Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR"— Transkript prezentace:

1 Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR
Ing. Richard Baxa Ing. Vladimír Peléšek .

2 Obecné základní principy účasti ČD v IDS
Jednotný regionální systém založený na preferenci páteřní kolejové dopravy Jednotný a jednoznačný přepravně tarifní systém umožňující zachování technologické kompatibility při odbavení a kontrole na železnici Jednoznačná vůle objednatelů regionální dopravy k integraci ČD při zachování zájmů MD v oblasti dálkové dopravy Ing. Richard Baxa: Účast ČD v IDS ČR

3 Právní forma samostatných organizátorů
Účast ČD v typech IDS Uznávání jízdenek MHD podle objednávky správního orgánu města na jeho území a v blízkém okolí (IDS Ta) Dopravní svazy (VYDIS) Systémy s KÚ jako koordinátory (IDSOK) Systémy se samostatnými organizátory (PID, ODIS, IDS JMK,IREDO, IDOK, IDOL, IDP, IDS Pk,ZID) Právní forma samostatných organizátorů * příspěvkové organizace kraje * s.r.o. ve 100 % vlastnictví kraje * s.r.o. kraje ve spoluvlastnictví s městem p.o.= ROPID, KIDS KK ; 100 % = OREDO, KORID LK, KOVED; spoluvlastnictví = POVED, KORDIS JMK, KODIS Ing. Richard Baxa: Účast ČD v IDS ČR

4 Systémy IDS s účastí ČD IDS 2011 Ing. Richard Baxa: Účast ČD v IDS ČR
Mimo ODISu a IDOKu systémy nerespektují hranice krajů. Jsou pouze v jeho části nebo přesahují jinam. Např. IDS JMK najdete kromě Jihomoravského kraje i na Vysočině, v Pardubickém a Olomouckém kraji. Ing. Richard Baxa: Účast ČD v IDS ČR

5 Systémy IDS s účastí ČD V současnosti 1141 tarifních bodů na železniční síti ČD IDS 2010 146 181 90 44 176 88 158 45 36 5 15 6 161 Počet unikátních tarifních bodů (stanic a zastávek) v prosinci 2010: Pokud je stanice ve více systémech – je započtena pouze 1x. Hradec Králové HLN je 1x i když je ve VYDISu, IREDU i IDS Pk. Ing. Richard Baxa: Účast ČD v IDS ČR

6 Podíl zaintegrovaných tratí ČD - vývoj
Rok Délka tratí % celkové délky tratí 1994 151 km 1,6 1996 579 km 6,1 1998 2000 633 km 6,7 2002 1003 km 10,5 2004 1434 km 15,1 2006 2040 km 21,4 2008 2700 km 28,5 2009 3540 km 37,3 2010 3786 km 40,2 Největší změny od května 2010: IDS JMK: Znojemsko od jedn. jízdenky z UNIPOK od 5/10 IREDO: KH kraj západ od PID: přeprava “zdarma“ Zastavení provozu na tratích , 017, 296, 326 Duplicitní úseky s jiným IDS nepočítány. Ve středu 1.prosince km na 119 tratích, dnes 12 IDS na 116 tratích 3767 km. Ing. Richard Baxa: Účast ČD v IDS ČR

7 Přepravní výkon (milionů osobokilometrů)
Průměrná přepravní vzdálenost v IDS stále stoupá. V roce ,32 km, v roce ,74 km, v roce 2008 to bylo 14,45 km (v 2010 ČD celkem 40,3 km). Zde uvedený přepravní výkon se týká výkonů cestujících na železnici na tarify IDS. Ing. Richard Baxa: Účast ČD v IDS ČR

8 Počet přepravených osob IDS (milionů jízd)
Celostátní pokles počtu přepravených cestujících se netýká IDS. Ing. Richard Baxa: Účast ČD v IDS ČR

9 Počet přepravených osob celkem ČD (milionů)
Pokles 2008/2009 o 0,12 %, Pokles 1993 / 2010 o 32,8 % Ing. Richard Baxa: Účast ČD v IDS ČR

10 Podíl jednotlivých IDS na přepravním výkonu
Ostatní IDS % VYDIS 1,17 ZID 1,12 IDSOK 0,72 IDOK 0,08 IDS Pk 0,07 IDS Ta 0,02 Podíly v rámci souhrnu IDS podle odeslané statistiky 511 v roce Celkem IDS v roce 2010 měly 12,3 % na přepravním výkonu ČD. Zdroj: Statistický výkaz č.1 – Přehled o přepravě cestujících, ČD Telematika (Martin Sommer). Celkem ČD měly v roce 2010 účast ve 12 systémech IDS. Ing. Richard Baxa: Účast ČD v IDS ČR

11 Skladba jízdenek ve vlacích PID v Praze
% jízdních dokladů PID Současné uznávání tarifu ČD a tarifu IDS. Výsledky průzkumu s FD ČVUT a ROPIDem (data vždy říjen/listopad) Ing. Richard Baxa: Účast ČD v IDS ČR

12 Jízdní doklady IDS na železnici
bezkontaktní čipové karty vydané dopravci / samosprávou jednotlivé/předplatní jízdenky vydané cizími dopravci předplatní jízdenky vydané na nádraží z pokladny UNIPOK jednotlivé/předplatní jízdenky vydané ve vlaku z POP Jednotlivé vydané cizími dopravci: PID, IDS JMK, ZID … 2010: pokusy s jednotlivými v ODIS, tisk jednotlivých IDS JMK z UNIPOK Ve vlaku z POP: IREDO, IDSOK,IDOL Čipové karty: PID, IDP, IDOL Předplatní UNIPOK: PID, ODIS, IDS JMK VYDIS, IREDO, IDSOK Ing. Richard Baxa: Účast ČD v IDS ČR

13 Principy dělby tržeb v systémech IDS:
Naturální jednice (dopravní výkony v mkm, vozkm) Přepravní + anketní průzkumy (% podíl jízdenek IDS, výpočet oskm, podíl tržeb v zóně) Indexované historické tržby Smluvní úhrada (fixní paušál, % ze společných tržeb) Vybrané ekonomické ukazatele: Statistické tržby za účast ČD v IDS v roce 2010…………………. 524,38 mil Kč Výtěžnost ČD za účast v IDS v roce 2010………………………… 0,65 Kč / oskm Hospodářský výsledek (ČD celkem) ………………………..… 9 milionů Kč Průměrná výtěžnost tarifu ČD (TR 10) byla v roce 2010 na úrovni 0,82 Kč/oskm (bez místenek, režijek, lůžkových, mezinárodních atd). Plánované úspory podle smluv s kraji překročeny o 53 mil. Kč, plánovaný HV 2011 je 320 mil Kč. Ing. Richard Baxa: Účast ČD v IDS ČR

14 Strategické cíle ČD do budoucna
a) Tržní orientace, ziskovost * kompenzace požadovaných slev * dobré financování, efektivní provoz b) Orientace na zákazníka * objednatel (kraj) * cestující c) Konkurenceschopnost vůči ostatním dopravcům * tarifní * kvalita přepravy * úhrada našich služeb od cizích dopravců Návaznost na ČD Vize 2012 – Strategické cíle ČD a.s. Ing. Richard Baxa: Účast ČD v IDS ČR

15 České dráhy a.s. – Generální ředitelství
Děkujeme za pozornost Ing. Richard Baxa Ing. Vladimír Peléšek České dráhy a.s. – Generální ředitelství Tel.:


Stáhnout ppt "Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR"

Podobné prezentace


Reklamy Google