnost, pohodlí a rozkoš z jízdy, přizpůsobení požadavkům legislativy i interakci s infrastrukturou a dalšími vozidly a konkurenceschopnost i na rozvojových trzích. Dvojí řád vyvíjených inovací pro bezprostředně aplikovatelný výstup nebo podklad pro následný vývoj. Využití znalostní databáze jako integrujícího prvku komplexního tématu, vytvářených nástrojů VaV a širokého týmu – ČVUT v Praze, VUT v Brně, TU v Liberci, VŠB-TU Ostrava, Ricardo, TÜV SÜD Czech, Škoda Auto, TATRA, Honeywell, ČZ, Motorpal, Brano, Aicta Design Work. 2

3 Harmonizováno s Horizon 2020
Socioekonomické priority Struktura Strategické výzkumné agendy – k ní přiřazeny pracovní balíčky WP CK APJB Harmonizováno s Horizon 2020 Udržitelnost - energie a prostředí Bezpečnost proti náhodě i zlé vůli Procesy a technologie Konkurenceschopnost a zaměstnanost Bezpečnostní technologie Infrastruktura a mobilita w Materiál a výroba Vozidla – karoserie a podvozky Simulace a virtuální realita Elektrika a elektronika Výrobky a komponenty Hnací jednotky 3 3

4 Cíle Cílem je zlepšení vozidel po stránce užitné hodnoty pro zákazníka i společnost snížení spotřeby fosilních paliv a emisí CO2 - o 5%/5 let s následným dalším snižováním pro pohon spalovacími motory a o 50% pro spalovací motory na obnovitelná paliva nebo elektromobily (ve smyslu WTW) do r. 2017, emisní parametry (EURO 6+) do r. 2015, maximální bezpečnost, pohodlí a rozkoš z jízdy pro zákazníky různého věku a zvyklostí, zajišťující prodejnost v etapách do r a do r. 2017 pružné přizpůsobení proměnlivým požadavkům legislativy i interakci s infrastrukturou a dalšími vozidly s ohledem na reálnou spotřebu TTW, emise a integrovanou bezpečnost do r. 2017 konkurenceschopnost i na rozvojových trzích (vhodný poměr cena/užitná hodnota) do r

5 Výstupy a nástroje Cílem jsou inovace v konstrukci vozidel, hnacích jednotek a prvotních výkonových zdrojů jakožto bezprostředně aplikovatelný výstup nebo podklad pro následný experimentální vývoj: : Základem rychlého a účinného řešení těchto problémů je výzkum prostředků pro integrované použití modelování simulacemi a experimenty spojenými se systematickým využitím předešlých zkušeností WP 1. Proto jsou dalšími dílčími cíli vytváření VaV nástrojů (metod simulace o různé úrovni i experimentů a metod ukládání dat i znalostí – 2015 a 2017), jejich ověřování při krátkodobě orientovaném experimentálním vývoji, přinášejícím kromě toho okamžitě realizace výrobků (první 2014), a jejich aplikace pro strategický aplikovaný výzkum inovativních konceptů budoucích vozidel (2017).

6 Téma: užití virtuální reality a simulací
Technický vývoj – virtuální realita Výroba Výzkum výrobku – simulace WP 01, 05, 07 Výroba nářadí 6

7 Téma: Hnací jednotky Downsizing – přeplňování WP 06, 08, 12, 14
Kontrola plnění projektu Výzkumné centrum Josefa Božka II Téma: Hnací jednotky Downsizing – přeplňování WP 06, 08, 12, 14 Optimalizovaná paliva a emisní vybavení WP 02, 03, 04, 09, 10, 11 Hybridní a elektrické pohony WP 16, 17, 18, 19, 25 7

8 Téma: Vozidla – podvozky a karoserie
Modelový výzkum WP 13, 22 Komponenty a chlazení Dynamika, jízdní vlastnosti, vibrační pohodlí WP 15, 21 Aplikace a zkoušky Integrace WP 15, 21, 23, 25 Hmotnost a pasivní bezpečnost WP 23 8

9 Téma: Elektrická a elektronická zařízení vozidel
Kontrola plnění projektu Výzkumné centrum Josefa Božka II Téma: Elektrická a elektronická zařízení vozidel Integrace WP20, 21, 24, 26 Koncepce Aplikace v hardwaru i softwaru Modelový výzkum vozidlových sítí a integrace do infrastrukturních systémů Realizace WP 20, 26 Komponenty – snímače, aktuátory, procesory, ... Integrace WP 26 9

10 Výstupy Výstupem jsou konkrétní inovace v konstrukci vozidel, hnacích jednotek a prvotních výkonových zdrojů jakožto bezprostředně aplikovatelný výstup nebo podklad pro následný experimentální vývoj: : zvyšování kompaktnosti hnacích jednotek (podle stupně inovace 2015 a 2017) – WP9-WP11, WP 13, WP16 a 17 lehkou stavbu karosérií (2017) WP23, použití alternativních paliv obnovitelných i nekonvenčních pro spalovací motory (2015) WP3, WP12 elektrické pohony včetně hybridních (2017) WP 18 a 19, integrované prediktivní a adaptivní řízení vozidel (podle stupně inovace 2015 a 2017) WP20 a 21, větší podíl informačních technologií v levných vozech WP 26 zlepšenou bezpečnost vozidel (2017) WP 23.

11 Závěr Projekt CK AP JB pokrývá především výstupy, které vyplynuly z SVA jako aktuální a aplikovatelné v krátkém časovém horizontu. Zúčastňuje se jej část společností působících ve výzkumu a vývoji – ČVUT v Praze, VUT v Brně, TU v Liberci, VŠB-TU Ostrava, Ricardo, TÜV SÜD Czech, Honeywell, Škoda Auto, TATRA, ČZ, Motorpal, Brano, Aicta Design Work. K výstupům projekt produkuje celkem 185 aplikačních výsledků v oblasti konkrétních výrobků (z části chráněných obchodním tajemstvím) i nástrojů a know-how budoucího vývoje. Nemůže však pokrýt zdaleka veškeré výzkumné potřeby oboru s daným časovým a hlavně finančním rámcem (odhadovaný podíl projektu je cca1% na výzkumných a vývojových nákladech oboru). I když zakládá i strategický výzkum, nemůže být jediným zdrojem veřejné podpory pro tento rozhodující průmyslový obor. 11


Stáhnout ppt "Centrum kompetence automobilového průmyslu Josefa Božka"

Podobné prezentace


Reklamy Google