Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Odstraňování vad mikrogeometrie
2
Vady hlav kolejnic 1. Změna křivky příčného profilu hlavy kolejnice
delta-r-funkce, tangens-γ-funkce, ekvivalentní kuželovitost styk kolo-kolejnice, pohyb dvojkolí v koleji, bezpečnost proti vykolejení, rychlost opotřebení
3
Vady hlav kolejnic 2. Vady povrchu pojížděných ploch hlav kolejnic
a) kontaktně únavové vady b) periodické vady c) neperiodické vady
4
Kontaktně únavové vady
Head-check - šikmé trhliny, 2 mm hloubka, vylamování, lom
5
Kontaktně únavové vady
Shelling - vměstky, vyšší tvrdost, tmavé skvrny, vylomení
6
Kontaktně únavové vady
Squats - trhlinky, skvrna, lom
7
Kontaktně únavové vady
Belgrospis - shluky trhlinek ve vrcholech vlnek, spojování, vylupování
8
Periodické vady Vlnky mm, 0,1-1,2 mm, brždění, akcelerace, kontaktní rezonanční vibrace, materiál
9
Periodické vady Krátké vlny (skluzové) mm, 0,1-1,2 mm, vnitřní pás, valení a skluzy
10
Periodické vady Dlouhé vlny mm, 0,5-4 mm, výroba kolejnic, stejná vozidla
11
Neperiodické vady Smyková místa - prokluzy náprav
Povrchové trhlinky - plast. def. pod povrchem Odlupování - spojení povrchových trhlinek Převalky a otřepy - přemáhání kolejnic Vyjeté svary - rozdíl tvrdosti - styk Válcovací otřepky - z výroby, šupinky, jamky
12
Vady kolejnic – 69 % vady na hlavě, 34 % KÚ vady, celkem 12 924 (2004)
Vady výhybek – 90 % na hlavě, 67 % KÚ vady, celkem 1435 (2004)
13
Škodlivé působení vad pojížděné plochy
Vertikální zrychlení Přídavné dynamické síly Působení na jízdní dráhu a vozidlo - životnost kolejnic, výšková poloha, upevňovadla, žel. spodek, mosty Spotřeba energie Působení na člověka a okolní prostředí - hluk, vibrace
14
Diagnostika pojížděné plochy
Ocelové pravítko Poschův přístroj Přístroj Cemafer OMS-SPENO Pantografické přístroje
15
Měřicí vozidla Induktivní snímače Piezoelektrické snímače zrychlení
Bezdotykové indukční snímače
16
Technické možnosti odstraňování
Broušení Hoblování
17
Broušení Brusné kotouče Pevné brusné kameny Oscilující brusné kameny
18
Brusné kotouče Hrncové kotouče 260 mm/3600 min-1, 130 mm/7200 min-1
Přítlak 1,5 kN Brousicí jednotky Rektifikační jednotky - profilovací jednotky Rychlost práce 3-8 km.h-1
19
Brousicí jednotka Elektromotor s brusným kotoučem
Brusný kotouč 8-10 hodin
20
Rektifikační jednotka
21
Profilovací jednotka 3-4 brousicí jednotky Pohyblivá kolébka
Náklon ° Ovládání z pultu obsluhy
22
Brousicí vlaky Sestava vozů, délka až 180m, přetlak Rektifikační vůz
Profilovací vůz Brousicí vůz pro přejezdy Energetický vůz, kontrolní a řídicí vůz Obytný a, kuchyňský a kancelářský Vůz pro dílnu, náhradní a spotřební součásti
23
Pevné brusné kameny Kvádrové kameny 35-70 cm Přítlak 5-7 kN
Stálý přívod vody Brousicí vozíky - brousicí podvozky Rychlost práce km.h-1 Nelze provádět reprofilování
24
Pevné brusné kameny 0,01-0,05 mm/jízda pro běžné vady 12-50 jízd
větší přítlačná síla větší rychlost počet jízd
25
Oscilující brusné kameny
Kvádrové, profilované kameny Přítlak 3 kN Frekvence 2,5-3,0 Hz, amplituda 100 mm Rychlost práce m.h-1
26
Hoblování Speciální nože, sběrač třísek
Vetší úběr materiálu - převalky Rychlost práce 1-2 km.h-1 Potřeba 10 řezů na celou hlavu + 4 na hranu
27
Srovnání
28
Doporučení Práh zásahu - 0,02-0,07mm, 0,2-2% (0,5-0,8%)
Nové kolejnice - vady z výroby 0,01mm, svary V obloucích - asymetricky, únava, boční ojetí Výhybky - jazyky, opornice, snížení srdcovky, nadvýšení křídlové kolejnice Svary - 1,5-2mm, 50-60mm, výběhy
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.