Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilSofie Veselá
1
AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním znalostí z prvního stupně. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci procvičí znalosti z I. stupně. Speciální vzdělávací potřebyNe Klíčová slovaPřirozená čísla, geometrické útvary. Druh učebního materiáluPrezentace Druh interaktivitySoutěž Cílová skupinaŽák Stupeň a typ vzděláváníZákladní vzdělávání – 2. stupeň Typická věková skupina12-15 let Celková velikost / datum297 kB soubor.doc (MS PowerPoint) / září - 2011 IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU - 9 - 2
2
VĚDOMOSTNÍ MILIONÁŘ Opakování znalostí z I. stupně druhá část do 160 000 do 10 000 000.
3
Otázky jsou obtížné podle hodnoty. Hodnoty otázek: 1000 2000 5000 10 000 20 000 40 000 80 000 160 000 320 000 640 000 1 250 000 2 500 000 5 000 000 10 000 000 Obr. 1 © Václav Simandl
4
Vítejte u soutěže VĚDOMOSTNÍ MILIONÁŘ. Pravidla: 1.Zapište si hodnotu otázky (bodů, peněz). 2.Přečtěte si pořádně otázku a vyčkejte na možnosti odpovědí. 3.Zapište si odpověď (písmeno), která je podle Vás ta správná. 4.Pokud odpovíte správně, tak si hodnotu otázky (bodů, peněz) přičtěte, naopak odečtěte. Obr. 2 © Václav Simandl
5
OTÁZKA ZA 160 000 A) rovnostranný, rovnoramenný, pravoúhlý, obecný B) stejnostranný, rovnoramenný, různostranný C) rovnostranný, rovnoramenný, pravoúhlý, různý D) rovnostranný, rovnoramenný, pravý, různý Jaké druhy trojúhelníku známe? Není to tak těžké, jen si vzpomenout. Obr. 3 © Václav Simandl
6
OTÁZKA ZA 320 000 A) rovina B) přímka C) bod D) úsečka Co je elementárním prvkem geometrie? Vše můžeme z tohoto prvku sestrojit. Obr. 4 © Václav Simandl
7
OTÁZKA ZA 640 000 A) d, r. 2, k B) R, d : 2, k C) r, d : 2, k D) r, d. 2, k Jak značíme poloměr, jak ho určíme z průměru a jak se značí kružnice? Smažeme chybné odpovědi. Obr. 5 © Václav Simandl
8
OTÁZKA ZA 1 250 000 A) nelze B) 0 C) 134 D) jiný výsledek Kolik se rovná 134 : 0 = ? Dejte pozor, je to chyták. Obr. 6 © Václav Simandl
9
OTÁZKA ZA 2 500 000 A) kruh B) obdélník C) čtverec D) kružnice Jaký útvar máme na mysli? Je to rovinný útvar, množina všech bodů v rovině, která leží ve stejné vzdálenosti od jednoho daného bodu. S tímto Vám neporadím … Obr. 7 © Václav Simandl
10
OTÁZKA ZA 5 000 000 A) 1 : 5. (4 – 3 + 100) = 5 B) 3 – 5. 1 : 4 = 5 C) 5 : 4. (3 – 8 + 1) = 5 D) jinak Jaký příklad vznikne z 5 : 1. (8 – 3 + 4) = 100 když, prohodíme: menšenec s menšitelem, dělitele se sčítancem a do výsledku napíšeme dělence. Čtěte pozorně a nebude to těžké. Obr. 8 © Václav Simandl
11
OTÁZKA ZA 10 000 000 A) o = 5a + b + c B) jinak C) o = 3a + c D) o = 3a + c - b Jaký vzorec vznikne, když použijete: součet pro vzorce obvodů trojúhelníka a čtverce a od výsledku odečtete obvod obdélníka. Je to hra s písmenky. Obr. 9 © Václav Simandl
12
Kontrola bodů 1.Sečtěte hodnotu správných odpovědí. 2.Sečtěte hodnotu špatných odpovědí. (žádná odpověď je také špatná) 3. Pokud je hodnota správných větší než špatných, pouze odečtěte (měli byste být v plusových bodech – gratulujeme). 4. Hodnota špatných bodů je větší než správných, tak vypočítejte špatné mínus správné a před výsledek dejte mínus (jste v mínusu – nebojte ještě otázky za velké hodnoty budou =o] ). Obr. 10 © Václav Simandl
13
Čerpáno Obr. 1 – 10. vlastní zdroje (© Václav Simandl) Copyright Václav Simandl, září 2011.
14
Metodický pokyn Pedagog se řídí pokynu autora v prezentaci. Seznámí s pravidly a poté kliknutím se objeví otázka, možnosti, nápověda, správná odpověď. U jednotlivých otázek probíhá myšlenková mapa, diskuse a vysvětlení či doplnění látky.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.