Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Česká centrála cestovního ruchu

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Česká centrála cestovního ruchu"— Transkript prezentace:

1 Česká centrála cestovního ruchu
(ČCCR)

2

3 Co je to ČCCR Příspěvková organizace Česká centrála cestovního ruchu (ČCCR) byla zřízena v roce 1993 za účelem propagace země jako atraktivní turistické destinace na zahraničním i domácím trhu. Významnými partnery agentury při této propagaci jsou domácí turistické regiony, města a obce i podnikatelské subjekty. Organizace spadá pod Ministerstvo pro místní rozvoj ČR. Od 1. srpna 2003 její oficiální název zní Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism (dále jen CzechTourism nebo agentura CzechTourism).

4 Cestovní ruch V souladu s dlouhodobými výzkumy z oblasti cestovního ruchu směřuje CzechTourism převážnou část svých aktivit na země, které patří v současné době mezi hlavní zdrojové trhy příjezdového turistického ruchu do ČR. Těmi jsou v první řadě sousední státy České republiky ( Rakousko, Slovensko, Polsko) a dále pak evropské země s vysokým počtem turistů vyjíždějících do zahraničí (Belgie, Francie, Itálie, Nizozemsko, Velká Británie a Španělsko). Od roku 2003 se CzechTourism zaměřuje také na oblast Skandinávie. Rozhodujícími zámořskými trhy jsou především Japonsko, Kanada a USA. Aktivity agentury se rozšiřují i na další potenciální trhy, jež představují zejména země Středního východu a jihovýchodní Asie. Aktuálně je velký zájem o ČR také v Rusku, Ukrajině a pobaltských státech. 

5 Strategie V rámci svého poslání vytváří agentura CzechTourism aktuální a střednědobé strategie prezentace České republiky v zahraničí. Začátkem roku 2004 vstoupila v platnost nová Strategie propagace České republiky, která se soustředila na propagaci tzv. národních produktů. Bylo vytipováno pět míst (Praha, Karlovy Vary, Český Krumlov, skalní města a Olomouc) s nabídkou fakultativních výletů do jejich okolí a dva časové produkty (Vánoce, Velikonoce).

6 Produkty V roce 2007 se agentura od teritoriálně a časově vymezených témat přesunula k obecněji definovaným produktům. Těmi jsou Bohatství historie (hrady, zámky, technické a církevní památky), České medicínské lázeňství, Aktivní dovolená (golf, cyklistika, adrenalinové sporty, ale i rybaření nebo pěší turistika), Kongresový, korporátní a incentivní cestovní ruch a Zážitková dovolená (gastronomie, hudba, festivaly). V rámci aktivní dovolené se CzechTourism cíleně soustředí na propagaci golfové turistiky. Velkým úspěchem pro český golf bylo získání titulu Neobjevená golfová destinace roku 2007 na veletrhu International Golf Travel Market ve Španělsku (listopad 2006), který byl České republice udělen International Association of Golf Tour Operators (IAGTO)(Mezinárodní sdružení operátorů zájezdů). Rozmach golfové turistiky dosvědčuje i nový slogan  Czech Republic - The Golf Republic.

7 zastoupení CzechTourism
Českou republiku dnes v zahraničí reprezentuje  25 zastoupení CzechTourism (Argentina, Belgie, Čína, Finsko, Francie, Itálie, Izrael, Japonsko, Kanada, Korea,  Maďarsko, Mexiko, Německo 2x, Nizozemí, Polsko, Rakousko, Rusko, Řecko, Slovensko, Španělsko, Švýcarsko, Ukrajina, USA, Velká Británie) a otevření dalších (např. ve Skandinávii a Pobaltí) se připravují. Aktivity zahraničních zástupců, kteří spolupracují s profesionály v cestovním ruchu a s prestižními médii v zahraničí, se soustředí na prezentaci České republiky jako atraktivní turistické destinace. Desítky akcí pro veřejnost jsou důkazem toho, že nezapomínají ani na individuálního turistu. Ze zemí, kde agentura CzechTourism již zřídila svá zastoupení, přijíždí v současné době do České republiky přes 80 % turistů.

8 ČR Česká republika má velký potenciál v kongresové turistice, protože nabízí služby na světové úrovni a zároveň se řadí k nejbezpečnějším světovým destinacím. Z tohoto důvodu pracuje CzechTourism i na prezentaci ČR jako ideální země pro kongresovou a incentivní turistiku. Marketingové aktivity odboru kongresové a incentivní turistiky zahrnují jednak tematické prezentace a workshopy ve vytipovaných destinacích, jednak účast na řadě veletrhů cestovního ruchu.

9 Vysvětlivky cizích slov
incentivní turistika - turistika za odměnu rozvíjející se oblast turistiky - firmy platí svým dobrým zaměstnancům, nebo klientům, zákazníkům pobyt v nějaké atraktivní lokalitě, zpravidla se speciálním programem Korporátní - komunikace mezi členy jedné korporace(grupy, firmy)

10 adresa Staroměstské nám. 6, 110 00 Praha-Staré Město V ČR Zdroje:


Stáhnout ppt "Česká centrála cestovního ruchu"

Podobné prezentace


Reklamy Google