Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Dopravně geografická charakteristika kraje Univerzita Karlova v Praze Přírodovědecká fakulta Pavel Břichnáč Markéta Horňáková Michaela Konrádová Prezentaci.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Dopravně geografická charakteristika kraje Univerzita Karlova v Praze Přírodovědecká fakulta Pavel Břichnáč Markéta Horňáková Michaela Konrádová Prezentaci."— Transkript prezentace:

1 Dopravně geografická charakteristika kraje Univerzita Karlova v Praze Přírodovědecká fakulta Pavel Břichnáč Markéta Horňáková Michaela Konrádová Prezentaci naleznete na: http://www.aldebaran.cz/~brichnac/skola/doprava.pps

2 Plzeňský kraj OSNOVA Obecná charakteristika Použité metody Výsledky Zajímavosti Zdroje Zdroj: www.rsd.cz

3 Obecná charakteristika kraje velmi malý podíl silnic 1. třídy v porovnání s ostatními kraji v České republice plošná hustota silnic je mírně podprůměrná nejdůležitějším dopravním spojením je dálnice D5 spojující Prahu s Plzní a německými hranicemi u Rozvadova poslední úsek této dálnice – obchvat Plzně – dokončen teprve nedávno největším dopravní uzel – Plzeň – dobrá dostupnost díky radiální silniční i železniční síti třetina železnic – elektrifikovaná přes Plzeň vede 5 tratí celostátního charakteru stav silniční sítě se postupně zlepšuje v návaznosti na finanční prostředky vynakládané Plzeňským krajem

4 Metody - popis Bodovací metoda: Danému sídlu přiřazeny body podle výskytu dálnice, silnice 1, a 2. třídy, železnice s rychlíkovým a nerychlíkovým provozem Dálnice 3 body, silnice 1. tř. 2 body, 2. tř. 1 bod Železnice R 2 body, ostatní 1 bod Hodnocení intenzit: Dle sčítání dopravy v roce 2000 (2005) sčítány jednotlivé intenzity na vstupních komunikacích do vybraných sídel Sčítání spojů: Hodnocení počtu dopravních spojů HD

5 Metody - problémy Bodovací metoda: Při změně počtu bodů pro danou kategorii změna pořadí Vzdálenost exitu od sídla 5 km Sídlem může procházet rychlíková trať, ale vlak. souprava nemusí stavět (Stod) Hodnocení intenzit: Se vzrůstající vnitřní složitostí sítě komunikací roste počet přejezdů přes měřené úseky U velkých měst nejednoznačnost součtu Frekvence HD: Hodnocení pro středu je vhodné akorát pro vzájemné porovnání, pro bližší šetření je třeba hodnotit v rámci celého týdne

6 Výsledky - kraj SídloΣ bodůPořadí Plzeň331 Stříbro162 Klatovy153 Nepomuk134-6 Horažďovice134-6 Domažlice134-6 Nýřany127-8 Rokycany127-8 Stod119 Přeštice1010-11 Horšovský Týn1010-11 Kralovice912 Sušice813 Blovice714 Tachov515 Hodnocení: Plzeň je centrem kraje, těží z výhodné polohy, radiální sbíhavost komunikací Ústřední tepna dálnice D5 Směrem od Plzně se vzdálenost od silnic 1. třídy zvyšuje V pohraničních oblastech horší dopravní spojení (FG podmínky) Pořadí ovlivněno bodováním

7 Výsledky - kraj Sídlo ORP Intenzita (2005) Pořadí 2005 Intenzita (2000) Plzeň119 975 1 107 315 Klatovy33 014 2 30 261 Rokycany31 839 3 24 871 Domažlice32 726 4 22 788 Přeštice35 350 5 27 499 Nepomuk23 197 6 13 300 Tachov15 227 7 11 791 Horažďovice21 638 8 16 549 HoršovskýTýn 22 352 9 19 643 Stod24 315 10 18 747 Sušice17 482 11 13 056 Stříbro18 813 12 16 156 Nýřany11 898 13 11 037 Kralovice14 442 14 12 433 Blovice7 213 15 5 077 Hodnocení: Intenzita řádově vyšší v Plzni D5 výrazně přispívá k intenzitě Intenzita je závislá na počtu obyvatel Pořadí odpovídá bodování, výjimky Tachov…

8 Výsledky - ORP Obec počet vlakových spojů počet autobusových spojů celkem spojůpořadídostupnost Blížejov89174. - 5.dobrá Čermná09910. - 13.špatná Hlohová011 8. - 9.dobrá Hlohovčice09910. - 13.špatná Křenovy722293.dobrá Meclov1036461.dobrá Mezholezy03317.špatná Mířkov013 6. - 7.dobrá Močerady07714. - 15.špatná Osvračín89174. - 5.dobrá Poděvousy09910. - 13.špatná Puclice09910. - 13.špatná Semněvice07714. - 15.špatná Srby94136. - 7.dobrá Staňkov727342.dobrá Velký Malahov04416.špatná Vidice011 8. - 9.dobrá

9 Zajímavosti Je zajímavé, že ačkoli je tam obec blízko obce ORP a poměrně velká tak má strašně málo spojů a že když se na to koukne člověk podrobněji tak zjistí, že to jezdí přes takovou díru, kde ty autobusy nemají přípoj.....nebo z nějakých vesnic to trvá 1 hodinu, i když je to od sebe 5 km U migračních proudů je uvedena jen hodnota nad 10osob

10 Seznam použitých zdrojů Freytag & Berndt. Česká Republika: 1:200 000. 5. vydání. Praha: Freytag & Berndt, 2004. autoatlas. ISBN 80-86236-74-9 Seznam.cz. Mapy.cz - mapa Evropy, České republiky, plány měst a obcí v ČR [online].[citováno dne 1.11.2006]. //www.mapy.cz> Ředitelství silnic a dálnic ČR. Intenzita dopravy v Plzeňském kraji [online] [citováno dne 1.11.2006]. http://www.scitani2005.rsd.cz/html/pl/f_pl.htm Český statistický úřad. Dojížďka za prací a do škol v Plzeňském kraji (na základě výsledků SLDB 2001) za rok 2004 [online]. [citováno dne 1.11.2006]. http://www.czso.cz/xp/edicniplan.nsf /p/13-3228-04 České dráhy. Mapa sítě českých drah [online]. [citováno dne 1.11.2006]. http://www.cd.cz/index.php? action=section&id=187 CHAPS. IDOS – jízdní žády [online]. [citováno dne 1.11.2006].


Stáhnout ppt "Dopravně geografická charakteristika kraje Univerzita Karlova v Praze Přírodovědecká fakulta Pavel Břichnáč Markéta Horňáková Michaela Konrádová Prezentaci."

Podobné prezentace


Reklamy Google