Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Antonín Jan č a ř ík.  Schopnost správn ě aplikovat algoritmus v konkrétní situaci  Schopnost modifikovat stávající algoritmy  Schopnost ov ěř it správnost.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Antonín Jan č a ř ík.  Schopnost správn ě aplikovat algoritmus v konkrétní situaci  Schopnost modifikovat stávající algoritmy  Schopnost ov ěř it správnost."— Transkript prezentace:

1 Antonín Jan č a ř ík

2  Schopnost správn ě aplikovat algoritmus v konkrétní situaci  Schopnost modifikovat stávající algoritmy  Schopnost ov ěř it správnost a efektivitu algoritmu  Schopnost korektn ě zapsat algoritmus  Schopnost vytvá ř et vlastní algoritmy  Schopnost rozeznat problém, který nemá algoritmické ř ešení

3  Vezmi č íslo  Umocni první č íslici na druhou  Na další ř ádek o dv ě místa v pravo zapiš dvojnásobek č ísla zapsaného pou ž itými č íslicemi s p ř ipsanou následující č íslici a násob touto č íslicí.  Pokra č uj pro všechny č íslice dle uvedeného vzoru.  Výsledek se č ti po sloupcích.

4  Č íslo 327 9 124 4529 106929

5  Na základ ě algoritmu pro výpo č et druhé mocniny vytvo ř te algoritmus pro písemný výpo č et druhé odmocniny. 106929 169 4529 0

6  Euklid ů v algoritmus 38252775 10502775 1050675 375675 375300 75300 750 NSD(3825,2775)75

7  Euklid ů v algoritmus  V kolika krocích v nejhorším p ř ípad ě skon č í EA pro č ísla n a k.  Jak vypadají „nejhorší“ dvojice č ísel?

8 Přepisovací automaty  Automat S nahradí dvojici čísel (x,y) dvojicí (x+y,y)  Automat R nahradí dvojici čísel (x,y) dvojicí (x-y,y)  Automat P nahradí dvojici čísel (x,y) dvojicí (y,x)  Lze pomocí těchto automatů z dvojice (1,2) dostat dvojice (21,17) a (342,573)?  Jak to lze provést co nejrychleji?

9  Algoritmus ruského nevolníka 1319 13247 12228 6114 357 238 119

10  Schopnost nacházet algoritmické ř ešení  Tuto schopnost lze rozvíjet pomocí úloh, které vyžadují vytváření „nestandardních“ algoritmů  Tyto úlohy tvoří most spojující výuku matematiky i informatiky

11 Problém malíře pokojů  Malíř používá šablony se čtyřmi číslicemi. Vždy štětcem přetáhne buď první, nebo poslední tři číslice. Kolik šablon potřebuje na napsání všech čísel od 000 do 999.

12 Krevní testy  Kolik krevních testů je potřeba na nalezení 1000 (resp. 100) nakažených vzorků během dvou na sebe navazujících sad testů. Na jeden infikovaný vzorek lze odepsat i dva nenakažené.

13 Tykve  Domorodý kmen používá tykve se dvěma otvory. Oběma otvory současně vyteče voda za 5 minut, jedním za 11 minut. Nalezněte způsob, jak pomocí 5 tykví měřit intervaly o délce 1 minuta.


Stáhnout ppt "Antonín Jan č a ř ík.  Schopnost správn ě aplikovat algoritmus v konkrétní situaci  Schopnost modifikovat stávající algoritmy  Schopnost ov ěř it správnost."

Podobné prezentace


Reklamy Google