Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0232 Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0232 Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ."— Transkript prezentace:

1 DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0232 Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ AKADEMIE, 17. listopadu 220, Jičín PředmětEkonomika Tematický okruhLidské zdroje TémaZáklady plánování počtu zaměstnanců podle kategorií Označení DUMU VY_32_INOVACE_205 Jméno autoraIng. Vladimíra Veselá Datum vytvoření17. 9. 2012 AnotaceSeznamuje s významem plánování zaměstnanců pro podnik, v závislosti na kategorii zaměstnanců

2 Každý podnik potřebuje znát, kolik a jakých pracovníků potřebuje k zajištění své činnosti Důvody: s ohledem na počet zaměstnanců plánujeme  objem výroby  mzdové prostředky  dovolené  odstávky výroby z titulu oprav, údržby  náklady na péči o zaměstnance  U každého pracovníka se při plánování posuzuje jeho kvalifikace:  odborné znalosti  praktické dovednosti  morální vlastnosti, které pracovník má. Získává je vzděláním, výchovou a praxí

3 ÚKOL: Pokuste se určit požadavky na kvalifikaci:  Zedníka  Bankovního úředníka  Lékaře  Pěstitele ovoce  Vědeckého pracovníka v oblasti výzkumu nových léků  Soudce  Truhláře  Návrháře nábytku  Ochránce přírody v národním parku  Dělníka obsluhujícího stroj řízený počítačem  Prodavačky potravin  Prodavače prodávajícího kotle na vytápění rodinných domů

4 Co plánujeme  potřebu zaměstnanců – jejich počet a kvalifikaci  péči o zaměstnance včetně odměňování úroveň plánování závisí na:  velikosti podniku  schopnostech a záměrech managementu PLÁNOVÁNÍ POTŘEBY ZAMĚSTNANCŮ Podklady potřebné pro plánování  znalost dosavadní struktury zaměstnanců  plánovaná velikost produkce (vychází z odhadů poptávky na základě průzkumu trhu)  technickohospodářské normy spotřeby práce

5 Odlišnosti plánování potřeby zaměstnanců podle kategorií  duševní pracovníci  obtížné, jejich práci nelze normovat ani určit jejich rozsah  musí být schopni pracovat pružně, přizpůsobovat se současné situaci ve firmě  odhad, zkušenost z minulých let  provozní a obsluhující pracovníci  vychází se ze struktury podniku  jejich počet lze odhadnout podle vnitřních částí podniku a jejich vzájemných vztahů  dělníci  lze nejpřesněji plánovat  na základě technickohospodářských norem spotřeby

6 Způsoby plánování počtu zaměstnanců 1. odhadem  je operativní  bere v úvahu změny v poptávce, situaci v regionu  používají:  malé podniky pro všechny kategorie zaměstnanců  větší podniky  u duševním pracovníků  používají se odhady  založené na vědeckých metodách (např. personální audit, ekonomické propočty…)  založené na dokonalé znalosti výrobních postupů  statistické údaje o vývoji počtu zaměstnanců, změnách produktivity práce  2. využitím norem spotřeby práce  tradiční metoda zejména pro dělnické profese a některé provozní pracovníky


Stáhnout ppt "DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0232 Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ."

Podobné prezentace


Reklamy Google