Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilRadim Urban
1
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.1989 Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada VY_32_INOVACE_ 15_02_7 Název materiálu Indikátory Jméno vyučujícího Gabriela Milsimerová Třída 8 Předmět chemie Datum vytvoření 17.7.2012
2
Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Chemie Tematický okruh: Indikátory Ročník:8 Anotace:- prezentace slouží jako výklad - prezentaci je možné použít na začátku hodiny
3
Indikátory
4
Kyselé roztoky poznávali dříve lidé podle toho, že měly kyselou chuť. Zásadité roztoky poznávali dříve lidé podle toho, že měly chuť hořkou. My však víme, že v chemii nelze nic ochutnávat!
5
Lidé proto začali používat látky, které mění barvu v kyselém prostředí, zásaditém a neutrálním prostředí. Tak jak to tedy udělat, abychom nemuseli nic ochutnávat? Jak se tyto látky jmenují? Indikátory
6
Jaké známe indikátory? lakmus fenoftalein univerzální indikátorový papírek pH papírek methyyloranž
7
IndikátorKyselé prostředí Zásadité prostředí neutrální lakmusčervenémodréfialové fenoftaleinbezbarvéčervenofialo vé bezbarvé methyloranžčervenéžlutéoranžové univerzální ind. papírek červenémodrézelenožluté pH papírekčervenémodréžlutá
8
Zdroje: Autorem materiálu a všech částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Gabriela Milsimerová. Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízeních. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu, lze ho bezplatně používat i šířit při uvedení autorova jména.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.