Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 1VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_02.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 1VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_02."— Transkript prezentace:

1 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 1VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_02 14. 12. 20123.L 4. 12. 2012

2 Sekundární zdroje dat Jméno autora (vč. titulu): Škola – adresa: Ročník: Předmět: Anotace: 3. ročník Management a marketing Ing. Iva Kučerová OA a VOŠE Tábor, Jiráskova 1615 Výklad pojmu zdroje dat, podrobně rozebraný pojem sekundární zdroje dat, jejich výhody a nevýhody, procvičeno vyhledání informací na internetu a využití sekundárních zdrojů dat v praktickém příkladu Tematická oblast: Marketingový výzkum a analýza zákazníka

3 Zdroje dat - sekundární  sekundární (jsou to existující informace, které byly již zjištěny pro jiný účel) vnitřní vnější  primární (informace jsou shromažďovány výhradně pro řešení aktuálního problému) Zdroje dat

4 Sekundární zdroje dat vnitřní  plynou ze systémů vnitřního zpravodajství firmy účetnictví (např. přehledy o tržbách) ekonomické plány zprávy obchodních pracovníků (např. zájem o naše výrobky, požadavky zákazníků) systém objednávek a fakturací

5 Sekundární zdroje dat vnější  byly již zjištěny nějakým jiným subjektem publikace vydávané státní statistickou službou veřejně přístupné databázové systémy odborné tiskoviny a knihy

6 Sekundární zdroje dat vnější - úkol  představte si, že chcete vyrábět plyšové medvídky se jménem dítěte  najděte na stránkách Českého statistického úřadu, jaká byla v posledních deseti letech nejoblíbenější jména

7 Sekundární zdroje dat vnější - řešení  http://www.czso.cz/csu/redakce.nsf/i/nejoblibenejsi_detska_jmena http://www.czso.cz/csu/redakce.nsf/i/nejoblibenejsi_detska_jmena  http://www.czso.cz/csu/redakce.nsf/i/nejcastejsi_detska_jmena_v_ce ske_republice_1999_2007/$File/jmena1999_2007.pdf pozn: pouze ukázka řešení Zdroje:

8 Sekundární zdroje dat Výhody  levné  dostupné  rychle k dispozici Nevýhody  nejsou vždy aktuální  nemusí mít přímý vztah k řešenému problému  nemusí být vždy spolehlivé (záleží na zdroji)

9 Zdroje  Kotler, P. Marketing management. Praha : Grada Publishing, 1998.  Horáková, H. Marketing v současné světové praxi. Praha : Grada, 1992  http://www.czso.cz/csu/redakce.nsf/i/nejoblibe nejsi_detska_jmena http://www.czso.cz/csu/redakce.nsf/i/nejoblibe nejsi_detska_jmena  http://www.czso.cz/csu/redakce.nsf/i/nejcastej si_detska_jmena_v_ceske_republice_1999_200 7/$File/jmena1999_2007.pdf  obrázky – kliparty sady Microsoft Office


Stáhnout ppt "Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 1VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_02."

Podobné prezentace


Reklamy Google