Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilAgáta Konečná
1
26.10.2006Problémy fyzikálního vzdělávání GIREP konference Modelování ve fyzice a ve výuce fyziky 20.−25.8. 2006 Amsterdam
2
26.10.2006Problémy fyzikálního vzdělávání AmstelInstitute na univerzitě v Amsterdamu (Amsterdam Mathematics Science & Technology Education Laboratory) AmstelInstitute se zaměřuje na použití ICT ve výuce přírodních věd od základních po vysoké školy
3
26.10.2006Problémy fyzikálního vzdělávání Účastníci z MFF UK: Zdeňka Broklová Jana Burešová Leoš Dvořák Jan Koupil Zdena Lustigová Jan Obdržálek Stanislav Zelenda + nejméně 5 dalších účastníků z jiných univerzit v ČR
4
26.10.2006Problémy fyzikálního vzdělávání Co je GIREP? Groupe International de Recherche sur l’Enseignement de la Physique International Research Group on Physics Teaching „Mezinárodní organizace pro podporu výuky fyziky“ Troška historie Mezinárodní organizace založená v roce 1966 Počet členů se pohybuje kolem 250 Od roku 1967 probíhají pravidelná setkání členů Od 90. let se pravidelně střídají konference a semináře
5
26.10.2006Problémy fyzikálního vzdělávání Program Plenární ¾ hodinové přednášky pro všechny účastníky (2 denně) Kratší 16 minutové příspěvky ve třech paralelních tematických sekcích (3 x 90 minut denně) Souběžně se sekcemi běžely workshopy, sympozia (delší přednáška s možností diskuse) a byly vystaveny postery Večer − společenský program nebo zvláštní přednášky
6
26.10.2006Problémy fyzikálního vzdělávání Témata některých přednáškových sekcí Představy o fyzice (prekoncepty a koncepty) Školská fyzika Fyzika na vysokých (základních) školách Modelování Simulace Kvantová fyzika Motivační strategie Příprava budoucích učitelů Multi−Media Zvuk a vlnění Laboratorní práce ve výuce fyziky
7
26.10.2006Problémy fyzikálního vzdělávání Hlavním tématem konference bylo modelování, ale zaznělo i množství příspěvků věnovaných výuce fyziky obecně. Proč vzdělávat studenty ve fyzice? (proč je důležitá přírodovědná gramotnost) ✔ orientace ve světě kolem nás ✔ věda je kulturním dědictvím ✔ potřebujeme ji v každodenním životě ✔ možná volba pro budoucí povolání
8
26.10.2006Problémy fyzikálního vzdělávání Jak vzdělávat studenty ve fyzice? ✔ stavět na předchozích znalostech studentů ✔ předkládat k řešení přiměřeně složité realistické problémy ze života ✔ využívat jednoduchých experimetů a představ ✔ aplikace poznatků v nejrůznějších situacích ✔ nezapomenout na sociální aspekt vyučování a učení
9
26.10.2006Problémy fyzikálního vzdělávání Na co nezapomínat při používání modelů ve výuce fyziky kdy může být konkrétní model užitečný a proč jej používáme proč je užitečné model zavést ve kterých situacích je vhodné model použít a kde naopak selže jaká jsou omezení použití daného modelu Snažme se pochopit, jaké představy o světě kolem nás studenti mají, místo abychom jim vnucovali svoje “vědecké” představy!
10
26.10.2006Problémy fyzikálního vzdělávání Vystoupení členů katedry Zdeňka Broklová s Jankem Koupilem a jejich program pro vizualizaci vlnové funkce atomu vodíku
11
26.10.2006Problémy fyzikálního vzdělávání Vystoupení členů katedry Leoš Dvořák s Jankem Koupilem modelovali padání namazaného chleba Leoš Dvořák předváděl a popisoval průběh napětí v cívce u otáčejícího se magnetu
12
26.10.2006Problémy fyzikálního vzdělávání Vystoupení členů katedry Jan Obdržálek – poster o multimediální encyklopedi lidského těla pro studenty lékařství. Encyklopedie obsahuje mnoho podrobných fyzikálních modelů zpracovaných formou flashových animací. Jana Burešová – poster o FyzWebu Zdena Lustigová – příspěvek na téma Vzdělávání budoucích učitelů a integrace mezipředmětových vztahů
13
26.10.2006Problémy fyzikálního vzdělávání Některé zajímavé projekty z konference
14
26.10.2006Problémy fyzikálního vzdělávání Německý dlouhodobý projekt Fyzika v souvislostech spolupráce didaktiků fyziky a učitelů http://physik-im-kontext.de
15
26.10.2006Problémy fyzikálního vzdělávání Didaktika fyziky na univerzitě v Karlsruhe http://www.physikdidaktik.uni-karlsruhe.de Obsah skripta (mechanika, elektrodynamika, termodynamika, optika) software (optika, elektřina, kvantovka, počítače) tabulky (konstanty)
16
26.10.2006Problémy fyzikálního vzdělávání Vzdáleně ovládané experimenty http://rcl.physik.uni-kl.de/ Aerodynamický tunel, osciloskop, difrakce a interference světla, radioaktivita, elektron v magnetickém poli a další
17
26.10.2006Problémy fyzikálního vzdělávání Scienc E motion Popularizace kvantové mechaniky http://www.sciencemotion.de
18
26.10.2006Problémy fyzikálního vzdělávání Physikanten Fyzikální show pro studenty i veřejnost http://www.physikanten.de
19
26.10.2006Problémy fyzikálního vzdělávání Cinema and Science Databáze scén z filmů a seriálů pro výuku přírodních věd http://www.cisci.net
20
26.10.2006Problémy fyzikálního vzdělávání Java Simulations Prof. Fu-Kwun Hwang z Tajwanu je autorem rozsáhlé kolekce java apletů http://www.phy.ntnu.edu.tw/ntnujava/
21
26.10.2006Problémy fyzikálního vzdělávání Za branami AmstelInstutute
22
26.10.2006Problémy fyzikálního vzdělávání NEMO největší nizozemské Science centrum
23
26.10.2006Problémy fyzikálního vzdělávání NEMO - Science centrum
24
26.10.2006Problémy fyzikálního vzdělávání NEMO - Science centrum
25
26.10.2006Problémy fyzikálního vzdělávání NEMO - Science centrum
26
26.10.2006Problémy fyzikálního vzdělávání NEMO - Science centrum
27
26.10.2006Problémy fyzikálního vzdělávání NEMO - Science centrum
28
26.10.2006Problémy fyzikálního vzdělávání Amsterdam – město kanálů a cyklistů
29
26.10.2006Problémy fyzikálního vzdělávání Amsterdam – město kanálů a cyklistů
30
26.10.2006Problémy fyzikálního vzdělávání Amsterdam – město kanálů a cyklistů
31
26.10.2006Problémy fyzikálního vzdělávání A to je vše z Amsterdamu!
32
26.10.2006Problémy fyzikálního vzdělávání Srpen 2007 - GIREP seminář v Chorvatsku
33
26.10.2006Problémy fyzikálního vzdělávání Děkuji za pozornost!
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.