Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilJiří Vítek
1
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041
2
Mediální výchova jako průřezové téma ŠVP Umět s médii pracovat Přiměřeně a vhodně je používat ve své pedagogické práci Podporovat využívání médií při samostudiu Vést žáky ke kritickému hodnocení obsahu mediálních sdělení
3
Co jsou multimédia a multimediální technika? „Multimediální technika zahrnuje všechny technické prostředky, které zprostředkovávají tok informací směrem k lidskému subjektu a/nebo s tímto lidským subjektem interagují a působí na něj.“ (Prof. Ing. Miloš Klíma, CSc)
4
Digitální fotografie – často používaný SW Adobe Photoshop Zoner Photo Studio Zoner Media Explorer GIMP IrfanView XnView
5
Doporučení pro úpravu fotografií Nikdy neupravujeme původní snímek, ale jeho kopii Původní snímky dobře zálohujeme Při přejmenování snímku nesmíme zapomenout na jeho příponu Zmenšení velikosti obrázku znamená snížení kvality obrázku
6
Vytváříme multimediální prezentaci - doporučení Snímek by měl obsahovat nejvýše 12 řádků textu Dáváme přednost bezpatkovému písmu Volíme tmavé pozadí a světlé písmo nebo naopak Pokud přidáváme videoklip, musíme si ověřit, že je na daném počítači nainstalován příslušný kodek (ovladač) pro přehrávání videa Obrázky komprimujeme pro promítání na obrazovku Dbáme na jednotný a jednoduchý vzhled prezentace
7
Náměty pro využití prezentací ve výuce Dvojice – žáci mohou spojovat (popř. zvýraznit stejnou barvou) dvojice dopisování údajů do „bublin“ Doplňovačky Číselná (časová) osa Rozfázované konstrukční úlohy Hádanky, křížovky Pamětní hry s časovanou prezentací
8
Začínáme pracovat s interaktivní tabulí. Interaktivní tabule je velká pracovní plocha, ke které je připojen počítač a datový projektor. Některé tabule můžeme použít jako běžné pro psaní fixem.
9
Využití interaktivní tabule Výukové programy, které má škola k dispozici. Využití interaktivních učebnic (i-učebnice®) Využití hotových předváděcích sešitů, které jsou k dispozici na internetu, např.:http://www.veskole.cz/software.htmlhttp://www.veskole.cz/software.html Vytváření vlastních předváděcích sešitů Webové stránky Kancelářský SW
10
Možnosti při reedukaci specifických poruch učení Barevně vyznačit známá slova v cizím jazyce Spojit slovo s obrázkem Napsat pod obrázek odpovídající slovo Obtáhnout slova prstem Hlásky barevně označit Z písmen (slabik) pokládat slovo Doplnit chybějící písmena ve slovech Oddělit od sebe barevně jednotlivá slova ve větě napsané bez mezer Osmisměrky, křížovky, dvojice slov
11
Co nabízí program eBeam Interaktiv Pozadí, které lze doplňovat, např. linkované stránky, notová osnova Mapy Rovinné útvary Tělesa Symboly pro vyjádření stavu počasí Množiny stejných prvků Názorné příklady k výuce zlomků Obrázky z anatomie člověka, biologie, geologie, astronomie, historie
12
Multimédia a právo Většina použitých materiálů je majetkem někoho jiného. Volně můžeme použít to, co není chráněno autorským zákonem, např.: denní zprávu, matematický vzorec, graf, úřední dílo, výtvory tradiční lidové kultury (není-li jméno autora známo), projev. Ostatní použité zdroje je třeba uvádět, a to i zdroje internetové či elektronické
13
Média a bezpečnost Součástí mediální výchovy musí být varování před rizikovým chováním – zveřejňování osobních údajů, komunikace s neznámými lidmi. Bezpečností dětí v internetovém prostředí se podrobně zabývá Národní centrum bezpečnějšího internetu, http://www.saferinternet.cz/. http://www.saferinternet.cz/
14
Zdroje PETROVÁ, H.: Využití interaktivní tabule při reedukaci specifických poruch učení na základní škole, Brno: Masarykova universita, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky, bakalářská práce, vedoucí práce Mgr. Dana Brožová, 2007 Multimédia [online]. Dostupné na http://cs.wikipedia.org/wiki/Multimedia [cit. 10. 2. 2010]
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.