Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Strategické propojení virtuálního a reálného světa – hranice padly Petr Hulec, expert ČR 24. října 2013.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Strategické propojení virtuálního a reálného světa – hranice padly Petr Hulec, expert ČR 24. října 2013."— Transkript prezentace:

1 Strategické propojení virtuálního a reálného světa – hranice padly Petr Hulec, expert ČR 24. října 2013

2 Kdo je Expert  Nákupní aliance maloobchodních prodejců elektrospotřebičů – vznikla ve švýcarském Curychu v roce 1967  Celosvětově sdružuje více než 7500 obchodů se spotřební elektronikou pod jednotným označením Expert  V ČR Expert provozuje síť 50ti prodejen

3 Quelle: http://www.internetworldstats.com/stats4.htm#europe, status : 30 Jun, 2012, accessed 15 Feb, 2013http://www.internetworldstats.com/stats4.htm#europe Internetová populace v % - porovnání 2000/2012 Východní Evropa 3 4 10 6 7 8 7 HU 6565 7 PL 65 SK 7979 1212 CZ 1010 73 RU 2 4848 2012 2000 Zdroj: GfK 2013

4 *) AT, BE, CH, CZ, DE, ES, FR, GB, HU, IT, NL, PL, PT, RU, SK, UA **) CE, IT, OE, MTG, Photo, Telecom, SDA, PersDiag, MDA leden - červen 2013 Spotřební elektronika** Statistika zahrnuje 16 Evropských států* Zdroj: GfK 2013

5 Masivní rozvoj internetových prodejů elektroniky v uplynulých 3,5 letech *) AT, BE, CH, CZ, DE, ES, FR, GB, HU, IT, NL, PL, PT, RU, SK, UA **) CE, IT, OE, MTG, Photo, Telecom, SDA, PersDiag, MDA 2010 12.6% 2011 2012 15.9% 14.2% Jan-Jun2013 17.7% Zdroj: GfK 2013

6 1 2 3 4 5 Total Sales Ranking Internet Zdroj: GfK 2013

7 Důvody nákupu v kamenných prodejnách  JISTOTA - možnost prohlédnout si výrobek v reálu  SERVIS- možnost poradit se s prodavačem  BEZPEČÍ - možnost jednoduché reklamace  ZVYK – spokojenost s tím, co dlouho znám  DŮVĚRA – realita - obavy z nákupu na internetu

8 Důvody nákupu na internetu  RYCHLOST - možnost nákupu během několika minut  FLEXIBILITA - možnost nákupu 24/7  CENA - možnost cenového porovnání  INFORMACE – nekonečné množství informací o výrobku, možnost parametrického porovnání atd.  REFERENCE – reference ostatních zákazníků o výrobku a obchodu

9 Vybudování online prodeje u sítí s KP  Dostupnost online prodejní platformy – rychlost, cena, profesionální řešení  Rozšíření prodejního portfolia– možnost vystavení několikanásobně širšího portfolia výrobků  Prodejní support – rychlá a účinná pomůcka pro prodavače – zdroj informací a možnost up-sellingu a cross-sellingu

10 Vybudování offline prodeje u eshopů  Vybudování vlastní odběrné sítě – finančně velmi nákladné a časově náročné  Systém odběrných míst – minimální prodejní potenciál pro up-selling nebo cross-selling, absence poradenského servisu a impulsivního nákupu

11 Systémové propojení offline/online  Výhoda sítí s kamennými prodejnami – využití zázemí (síť odběrných míst), portfolia, skladových zásob a systému  Synergie procesů – IT, logistika, účetnictví, nákup atd.  Znalost trhu – vybudované vztahy s dodavateli i zákazníky  Propojení prodejních programů – věrnostní programy, letáky, promo akce atd.

12 Argumenty pro multichannel řešení  Objednání 24/7 – zákazník objednává kdy mu to vyhovuje  Osobní odběr – zákazník si objednané zboží vyzvedne, až se mu to bude hodit – nenahání vás přepravce, prodejny mají zpravidla otevřeno déle než ČP, odběry o víkendech…  Kontrola zboží – zákazník nekupuje zajíce v pytli  Konzultace – zákazník může ještě před zaplacením výrobku své rozhodnutí změnit

13 Argumenty pro multichannel řešení  Odstoupení/reklamace – zákazník má větší důvěru v reálný svět, má kam přijít s reklamací a přitom využívá výhod internetové objednávky (odstoupení od smlouvy do 14ti dnů)  Rychlost – zákazník může zboží odebrat týž den (skladový sortiment na prodejně) nebo hned druhý pracovní den (skladem na centrále) – denní zásobování prodejen

14 Prognóza dalšího vývoje  Prudký rozvoj online prodejů u sítí – sítě kamenných prodejen budou dále zdokonalovat svá online řešení s důrazem na komunikaci výhod propojení virtuálního a reálného světa  Rozšiřování odběrných míst u eshopů – profesionální eshopy budou dále rozšiřovat síť odběrných míst s možností drobných příprodejů  Velké MO řetězce začnou budovat své eshopy – lze očekávat postupné budování online platforem u většiny velkých MO řetězců, které mají vybudovanou svou prodejní síť

15 Děkuji za pozornost Petr Hulec hulecp@expert.cz


Stáhnout ppt "Strategické propojení virtuálního a reálného světa – hranice padly Petr Hulec, expert ČR 24. října 2013."

Podobné prezentace


Reklamy Google