Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilPavel Bláha
1
Dejme šanci přírodě workshop EVVO pro učitele 29.4. 2010 Sluňákov, ZŠ Hálkova 8:30 – 16:30
2
Sluňákov - centrum ekologických aktivit města Olomouce nízkoenergetický dům a 15 ha biocentrum
3
Dopolední blok Sluňákov 8:30-12:00 Metodický seminář seznamuje pedagogy s projekty nebo projektovými dny pro žáky na témata Sedm barev duhy, Zelený ostrov, Poklad z hlubin. Metodický seminář seznamuje pedagogy s projekty nebo projektovými dny pro žáky na témata Sedm barev duhy, Zelený ostrov, Poklad z hlubin. Seminář je veden interaktivním způsobem, učitelé si vybrané aktivity sami vyzkoušejí, aby následně mohli tyto projekty realizovat na své škole. Seminář je veden interaktivním způsobem, učitelé si vybrané aktivity sami vyzkoušejí, aby následně mohli tyto projekty realizovat na své škole. Učitelé dostanou metodické příručky nebo CD s podrobným popisem aktivit. Učitelé dostanou metodické příručky nebo CD s podrobným popisem aktivit. Lektorky: Lektorky: Mgr. Helena Nováčková, Mgr. Helena Nováčková, Mgr. Pavlína Vrbová Mgr. Pavlína Vrbová
4
Duha Duha je peřina pro usínající déšť je miska z mých dlaní je radost na houpačce je část mořské vlny je převlečená tma je most přes řeku
5
Sedm barev duhy Jednotlivé barvy plynule přecházejí jedna ve druhou, stejně jako všechno dění v přírodě i ve světě. Jednotlivé barvy plynule přecházejí jedna ve druhou, stejně jako všechno dění v přírodě i ve světě. Projekt postupuje od osobního, vnitřního přes vztahy mezi žáky ve třídě a škole až po globální pohled na svět a jeho problémy. Projekt postupuje od osobního, vnitřního přes vztahy mezi žáky ve třídě a škole až po globální pohled na svět a jeho problémy. Duhou postupujeme od barvy s nejkratší vlnovou délkou (od fialové) k barvě s nejdelší vlnovou délkou (k červené). Duhou postupujeme od barvy s nejkratší vlnovou délkou (od fialové) k barvě s nejdelší vlnovou délkou (k červené). Tento postup symbolizuje fakt, že začínáme u sebe, nejprve jdeme do vlastního nitra, následně pak vyházíme do světa. Tento postup symbolizuje fakt, že začínáme u sebe, nejprve jdeme do vlastního nitra, následně pak vyházíme do světa.
6
Přehled jednotlivých etap při realizaci na školách Název etapyTémaPrůřezová téma Úvod Motivace k projektu Základní informace a motivaceOSV Fialová Bludištěm vztahů Rozvoj osobnosti žáka a budování vztahů ve tříděOSV Indigová (modrofialová) Škola místo k životu Prostředí školy ve vztahu k životnímu prostředíEV Modrá Modrá je dobrá Voda a vzduch jako základní podmínky života na zemiEV Zelená Zelení kouzelníci Význam rostlin na zemi.EV Žlutá Obecná(í) škola Spoluzodpovědnost za stav ŽP v obci, kde je školaEV, MV, VDO Oranžová Co trápí svět Motivace k zájmu o problematiku stavu a vývoje dnešního světa. VEGS, EV, MUV Červená Jsme stejní, jsme jiní Zapojení do řešení globálních problémů ve světěEV, VEGS, MUV, MEV
7
Bludištěm vztahů Jak znám sám sebe 1. Všechno tohle umím:………………………………….. 2. Nejlépe umím…………………………….. 3. Mám radost, když……………………………………. 4. Je mi smutno, když…………………………………… 5. Mám strach………………………………. 6. Co se mi ještě nedaří…………………………………… 7. Nejdůležitější ze všeho pro mě je…………………………………………
8
Škola místo k životu
9
Modrá je dobrá
10
Zelení kouzelníci
11
Obecná(í) škola
12
Co trápí svět
13
Jsme stejní, jsme jiní
17
Zelený ostrov Zelený ostrov
18
Motivace projektu Skutečná událost, příběh ostrova Krakatau. Skutečná událost, příběh ostrova Krakatau. Ostrov byl po sopečné erupci zcela zničen, ale život se na něj znovu navrátil. Stal se opět zeleným ostrovem plným života. Ostrov byl po sopečné erupci zcela zničen, ale život se na něj znovu navrátil. Stal se opět zeleným ostrovem plným života. Příběh sleduje významné události ostrova od sopečného výbuchu až do dnešní doby. Příběh sleduje významné události ostrova od sopečného výbuchu až do dnešní doby.
19
Ostrov je současně symbolem naší planety Země, která je jediným známým „ostrovem života“ ve vesmíru. Ostrov je současně symbolem naší planety Země, která je jediným známým „ostrovem života“ ve vesmíru. Chtěli bychom, aby projekt rozvíjel vztah dětí nejen k „jejich“ ostrovu, ale především k naší planetě Zemi. Chtěli bychom, aby projekt rozvíjel vztah dětí nejen k „jejich“ ostrovu, ale především k naší planetě Zemi.
20
1. Sopečný ostrov
21
2. Kameny a půda
22
4. Semínka
23
5. Zvířata
24
6. Rostliny
25
7. Lidé
26
8. Budoucnost ostrova
27
Jak můžete projekt využít? Jak můžete projekt využít? Aktivity jsou určeny pro děti od 5 do 12 let, anglické texty jsou pro žáky 13 – 18 let. Aktivity jsou určeny pro děti od 5 do 12 let, anglické texty jsou pro žáky 13 – 18 let. Projekt lze realizovat jako celek na jeden rok nebo na menší období, případně využijete jen jeho jednotlivé části pro obohacení výuky. Projekt lze realizovat jako celek na jeden rok nebo na menší období, případně využijete jen jeho jednotlivé části pro obohacení výuky. Části projektu můžete zařadit do různých předmětů. Části projektu můžete zařadit do různých předmětů. U každé kapitoly naleznete doplňující informace pro učitele. U každé kapitoly naleznete doplňující informace pro učitele. Projekt je vhodné rozšířit o vlastní náměty nebo náměty vašich dětí, aby se stal skutečným „projektem“. Projekt je vhodné rozšířit o vlastní náměty nebo náměty vašich dětí, aby se stal skutečným „projektem“.
29
Inspirace knihou Václava Cílka Nejistý plamen Inspirace knihou Václava Cílka Nejistý plamen Den Země na FZŠ Hálkova v Olomouci, 5.-8.ročník Den Země na FZŠ Hálkova v Olomouci, 5.-8.ročník Žáci procházejí jednotlivá stanoviště a dílny. Žáci procházejí jednotlivá stanoviště a dílny. Třídy se střídají dle rozpisu, střídání probíhá na domluvený signál. Třídy se střídají dle rozpisu, střídání probíhá na domluvený signál. V jednotlivých dílnách se žáci zabývají tématem ropy a energie z pohledu různých vyučovacích předmětů. V jednotlivých dílnách se žáci zabývají tématem ropy a energie z pohledu různých vyučovacích předmětů.
38
Odpolední blok – využití interaktivní tabule a vzdělávacího SW pro ekologickou výchovu ZŠ Hálkova 13:00-16:30 ing. Petr Laštůvka- Rezekvítek Brno Cílem semináře je podpořit využití moderních technologií, především interaktivní tabule, pro ekologickou výchovu na školách. Účastníkům budou představeny vhodné a dostupné zdroje výukových programů a elektronických informací pro EVVO, včetně nového výukového software Rezekvítku o lesním ekosystému. Řadu programů si přímo na semináři vyzkoušíte a CD se SW Rezekvítku dostanou účastníci zdarma. Seminář má akreditaci MŠMT pro DVPP.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.