Download presentation
Презентация загружается. Пожалуйста, подождите
PublishGabriela Staňková
1
AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním znalostí z šestého ročníku. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci procvičí znalosti z šestého ročníku. Speciální vzdělávací potřebyNe Klíčová slovaÚhel, trojúhelník, dělitelnost, souměrnost, objem a povrch. Druh učebního materiáluPrezentace Druh interaktivitySoutěž Cílová skupinaŽák Stupeň a typ vzděláváníZákladní vzdělávání – 2. stupeň Typická věková skupina12-15 let Celková velikost / datum287 kB soubor.doc (MS PowerPoint) / září - 2011 IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU - 9 - 4
2
VĚDOMOSTNÍ MILIONÁŘ Opakování znalostí z šestého ročníku druhá část od 80 000 do 10 000 000.
3
Vítejte u soutěže VĚDOMOSTNÍ MILIONÁŘ. Pravidla: 1.Zapište si hodnotu otázky (bodů, peněz). 2.Přečtěte si pořádně otázku a vyčkejte na možnosti odpovědí. 3.Zapište si odpověď (písmeno), která je podle Vás ta správná. 4.Pokud odpovíte správně, tak si hodnotu otázky (bodů, peněz) přičtěte, naopak odečtěte. Obr. 1 © Václav Simandl
4
Otázky jsou obtížné podle hodnoty. Hodnoty otázek: 1000 2000 5000 10 000 20 000 40 000 80 000 160 000 320 000 640 000 1 250 000 2 500 000 5 000 000 10 000 000 Obr. 2 © Václav Simandl
5
OTÁZKA ZA 160 000 A) 1800° B) 1180° C) 180° D) jiný výsledek Vypočítej celkový úhel. + - + - = Kolik je vnitřní úhle kruhu, čtverce, obdélníka, trojúhelníka a šestiúhelníka? Pouze vypočítej. Obr. 3 © Václav Simandl
6
OTÁZKA ZA 320 000 A) bod B) úsečka C) trojúhelník D) něco jiného Co vznikne, když obměníme trojúhelníkovou nerovnost na tento vzorec? a + b = c Víte co je trojúhelníková nerovnost? Zda lze trojúhelník sestrojit. a + b > c Obr. 4 © Václav Simandl
7
OTÁZKA ZA 640 000 A) 1,2,3,4,5,6,8,9,10 B) 1,2,5,10 C) 1,3,4,5,10 D) ani jedna možnost Čím je dělitelné toto číslo 123920640? Využijte znaky dělitelnosti od 1 – 10 bez čísla 7. Obr. 5 © Václav Simandl
8
OTÁZKA ZA 1 250 000 A) střední příčky B) těžnice Tc C) výška Va D) ani jedno Podle jaké osy je osově souměrný každý obecný trojúhelník ? Osa rozděluje útvar, což jsem asi moc nepomohl. Obr. 6 © Václav Simandl
9
OTÁZKA ZA 2 500 000 A) 1000 B) 100 C) jiný výsledek D) nelze Když víte, že do krychle o straně 1dm se vejde 1l, kolik centimetrů čtvereční do ní dáme? Převádění jednotek, je sranda, ne? Obr. 7 © Václav Simandl
10
OTÁZKA ZA 5 000 000 A) přirozená B) celá C) racionální D) ani jedno Desetinná čísla patří mezi čísla? Potřebujete poradit? Jedna odpověď je správná. Obr. 8 © Václav Simandl
11
OTÁZKA ZA 10 000 000 A) to samé jako u osové souměrnosti B) nelze C) pravoúhlé promítání D) obraz bude převrácený a vzdálený Co se stane, když prohodíme v středové souměrnosti obraz se vzorem? Tady je každá rada drahá. Obr. 9 © Václav Simandl
12
Kontrola bodů 1.Sečtěte hodnotu správných odpovědí. 2.Sečtěte hodnotu špatných odpovědí. (žádná odpověď je také špatná) 3. Pokud je hodnota správných větší než špatných, pouze odečtěte (měli byste být v plusových bodech – gratulujeme). 4. Hodnota špatných bodů je větší než správných, tak vypočítejte špatné mínus správné a před výsledek dejte mínus (jste v mínusu). Obr. 10 © Václav Simandl
13
Čerpáno Obr. 1 – 10. vlastní zdroje (© Václav Simandl) Copyright Václav Simandl, září 2011.
14
Metodický pokyn Pedagog se řídí pokynu autora v prezentaci. Seznámí s pravidly a poté kliknutím se objeví otázka, možnosti, nápověda, správná odpověď. U jednotlivých otázek probíhá myšlenková mapa, diskuse a vysvětlení či doplnění látky.
Similar presentations
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.