Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 1VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_04.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 1VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_04."— Transkript prezentace:

1 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 1VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_04 17. 12. 20123.L 12. 12. 2012

2 Marketingový výzkum a jeho cíl Jméno autora (vč. titulu): Škola – adresa: Ročník: Předmět: Anotace: 3. ročník Management a marketing Ing. Iva Kučerová OA a VOŠE Tábor, Jiráskova 1615 Výklad pojmu marketingový výzkum, stanovení cílů marketingového výzkumu a jeho organizace, na praktickém příkladu procvičeno vyhledání relevantních informací na internetu Tematická oblast: Marketingový výzkum a analýza zákazníka

3 Marketingový výzkum a jeho cíl  odvození určitých charakteristik daného trhu (úroveň poptávky, analýza podílu na trhu, cenové studie…)  stanovení charakteristik zákazníka (např. věk, pohlaví, příjem, životní styl, nákupní zvyklosti…)

4 Organizace marketingového výzkumu  zajištění sám podnikatel (malý podnik) marketingové oddělení nebo úsek odborná agentura

5 Úkol Cíl marketingového výzkumu Restaurace v centru města chce své služby rozšířit o nabídku poledního menu.  V rámci diskuze stanovte několik cílů, které by měl marketingový výzkum naplnit.

6 Řešení Cíl marketingového výzkumu (poznámka – toto je pouze příklad řešení)  zda polední menu bude pro studenty, pracovníky institucí z centra města či pro náhodné kolemjdoucí  jakou cenu by byli ochotni lidé zaplatit za polední menu  v jakém čase by se mělo polední menu podávat  o jaký sortiment jídla a nápojů by měli zákazníci v rámci poledního menu zájem  zda v nejbližším či vzdálenějším okolí existuje konkurenční podnik …

7 Úkol Organizace marketingového výzkumu Restaurace v centru města chce své služby rozšířit o nabídku poledního menu.  V rámci diskuze stanovte, zda marketingový výzkum bude pravděpodobně provádět sám majitel restaurace, či využije jinou možnost  na internetovém vyhledávači vyhledejte několik firem, které se zabývají prováděním marketingového výzkumu

8 Řešení Organizace marketingového výzkumu toto je pouze příklad řešení  pravděpodobně si provede výzkum majitel sám  v Google odpověď na dotaz „nabízíme marketingový výzkum“ http://www.vyzkumy.cz/adresar-ceskych- vyzkumnych-agentur http://www.vyzkumy.cz/adresar-ceskych- vyzkumnych-agentur http://www.firmy.cz/Vse-pro-firmy/Sluzby- pro-firmy/Reklamni-a-marketingove- sluzby/Vyzkum-trhu

9 Zdroje  Kotler, P. Marketing management. Praha : Grada Publishing, 1998.  Horáková, H. Marketing v současné světové praxi. Praha : Grada, 1992  http://www.vyzkumy.cz/adresar-ceskych- vyzkumnych-agentur http://www.vyzkumy.cz/adresar-ceskych- vyzkumnych-agentur  http://www.firmy.cz/Vse-pro- firmy/Sluzby-pro-firmy/Reklamni-a- marketingove-sluzby/Vyzkum-trhu  obrázky – kliparty sady Microsoft Office


Stáhnout ppt "Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 1VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_04."

Podobné prezentace


Reklamy Google