Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilVěra Vacková
1
Antonín Jan č a ř ík
2
Schopnost správn ě aplikovat algoritmus v konkrétní situaci Schopnost modifikovat stávající algoritmy Schopnost ov ěř it správnost a efektivitu algoritmu Schopnost korektn ě zapsat algoritmus Schopnost vytvá ř et vlastní algoritmy Schopnost rozeznat problém, který nemá algoritmické ř ešení
3
Vezmi č íslo Umocni první č íslici na druhou Na další ř ádek o dv ě místa v pravo zapiš dvojnásobek č ísla zapsaného pou ž itými č íslicemi s p ř ipsanou následující č íslici a násob touto č íslicí. Pokra č uj pro všechny č íslice dle uvedeného vzoru. Výsledek se č ti po sloupcích.
4
Č íslo 327 9 124 4529 106929
5
Na základ ě algoritmu pro výpo č et druhé mocniny vytvo ř te algoritmus pro písemný výpo č et druhé odmocniny. 106929 169 4529 0
6
Euklid ů v algoritmus 38252775 10502775 1050675 375675 375300 75300 750 NSD(3825,2775)75
7
Euklid ů v algoritmus V kolika krocích v nejhorším p ř ípad ě skon č í EA pro č ísla n a k. Jak vypadají „nejhorší“ dvojice č ísel?
8
Přepisovací automaty Automat S nahradí dvojici čísel (x,y) dvojicí (x+y,y) Automat R nahradí dvojici čísel (x,y) dvojicí (x-y,y) Automat P nahradí dvojici čísel (x,y) dvojicí (y,x) Lze pomocí těchto automatů z dvojice (1,2) dostat dvojice (21,17) a (342,573)? Jak to lze provést co nejrychleji?
9
Algoritmus ruského nevolníka 1319 13247 12228 6114 357 238 119
10
Schopnost nacházet algoritmické ř ešení Tuto schopnost lze rozvíjet pomocí úloh, které vyžadují vytváření „nestandardních“ algoritmů Tyto úlohy tvoří most spojující výuku matematiky i informatiky
11
Problém malíře pokojů Malíř používá šablony se čtyřmi číslicemi. Vždy štětcem přetáhne buď první, nebo poslední tři číslice. Kolik šablon potřebuje na napsání všech čísel od 000 do 999.
12
Krevní testy Kolik krevních testů je potřeba na nalezení 1000 (resp. 100) nakažených vzorků během dvou na sebe navazujících sad testů. Na jeden infikovaný vzorek lze odepsat i dva nenakažené.
13
Tykve Domorodý kmen používá tykve se dvěma otvory. Oběma otvory současně vyteče voda za 5 minut, jedním za 11 minut. Nalezněte způsob, jak pomocí 5 tykví měřit intervaly o délce 1 minuta.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.