Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_PEK257 Název školy: Obchodní akademie, Střední pedagogická škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Beroun Jméno autora: Ing. Lenka Jindráková Třída/ročník: 4. ročník Datum vytvoření: 10. února 2014
2
Obchodní korespondence
Vzdělávací oblast: Obchodní korespondence Tematická oblast: Reklamace Předmět: Písemná a elektronická komunikace Výstižný popis způsobu využití, metodické pokyny: Názorný výklad psaní obchodního dopisu reklamace. Seznámení s jednotlivými částmi reklamace. Žáci pracují s předtisky v PC a upevňují si své praktické dovednosti . Při opakování uplatní a upevní své znalosti pro přípravu na praktickou odbornou zkoušku. Klíčová slova: Reklamace, obchodní předtisk, adresát, odesílatel, odvolací údaje, odstavce, pozdrav Druh učebního materiálu: Materiál je určen pro dataprojektor, popř. interaktivní tabuli
3
PÍSEMNOSTI PŘI NEPLNĚNÍ KUPNÍCH SMLUV
REKLAMACE
4
PODSTATA REKLAMACE Právní úkon, při kterém smluvní strana závazkového vztahu uplatňuje odpovědnost za vady.
5
CHARAKTERISTIKA REKLAMACE
Reklamace nebo-li výtka Posílá se doporučeně i odpověď Píše ji odběratel
6
PSANÍ REKLAMACE Použitý formát A4 nebo 2/3 A4 (pro krátké sdělení)
Doporučená norma pro tvorbu obchodního předtisku: ČSN Samostatná úprava předtisku každou firmou (logo, obrázek, údaje….)
7
POUŽITÉ PŘEDTISKY - SE SVISLÝMI ODVOLACÍMI ÚDAJI - S VODOROVNÝMI ODVOLACÍMI ÚDAJI
8
OBSAH REKLAMACE Upozornění na vzájemnou dobrou spolupráci
Příčina současné nespokojenosti Žádost o urychlené splnění Připomenutí možného penále Pozdrav
9
POVINNOST DODAVATELE Dodat zboží včas Dodat přesné množství a kvalitu
Dodat celý sortiment Dodržet kupní smlouvu
10
POVINNOST ODBĚRATELE Prověřit předmět plnění při:
a) při odběru zásilky b) při kvantitativní i kvalitativní přejímce c) při likvidaci faktury
11
PODÁNÍ REKLAMACE na základě dodacího listu, faktury
v sídle společnosti, v provozovně v záručním servisu písemná forma je doporučená přijetí reklamace písemně potvrdit fotodokumentace
12
UKÁZKA DODACÍHO A REKLAMAČNÍHO LISTU
13
REKLAMAČNÍ LIST č. ze dne ODBĚRATEL (kupující) DODAVATEL (prodávající)
REKLAMAČNÍ LIST č. ze dne ODBĚRATEL (kupující) DODAVATEL (prodávající) Den dodání: 20 Způsob dodání: Druh a stav obalů: SPZ vozidla dopravce: PŘEDMĚT REKLAMACE - ČÍSLA DOKLADŮ d Cena za jednotku (kód zboží, název, druh, popis vady) a b c Jedn. s - bez DPH MNOŽSTVÍ množ. e Cena celkem Fakturované Dodané Vrácené
14
ODPOVĚĎ NA REKLAMACI Poslat doporučeně Včas Přesná formulace
Zdvořilost Splnění požadavku odběratele
15
VYBERTE A ZDŮVODNĚTE SPRÁVNOU ODPOVĚĎ
Výtka je písemnost, jež může psát dodavatel i odběratel. Udávat přesná data v reklamaci je nutné. Není-li reklamace oprávněná, neodpovídáme na ni. Reklamace vyplývá z neplnění povinností dodavatele.
16
SPRÁVNÉ ODPOVĚDI NE ANO NE (I DOPRAVCE)
17
KDO PÍŠE TENTO DOPIS? Prosíme o výměnu oválných dřezů místo dodaných čtvercových. Částka Kč ,-- je upravená o Vámi požadovanou slevu. Tašky jsme dodali se špatným logem, omlouváme se. Naše spolupráce je bezproblémová, ale včera při poslední dodávce jsme zjistili, že chybí ….
18
SPRÁVNÉ ODOPOVĚDI ODBĚRATEL DODAVATEL
19
POUŽITÁ LITERATURA Materiál je dílem autorky učebních osnov odpovídajících ŠVP. tiskopisu Citováno dne 10. února 2014
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.