Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilHana Vávrová
1
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 1VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_02 14. 12. 20123.L 4. 12. 2012
2
Sekundární zdroje dat Jméno autora (vč. titulu): Škola – adresa: Ročník: Předmět: Anotace: 3. ročník Management a marketing Ing. Iva Kučerová OA a VOŠE Tábor, Jiráskova 1615 Výklad pojmu zdroje dat, podrobně rozebraný pojem sekundární zdroje dat, jejich výhody a nevýhody, procvičeno vyhledání informací na internetu a využití sekundárních zdrojů dat v praktickém příkladu Tematická oblast: Marketingový výzkum a analýza zákazníka
3
Zdroje dat - sekundární sekundární (jsou to existující informace, které byly již zjištěny pro jiný účel) vnitřní vnější primární (informace jsou shromažďovány výhradně pro řešení aktuálního problému) Zdroje dat
4
Sekundární zdroje dat vnitřní plynou ze systémů vnitřního zpravodajství firmy účetnictví (např. přehledy o tržbách) ekonomické plány zprávy obchodních pracovníků (např. zájem o naše výrobky, požadavky zákazníků) systém objednávek a fakturací
5
Sekundární zdroje dat vnější byly již zjištěny nějakým jiným subjektem publikace vydávané státní statistickou službou veřejně přístupné databázové systémy odborné tiskoviny a knihy
6
Sekundární zdroje dat vnější - úkol představte si, že chcete vyrábět plyšové medvídky se jménem dítěte najděte na stránkách Českého statistického úřadu, jaká byla v posledních deseti letech nejoblíbenější jména
7
Sekundární zdroje dat vnější - řešení http://www.czso.cz/csu/redakce.nsf/i/nejoblibenejsi_detska_jmena http://www.czso.cz/csu/redakce.nsf/i/nejoblibenejsi_detska_jmena http://www.czso.cz/csu/redakce.nsf/i/nejcastejsi_detska_jmena_v_ce ske_republice_1999_2007/$File/jmena1999_2007.pdf pozn: pouze ukázka řešení Zdroje:
8
Sekundární zdroje dat Výhody levné dostupné rychle k dispozici Nevýhody nejsou vždy aktuální nemusí mít přímý vztah k řešenému problému nemusí být vždy spolehlivé (záleží na zdroji)
9
Zdroje Kotler, P. Marketing management. Praha : Grada Publishing, 1998. Horáková, H. Marketing v současné světové praxi. Praha : Grada, 1992 http://www.czso.cz/csu/redakce.nsf/i/nejoblibe nejsi_detska_jmena http://www.czso.cz/csu/redakce.nsf/i/nejoblibe nejsi_detska_jmena http://www.czso.cz/csu/redakce.nsf/i/nejcastej si_detska_jmena_v_ceske_republice_1999_200 7/$File/jmena1999_2007.pdf obrázky – kliparty sady Microsoft Office
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.