Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

 Proč se ceny stejného výrobku liší  Prodej prostřednictvím internetu  Akce obchodních řetězců  Na co si dát pozor Zdroj: Petr Klínský a spol., Finanční.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: " Proč se ceny stejného výrobku liší  Prodej prostřednictvím internetu  Akce obchodních řetězců  Na co si dát pozor Zdroj: Petr Klínský a spol., Finanční."— Transkript prezentace:

1  Proč se ceny stejného výrobku liší  Prodej prostřednictvím internetu  Akce obchodních řetězců  Na co si dát pozor Zdroj: Petr Klínský a spol., Finanční gramotnost – obsah a příklady z praxe škol, Praha, Národní ústav odborného vzdělání 2008

2  Místo prodeje – ve státech s nižší kupní silou jsou ceny nižší, stejně tak se mohou lišit na kraji města, v centru. Jiné jsou také ceny v prodejně, jiné při koupi na internetu  Zákazníci – věrnostní slevy, množstevní slevy  Období – vyšší cena v sezóně, nižší po sezóně  Výprodejní akce – starší modely, výrobky z výstav

3  Značkové kalhoty v obchodě 1300,- Kč, Na internetu ty samé můžete koupit za 950,- Kč.  V obchodě si ale kalhoty mohu vyzkoušet, prohlédnout se v zrcadle, zeptat se např. kamaráda zda mi sluší.  Při koupi prostřednictvím internetu mi dodají kalhoty až domů.  Při koupi přes internet u registrovaných prodejců je sice možné zboží vrátil, ale vše probíhá přes doručovatele, takže bych si musel na vysněné kalhoty nějaký čas počkat  Aukro. Cz

4  Každý supermarket vydává zpravidla 1 x týdně reklamní leták který obsahuje přehled akcí.  Akční nabídky mohou být dvojího druhu. Klasická sleva nebo nabízené zboží je doplněno dalším výrobkem, který dostávám zdarma (například k velkému balení pracího prášku dostanu zdarma ještě aviváž)  Obchodní řetězce to však nedělají jen s cílem získat zákazníka, ale je výhodnější prodávat velké množství najednou, je nutné se zbavit hůře prodejného zboží ze skladů, nebo se blíží konec záruční doby

5  Musíme sledovat účtované ceny. Protože zboží je někdy vystaveno v akci se slevou, ale u pokladny účtováno bez ní (obchodníci se pak vymlouvají, že akční zboží už není na skladě, je vyprodané a toto je už nové s tím, že nestačili odstranit akční upoutávku)  Akce jsou někdy prezentovány tak, že u výrobku je přeškrtnuta smyšlená vyšší cena a uvedena cena slevová. Tato „slevová“ cena může být vyšší, než za jakou se výrobek běžně prodává  U rychleobrátkového zboží (potraviny) musíme sledovat minimální trvanlivost, vzhled a jakost


Stáhnout ppt " Proč se ceny stejného výrobku liší  Prodej prostřednictvím internetu  Akce obchodních řetězců  Na co si dát pozor Zdroj: Petr Klínský a spol., Finanční."

Podobné prezentace


Reklamy Google