Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
PhDr. Marie HANZLÍKOVÁ FF UK v Praze MŠMT 9/2010 CercleS - CASAJC
2
CercleS Confédération Européenne des Centres de Langues de l'Enseignement Supérieur European Confederation of Language Centres in Higher Education Europäischer Verband der Hochschulsprachenzentren http://www.cercles.org
3
Asociace byla založena ve Strasbourgu, 1991 Konfederace nezávislých asociací z 22 zemí Evropy 290 jazykových center, kateder, institucí, škol na VŠ - Schools in Higher Education Několik tisíc akademických a technických pracovníků, cca 250 000 studentů CJ
4
CASAJC - CASALC Česká a slovenská asociace učitelů jazykových center na vysokých školách sdružení učitelů těchto center v České a Slovenské republice Do CercleS byla přijata na základě rozhodnutí konference CercleS v Antverpách, Belgie září 2000, s platností od ledna 2001
5
Současnost ČR – 3 centra s cca 20 katedrami/centry – http://casajc.ff.cuni.cz http://casajc.ff.cuni.cz SK – 5 center – http://www.casajc.sk http://www.casajc.sk
6
Aktivity Překlad EJP pro VŠ CD, Bulletin Přednášková činnost Zprostředkování informací eKonference – portfolio@ff.cuni.czportfolio@ff.cuni.cz casajc@ff.cuni.cz Spolupráce s SK a CercleS (konference, projekty, ….)
7
SPOLUPRÁCE A KOOPERACE VÝMĚNA INFORMACÍ HLEDÁNÍ NOVÝCH CEST A PROFESNÍ ROZVOJ KVALITA KONSENSUS
8
Wulkovské memorandum k zajištění kvality a jejího řízení v Jazykových centrech institucí terciárního vzdělávání v Evropě 2. zasedání konané ve dnech 14. – 16.1. 2010 Vedoucí pracovníci 34 JC http://casajc.ff.cuni.cz/ejp/Wulkow%20memorandum%20Czech%20version.pdf
9
Instituce terciárního vzdělávání zdůrazňují svůj individuální charakter a zároveň i evropskou spolupráci podloženou Boloňským procesem. Jazyková centra jsou jedním z klíčových prvků identity těchto institucí. Jazyková centra plní zásadní úlohu při vytváření základny k plnění klíčových cílů Boloňského procesu v oblastech pěstování a rozvíjení nejen lingvistických, ale také přenositelných profesních kompetencí, jako např.: –Schopnost komunikovat a pracovat v rámci interkulturních týmů. –Schopnost vymezit a rozvinout strategie pro celoživotní vzdělávání. –Schopnost převádět akademické dovednosti do nových pracovních prostředí. –Schopnost sebereflexe a sebehodnocení při komunikaci. –Schopnost vyjednávat komunikačně náročné situace s ohledem na různá pracovní prostředí.
10
Děkuji Vám za pozornost.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.