Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Označení: VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_03 Sada: 2 Ověření ve výuce: Třída: 3.L Datum:
2
Čtyři úrovně produktu Předmět: Marketing a management
Tematická oblast: Produkt a propagace Ročník: 3. ročník Anotace: 4 úrovně produktu – jádro, základní produkt, přídavek k produktu, potenciální produkt Jméno autora (vč. titulu): Ing. Iva Kučerová Škola – adresa: OA a VOŠE Tábor, Jiráskova 1615
3
Produkt – 4 úrovně produktu
Potenciální produkt
4
Produkt – 4 úrovně produktu
vyjadřuje základní užitnou hodnotu produktu vyjadřuje, jakou potřebu zákazníka produkt uspokojuje (například jogurt uspokojí hlad, limonáda žízeň, oblečení ochrání proti chladu, zámek na dveřích uspokojí potřebu jistoty…)
5
Produkt – 4 úrovně produktu
Základní produkt určuje způsob a úroveň uspokojení potřeby (například chuť, kvalita, technické funkce, design - vzhled, barva, funkčnost, značka….) (například jogurt má různou kvalitu, s ovocem či bez, podporuje zažívání, limonáda má různou chuť, s cukrem nebo bez cukru.., oblečení má barvu, střih, materiál.., zámek na dveřích je se zvýšenou bezpečností, má různou kvalitu, vzhled….)
6
Produkt – 4 úrovně produktu
Přídavek k produktu (služby) tzv. rozšířený výrobek, nejčastější formou jsou přidané služby, může to být i dárek, zvyšuje konkurenceschopnost ale je velmi snadno okopírovatelný (například k jogurtu či limonádě může být přiložena samolepka pro děti, zámek na dveřích může firma i zamontovat…)
7
Produkt – 4 úrovně produktu
Potenciální produkt (emoční vnímání produktu) čtvrtá vrstva může vyjadřovat rozvoj produktu v budoucnosti čtvrtá vrstva může vyjadřovat také vnímání produktu prostřednictvím emocí, budování vztahu zákazníka ke značce
8
Produkt – 4 úrovně produktu Úkol
K jednotlivým vrstvám přiřaďte vlastnosti konkrétní pračky značka schopnost prát počet programů design dovoz a zamontování možnost připojit na horkou vodu to, že většina zákazníků považuje její značku za velmi kvalitní a luxusní schopnost při praní vyždímat prádlo
9
Produkt – 4 úrovně produktu Řešení
K jednotlivým vrstvám přiřaďte vlastnosti konkrétní pračky značka schopnost prát počet programů design dovoz a zamontování možnost připojit na horkou vodu to, že většina zákazníků považuje její značku za velmi kvalitní a luxusní schopnost po praní vyždímat prádlo
10
Zdroje Archiv autorky Wikimedia Commons: commons.wikimedia.org. Datum citace [ ]. Dostupné na: Kotler, P. Marketing management. Praha : Grada Publishing, 1998. Horáková, H. Marketing v současné světové praxi. Praha : Grada, 1992
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.