Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
POHÁDKY 2 – EVROPŠTÍ AUTOŘI
Autor: Katka Česalová Datum: Cílový ročník: 6. ročník Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
2
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace
Vzdělávací obor: Literatura a čtenářství ročník Tematický okruh: Pohádky Téma: Pohádky 2 – světoví autoři Metodický list/anotace: žáci se seznámí se světovými autory pohádek a jejich nejznámějšími díly a prostřednictvím pohádky Hanse Christiana Andersena si rozšíří čtenářskou gramotnost Jazyk: čeština Očekávaný výstup: pozná literární žánr pohádka a její vybrané představitele, reprodukuje přečtený text a odpovídá na otázky k textu Speciální vzdělávací potřeby: žádné Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina: 12 – 15 let
3
NEJVÝZNAMNĚJŠÍ SVĚTOVÍ AUTOŘI POHÁDEK A JEJICH DÍLA:
Hans Christian Andersen: Císařovy nové šaty Princezna na hrášku Malá mořská víla Ošklivé káčátko Bratři Grimmové: Jeníček a Mařenka Popelka Sněhurka Carlo Collodi: Pinocchio Carl Lewis Carroll: Alenka v říši divů Oscar Wilde: Slavík a růže Antoine de Saint-Exupéry: Malý princ
4
Hans Christian Andersen
Carlo Collodi a Pinochio
5
Carl Lewis Carroll: Bratři Grimmové
6
Oscar Wilde Antoine de Saint-Exupéry
7
Hans Christian Andersen: STATEČNÝ CÍNOVÝ VOJÁČEK
UKÁZKA: Hans Christian Andersen: STATEČNÝ CÍNOVÝ VOJÁČEK Dorovská, Dagmar, Řeřichová, Vlasta. Čítanka vydání. Olomouc: Pr odos, spol. s r. o., ISBN s OTÁZKY K UKÁZCE: Jaká je hlavní postava této pohádky? Jakou má zvláštnost oproti svým kamarádům? Jak byla tato zvláštnost způsobena? Jaké vlastnosti má hlavní postava? O které další postavě se v pohádce mluví nejvíce? Proč? Které základní pravidlo pohádek zde není splněno? Jaký máš po přečtení této pohádky pocit?
8
2. Statečnost, věrnost, oddanost.
ŘEŠENÍ: 1. Cínový vojáček, který má jen jednu nohu, protože byl ulitý jako poslední a už nezbylo tolik cínu. 2. Statečnost, věrnost, oddanost. 3. Papírová tanečnice, protože se vojáčkovi líbila a zamiloval se do ní. 4. Nemá dobrý konec. 5. Vyjádření vlastních pocitů žáků. Žáci mohou vlastní pocity vyjádřit do sešitu a odevzdat svou práci příští hodinu literatury – budou mít více času se zamyslet a také je tato forma vhodnější pro nesmělé žáky, kteří by se styděli své pocity vyjadřovat před celým třídním kolektivem. Dobrovolně mohou žáci pohádku stručně písemně převyprávět.
9
POUŽITÉ ZDROJE Dorovská, Dagmar, Řeřichová, Vlasta. Čítanka vydání. Olomouc: Prodos, spol. s r. o., 1998. ISBN s. 16 – 19.
10
Zdroje obrázků Snímek s. 4 (Hans Christian Andersen): [online] Volné dílo dostupné z: Snímek s. 4 (Carlo Collodi a Pinochio): Dostupné pod licencí CC BY-SA z: Snímek s. 5 (Bratři Grimmové):[online] Volné dílo dostupné z: Snímek s. 5 (Carl Lewis Carroll):[online] Volné dílo dostupné z: Snímek s. 6 (Oscar Wilde) ): [online] Volné dílo dostupné z: Snímek s. 6 (Antoine de Saint-Exupéry): [online] Volné dílo dostupné z:
11
Děkuji vám za pozornost.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.