Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilKlára Němcová
1
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 1VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_04 17. 12. 20123.L 12. 12. 2012
2
Marketingový výzkum a jeho cíl Jméno autora (vč. titulu): Škola – adresa: Ročník: Předmět: Anotace: 3. ročník Management a marketing Ing. Iva Kučerová OA a VOŠE Tábor, Jiráskova 1615 Výklad pojmu marketingový výzkum, stanovení cílů marketingového výzkumu a jeho organizace, na praktickém příkladu procvičeno vyhledání relevantních informací na internetu Tematická oblast: Marketingový výzkum a analýza zákazníka
3
Marketingový výzkum a jeho cíl odvození určitých charakteristik daného trhu (úroveň poptávky, analýza podílu na trhu, cenové studie…) stanovení charakteristik zákazníka (např. věk, pohlaví, příjem, životní styl, nákupní zvyklosti…)
4
Organizace marketingového výzkumu zajištění sám podnikatel (malý podnik) marketingové oddělení nebo úsek odborná agentura
5
Úkol Cíl marketingového výzkumu Restaurace v centru města chce své služby rozšířit o nabídku poledního menu. V rámci diskuze stanovte několik cílů, které by měl marketingový výzkum naplnit.
6
Řešení Cíl marketingového výzkumu (poznámka – toto je pouze příklad řešení) zda polední menu bude pro studenty, pracovníky institucí z centra města či pro náhodné kolemjdoucí jakou cenu by byli ochotni lidé zaplatit za polední menu v jakém čase by se mělo polední menu podávat o jaký sortiment jídla a nápojů by měli zákazníci v rámci poledního menu zájem zda v nejbližším či vzdálenějším okolí existuje konkurenční podnik …
7
Úkol Organizace marketingového výzkumu Restaurace v centru města chce své služby rozšířit o nabídku poledního menu. V rámci diskuze stanovte, zda marketingový výzkum bude pravděpodobně provádět sám majitel restaurace, či využije jinou možnost na internetovém vyhledávači vyhledejte několik firem, které se zabývají prováděním marketingového výzkumu
8
Řešení Organizace marketingového výzkumu toto je pouze příklad řešení pravděpodobně si provede výzkum majitel sám v Google odpověď na dotaz „nabízíme marketingový výzkum“ http://www.vyzkumy.cz/adresar-ceskych- vyzkumnych-agentur http://www.vyzkumy.cz/adresar-ceskych- vyzkumnych-agentur http://www.firmy.cz/Vse-pro-firmy/Sluzby- pro-firmy/Reklamni-a-marketingove- sluzby/Vyzkum-trhu
9
Zdroje Kotler, P. Marketing management. Praha : Grada Publishing, 1998. Horáková, H. Marketing v současné světové praxi. Praha : Grada, 1992 http://www.vyzkumy.cz/adresar-ceskych- vyzkumnych-agentur http://www.vyzkumy.cz/adresar-ceskych- vyzkumnych-agentur http://www.firmy.cz/Vse-pro- firmy/Sluzby-pro-firmy/Reklamni-a- marketingove-sluzby/Vyzkum-trhu obrázky – kliparty sady Microsoft Office
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.