Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Profesionální sebeprezentace
Krizová komunikace Profesionální sebeprezentace © 2008 Václav Blahovec, Monika Franková, Petr Lacina, Lucia Truksová
2
Obsah Krize Krizová komunikace Případová studie Shrnutí
3
Co je krize? vážný incident, který ohrožuje zdraví a bezpečí lidí, životní prostředí nebo dobré jméno výrobku či společnosti
4
Typy krizí externí interní předvídatelné nepředvídatelné
5
Co je krizová komunikace?
výměna informací mezi odpovědnými autoritami, organizacemi, médii, jednotlivci a skupinami před, během a po mimořádné události (Glik, Deborah, 2007) pokračování standardní komunikace v nestandardní situaci
6
Oblasti uplatnění KK Ministerstvo vnitra Policie Politické prostředí
Firma, organizace (mezinárodní, neziskové…)
7
BurgerMax Řetězec fastfoodových restaurací v USA
Případová studie BurgerMax Řetězec fastfoodových restaurací v USA
8
7 dimenzí krizové komunikace
Provozní rozhodnutí Oběti Důvěra / důvěryhodnost Dimenze chování Profesní očekávání Etika Ponaučení
9
1. Provozní rozhodnutí znovuzískání důvěry zmírnění úzkosti
obnovení důvěry ve značku obnovení důvěry firmu
10
7 kroků provozního rozhodování
Upřímnost Stručné vysvětlení Prohlášení o nápravě Kajícnost Konzultace s oběťmi, oponenty Veřejný závazek Odškodnění
11
2. Oběti předvídatelné změny v chování obětí 3 fáze chování obětí
rozpoznání dopadu hledání odškodnění silně zkreslené vzpomínky
12
3. Důvěra a důvěryhodnost
Chování, které ilustruje důvěryhodnost: Připravte se mluvit otevřeně Odkryjte to, co by veřejnost měla vědět, i když se neptala Vysvětlete problémy a změny rychle Odpovězte na všechny otázky, i na ty, na které se oběti neptaly Spolupracujte s médii, přiznejte vyšší prioritu obětem a zaměstnancům Respektujte a snažte se pracovat s oběťmi a oponenty
13
4. Dimenze chování nevhodné chování stěžuje zachování důvěryhodnosti
dobrý krizový plán předvídá a eliminuje negativní vzorce chování např. arogance, přesouvání viny, nenesení odpovědnosti,...
14
5. Profesionální očekávání
Kodex profesních norem (Public Relations Society of America) BurgerMax Priority Přístup Výsledky
15
6. Etika morální rozměr předpoklady firmy x veřejnosti etika v praxi
16
7. Poučení nápravné akce akceschopnost veřejné prohlášení
17
Základní metody, jak reagovat v krizi
18
Základní pravidla krizové komunikace
poskytovat omezené množství jasně formulovaných informací jednotlivá sdělení udržet krátká sdělení opakovat využít vizuální podpory k vyvážení jedné negativní informace je třeba využít tři pozitivní vyhnout se záporům kontrolovat svou neverbální komunikaci
20
Zdroje Leško, L. Náhled do sociální komunikace. Tribun EU s.r.o., 2008
/Krizová.pdf _free.php komunikace-21.htm
21
Děkujeme za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.