Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005
2
Implementace ICT do vzdělávacích oblastí a oborů
Umístění prezentací :
3
Téma vyučovací hodiny :
Vzdělávací obor : Matematika Třída : 7.B Vyučující : Mgr. Lenka Golová Datum : Téma vyučovací hodiny : „ Smíšená čísla „ Vybavení učebny : připojení na INTERNET připojení na školní síť – výukové programy PC – notebook dataprojektor
4
Zdroje informací HERMAN, J. a KOL. AUTORŮ. Matematika-racionální čísla, procenta. Brno: Prometheus, ISBN COUFALOVÁ, J. a KOL. AUTORŮ. Matematika pro 7.ročník ZŠ. Praha: Fortuna, ISBN
5
SMÍŠENÁ ČÍSLA
6
Smíšená čísla Smíšená čísla používáme v běžně v praktickém životě.
Kupujeme kg jablek, spíme hodiny, vydechneme litru vzduchu. Při matematických výpočtech je však často výhodnější přejít od smíšených čísel ke zlomkům.
7
Připomeň si … zlomková část celá část
8
Údaje ve větách zapište pomoci smíšených čísel
Láďa snědl k večeři pět a jednu polovinu rohlíku. Ve spíži zůstaly dva a jedna polovina koláče. Film trval jednu a tři čtvrtiny hodiny. Na ušití šatů spotřebovala maminka tři a tři čtvrtiny metru látky. Na dálnici spotřebuje náš automobil průměrně sedm a jednu polovinu litru benzinu na 100 km.
9
Převádění smíšených čísel na zlomky
Smíšené číslo vyjádřete zlomkem.
10
Převádění smíšených čísel na zlomky
Smíšené číslo vyjádřete zlomkem. přirozené číslo v čísle smíšeném vynásobíme jmenovatelem zlomku = 6 k součinu přičteme čitatele zlomku = 7 toto číslo zapíšeme jako čitatele zlomku, jmenovatel je roven jmenovateli zlomku ze smíšeného čísla. čitatele hledáme jmenovatel je daný
11
Převádění smíšených čísel na zlomky
7 6 + 1 = 7 3 . 2 = 6
12
Smíšené číslo zapište jako zlomek
správné výsledky
13
Převádění zlomku na smíšené číslo
zlomek vyjádřete smíšeným číslem.
14
Převádění zlomku na smíšené číslo
Nedokážeme-li zlomek vyjádřit smíšeným číslem zpaměti, provedeme písemně dělení čitatele jmenovatelem. 12 : 5 = 2 ( zb. 2 ) zbytek je čitatel zlomku Neúplný podíl představuje počet celků ve smíšeném čísle. Jmenovatel zlomku je stejný jako jmenovatel původního zlomku
15
Zapište zlomek jako smíšené číslo
správné výsledky
16
Sčítání smíšených čísel
smíšená čísla převedeme na zlomky, které sečteme. krátit na základní tvar a pak na smíšené číslo převést na smíšené číslo a zlomkovou část krátit až na základní tvar
17
Odčítání smíšených čísel
smíšená čísla převedeme na zlomky, které odečteme. je to snadné, že ?
18
Procvičování
19
Hodnocení vyučovací hodiny
Klady Zápory Netradiční forma výuky – atraktivnost pro žáky i učitele. Možnost vracet se k probrané látce. Snadná kontrola výsledků. Zrychlení výkladu ( např. nákresy jsou připraveny v elektronické formě. Žáci nemusí čekat, až je učitel znázorní na tabuli).
20
Poznámky k prezentaci Využití laserového ukazovátka usnadňuje učiteli i žákům orientaci v textu. Prezentaci je vhodné oživit efekty (atraktivnost). Postupné zobrazování textu – žáci nevidí celý text najednou, ale učitel žákům zobrazuje text v závislosti na rychlosti výkladu.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.