Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Komunikační kampaň „Ryba Domácí“ příležitost pro produkční rybáře

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Komunikační kampaň „Ryba Domácí“ příležitost pro produkční rybáře"— Transkript prezentace:

1 Komunikační kampaň „Ryba Domácí“ příležitost pro produkční rybáře

2 Neznalost, nízká konzumace, nedostupnost vytváří bariéru Cílová skupina 0. Etapa Otevření komunikace = odstranění bariér 1. Etapa 2008 2. Etapa 3. Etapa od 2012 VAROVÁNÍ A PŘEDSTAVENÍ SEZNÁMENÍ A POZNÁNÍ Potřeba života s rybími produkty RŮST A ROZVOJ ODVĚTVÍ Upozornění na produkt a jeho benefity Vysvětlování benefitů a zdravotních důvodů

3 Strategie komunikace Startovní situace na trhu sladkovodních ryb připomínala „začarovaný kruh“: Producenti a zpracovatelé nenabízejí dostatek produktů ze sladkovodních ryb. Distributoři je tudíž nezařazují do své nabídky. Spotřebitel je nekupuje. Spotřebitel je nevyžaduje.

4 Hlavní cíle Prostřednictvím brandu „RYBA DOMÁCÍ“ posilovat image
sladkovodních ryb jako celku Upozorňovat na nedostatečnou konzumaci sladkovodních ryb a rizika, která z toho vyplývají Dále představovat sladkovodní ryby a možnosti, jaké nabízejí Působit na zpracovatele a výrobce Zvýšit spotřebu zejména zpracovaných sladkovodních ryb, udržet tak celkový výkon a zaměstnanost v sektoru produkčního rybářství a rozložit produkci sladkovodních ryb do celého roku

5 Ryba domácí Prvním krokem bylo vytvoření značky projektu.
Sladkovodní ryby jsme zahrnuli pod jednu značku, pod nímž budeme po celou dobu kampaně komunikovat i jednotlivé ryby. Tento brand odliší sladkovodní ryby od jiných druhů ryb a měl by se stát synonymem pro danou komoditu. Tato značka, mimo jiné, zákazníkovi sdělí: tento produkt je sladkovodní ryba, respektive kapr nákupem sladkovodní ryby podporujete rybářství, ekologicky čisté odvětví

6 Ryba domácí V souvislosti s legislativou, kdy je omezeno používání zeměpisného označení v propagaci a vzhledem k jednotnému evropskému trhu, je hlavním identifikačním prvkem slovo RYBA, přívlastek domácí slouží jako vyvolání potřeby u konečného spotřebitele, že RYBA DOMÁCÍ je něco, co je potřeba mít doma, tzv. na talíři Prvořadým důvodem k použití slovního výrazu Ryba Domácí je potřeba silně a transparentně komunikovat, že chované sladkovodní ryby jsou jednoznačně určeny k naší domácí spotřebě, patří na náš domácí stůl a jsou nedílnou součástí našeho rodinného jídelníčku

7 Klíčové komunikační sdělení kampaně
V rozdělení na jednotlivé fáze komunikace NAŠE DOMÁCÍ RYBA JE ZDRAVÁ A CHUTNÁ 2012 2008

8 Cílová skupina pro komunikaci
S kým komunikujeme? Komunikaci rozdělíme pro dvě základní cílové skupiny: ŠIROKÁ VEŘEJNOST Primární Žena – hospodyně Sekundární Ostatní ODBORNÁ VEŘEJNOST

9 Ryba domácí – rok 2008 Kampaň byla realizována ve dvou krocích:
1. krok Upozornění na problém Varování Nízká spotřeba sladkovodních ryb! Co s tím uděláme? 2. krok Hledáme řešení Seznámení a poznání Seznamte se se sladkovodními rybami. Překvapí Vás! Jsou zdravé, jsou chutné, jsou kvalitní. Hlavní druhy ryb vybrané pro komunikaci s cílovými skupinami: kapr tolstolobik amur Použité nástroje: hlavní část kampaně v roce 2008 prezentována v TV formou TV spotu

10

11

12 Poměr aktivit 2008

13 Ryba domácí v letech 2009 – 2011 Druhá část kampaně je soustředěná do let 2009 – 2011 a nese název VYZKOUŠENÍ produktů a jejím hlavním cílem je dosáhnout poznání kvality sladkovodních ryb a vzbuzení obliby u spotřebitelů. V rámci jednotlivých let je kampaň od roku 2009 rozčleněna do tří tématických fází, a to hlavně z důvodu pokusit se rozložit produkci sladkovodních ryb rovnoměrně a nespoléhat pouze na poptávku v závěru roku.

14 Ryba domácí v roce 2009 Jaro – Velikonoce
apel na tradici konzumace sladkovodních ryb jako postního pokrmu hlavní téma: Velikonoční kapr období komunikace: březen – duben Léto – grilování sladkovodní ryba jako ideální produkt ke konzumaci v letním období hlavní téma: Kapr vás příjemně překvapí – grilování sladkovodních ryb období komunikace: květen – srpen Podzim – výlovy čas výlovů a s tím spojené zajímavé aktivity, příprava na Vánoce – hlavní cíl přilákat celou rodinu na tradiční výlovy rybníků v souvislosti s poznáním tradičního odvětví „rybníkářství“ a posílení tradice konzumace ryb na vánočním stole hlavní téma: S podzimem je tradičně na pořadu dne kapr termín: září – listopad

15 Ryba domácí v roce 2009 Nástroje marketingového mixu: TV sponzoring
Kluci v akci, 8 dílů – poslední díly a Pod pokličkou a VKV Inzerce v magazínech Outdoor Internet Rozhlas Instore podpora a Makro spolupráce Ochutnávky v hypermarketech spojené se spotřebitelskou soutěží, účasti na regionálních slavnostech, podpora výlovů formou kola štěstí POS materiály PR a TK s novináři Kurzy pro profesionální kuchaře a další…

16

17

18

19

20 Poměr aktivit 2009

21 Ryba domácí v roce 2010 pokračování v informační formě kampaně
hlavní sdělení “sladkovodní ryba je zdravá a chutná“ v další úrovni budou spotřebitelům předkládány specifické důvody pro konzumaci sladkovodních ryb (zdraví, obsah nenasycených mastných kyselin omega 3) způsoby úpravy a vhodné recepty V roce 2010 bude komunikační kampaň nadále rozložena do tří tématických fází jako v roce 2009 (jaro, léto, podzim). využity budou obdobné nástroje jako v roce 2009 posíleny budou nástroje marketingového mixu: TV sponzoring rozhlas ochutnávky v místech prodeje omezí se nástroje marketingového mixu: komunikace s odbornou veřejností OOH (smart boxy)

22 Konkrétní aktivity pro rok 2010
Cílová skupina – Široká veřejnost Celoroční komunikace PR komunikace, web rybadomaci.cz, road show, POS, Makro Jaro - Velikonoce Podzim - výlovy TV sponzoring Tisk - magazíny Rádio – spot Internet Promoakce TV - sponzoring Tisk – magazíny Rádio - spot Internet Promoakce Léto – grilování TV sponzoring Tisk – magazíny Rádio – spot Internet Ochutnávky HM Spotřebitelská soutěž BRAND KREATIVITA

23

24 Poměr aktivit 2010

25 Shrnutí RYBA DOMÁCÍ: je informativní kampaní o sladkovodních rybách
probíhá na národní úrovni musí splňovat nařízení rady ES č. 1198/2006

26 Doporučení a šance pro vás
Využití synergického efektu Navázání na národní kampaň regionálně a lokálně Navázání na aktivity RYBA DOMÁCÍ Prezentace prodejních míst

27 Doporučení a šance pro vás
Konkrétní příklady: Inzerce v regionálním tisku Inzerce v regionálním rozhlase Přidružení se k promoakcím RD s vaším prodejním stánkem producenti, zpracovatelé… Sdělení: Sdělení: Jezte sladkovodní ryby Kupte si sladkovodní ryby u nás Benefity a zdravotní důvody Spotřebitel

28 Děkujeme za pozornost info@rybadomaci.cz


Stáhnout ppt "Komunikační kampaň „Ryba Domácí“ příležitost pro produkční rybáře"

Podobné prezentace


Reklamy Google