Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Ing. Ivan Sedlák, Ph.D. Ing. Hana Konečná, Ph.D.
Řešení úloh pro praxi pomocí programu COSMOS/M Verze programu získána v rámci výzkumného záměru Ing. Ivan Sedlák, Ph.D. Ing. Hana Konečná, Ph.D. UO - Katedra strojírenství listopad 2006
2
JEDU - potrubní systém páry parogenerátoru
Požadavek extrémní spolehlivosti zařízení. Potrubní systém je silně zatížená konstrukce, velké riziko vzhledem k okolí. Je nutno uvažovat i málo pravděpodobné události - gilotinový lom potrubí - např. v důsledku seismicity. Z možných řešení je nutné použít omezovač švihu (provedení Škoda Plzeň) v postulovaných místech lomu (ÚJV Řež). Úkol byl řešen ve spolupráci s firmou KDV
3
JEDU potrubní systém páry parogenerátoru
VÝPOČTOVÝ MODEL
4
Detail postulovaného místa lomu Ø 324
5
Volný švih potrubí páry JEDU
6
V rámci návrhu omezovače švihu byly optimalizovány parametry omezovače
Principiální schéma omezovače švihu (zamezuje nekontrolovanému pohybu konce potrubí v axiálním i radiálním směru) 1 3 6 5 7 V rámci návrhu omezovače švihu byly optimalizovány parametry omezovače změny tuhosti příčného vedení Konstrukční vůle
7
Švih potrubí s aplikovaným omezovačem švihu v místě lomu Ø 324 (25x zvětšení – brzdná dráha je ~ 24mm)
8
Isokontejner - Ferox Slouží k přepravě zkapalněných plynů, případně pohonných hmot po železnici a v lodní dopravě Pevnostní kontrola a optimalizace konstrukčního řešení Požadavek minimální hmotnosti a maximální únosnosti Předepsané zkoušky pro zrychlení ve státní zkušebně Úkol byl řešen ve spolupráci s KPSAG
9
Isokontejner ve zkušebně VÚKV a.s.
10
Výsledek zkoušky ve zkušebně
11
Isokontejner - výpočtový model
12
Ukázka výpočtu - násobek g ve vertikálním směru -podepření v předepsaných místech rámu
13
Isokontejner - Ferox S ohledem na předložené výpočty se zkušebna rozhodla od dalších zkoušek upustit za předpokladu, že konstrukční úpravy podložené výpočty MKP prokáží odpovídající zlepšení a vydají atest Byla s úspěchem provedena úprava konstrukce isokontejneru potřebná pro zvýšené zatížení na základě výpočtů
14
Semitrailer -Ferox Pevnostní kontrola a optimalizace konstrukčního řešení semitraileru Automobilový návěs pro přepravu zkapalněného plynu Požadavek minimální hmotnosti a maximální únosnosti Úkol byl řešen ve spolupráci s KPSAG
15
Výpočtový model semitraileru
59233 elementů 61405 uzlů
16
Výpočtový model semitraileru detail uchycení mezi vnější a vnitřní nádobou
Kontaktní úloha - 2448 Kontaktů
17
Semitrailer - ukázka výpočtu
Celková deformace Zatížení násobek g ve vertikálním směru vnější přetlak
18
Kotvení komínové konstrukce v továrně na mikroprocesory AMD v Norimberku
Pevnostní kontrola konstrukce s ohledem na únavové namáhání a určení optimálního předpětí šroubového spoje Problémem - výrazně rozdílná tuhost částí konstrukce (požadavek výroby procesorů) - vibrace. Úkol byl řešen ve spolupráci s KPSAG
19
Výpočtový model kotvení komínové konstrukce
2375 elementů 22858 uzlů
20
Ukázka výpočtu: napětí při zatížení konstrukce
21
Analýza dynamických vlastností střelné zbraně
19486 finite elements 26711 nodal points 79035 degrees of freedom
93
OPTIMALIZACE KONSTRUKČNÍCH PRVKŮ ZAMEZUJÍCÍCH ZNEUŽITÍ NELETÁLNÍHO ZBRAŇOVÉHO SYSTÉMU S VYUŽITÍM MKP
Systém 9 mm PA Rubber Střelivo s pryžovou střelou Možnost zneužití - náboj 9 mm Browning court
94
Zabránění zneužití – ochranné prvky
snížený vnitřní průměr vývrtu hlavně přídavný průšlehový otvor ve stěně hlavně v místě nábojové komory zeslabení stěny nábojové komory v pravé boční části
95
Jeden z modelů nábojnice a části nábojové komory
Prvků… Uzlů… Rovnic…
96
Výběr optimální velikosti otvoru
97
Napětí v kritické oblasti nábojnice
Otvor 2,5 mm Otvor 6,5 mm Otvor 4,5 mm
98
Děkuji za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.