Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Jak komunikovat a prodávat výstupy UX designu “Čersté designy. Nejlepší kvalita. Jen 200,- za kilo.” WebExpo 2011 Jan “Dobře, pár si jich.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Jak komunikovat a prodávat výstupy UX designu “Čersté designy. Nejlepší kvalita. Jen 200,- za kilo.” WebExpo 2011 Jan “Dobře, pár si jich."— Transkript prezentace:

1 Jak komunikovat a prodávat výstupy UX designu “Čersté designy. Nejlepší kvalita. Jen 200,- za kilo.” WebExpo 2011 Jan Srutek @JanSru “Dobře, pár si jich vezmu.”

2 O čem to bude? 1. Design je o komunikaci @JanSru

3 O čem to bude? 1. Design je o komunikaci 2. Jak prezentovat design @JanSru

4 O čem to bude? 1. Design je o komunikaci 2. Jak prezentovat design 3. Navrhování výstupů designu (Designing design deliverables) @JanSru

5 Na tom jak prezentujete design záleží. A hodně. @JanSru

6 Problém: UX Design je koncepční a abstraktní @JanSru

7 Prodáváme většinou ‘jen’ nápady Musíme umět své designy obhájit @JanSru

8 UX je Jsme jen tak dobří jako naše komunikace @JanSru

9 Nadchněte a zapojte je Zapojte všechny kdo májí na výsledku zájem

10 @JanSru Dělejte kolaborativní meetingy

11 Je to o příbězích @JanSru

12 Nepřistupujte k tomu jako... @JanSru Nebuďte jako politik razící jen svůj program: “Toto je jediné správné řešení.”

13 Ale jako... @JanSru Buďte jako čarodějův učeň “Chybí mi tu něco?” “Jak by se to dalo zlepšit?”

14 Mluvte jejich řečí @JanSru Optimilizace konverzních ‘trychtýřů’ Zlepšení uživatelského prožitku VS.

15 2. Jak prezentovat design

16 Jak prezentoval design Strukturujte prezentace pečlivě @JanSru Třeba pomocí frameworku z knihy Communicating Design

17 Jak to prodat Nebose inspirujete z Consumer Buying Behaviour Theory @JanSru

18 Jak to prodat Consumer Buying Behaviour Theory: 1.Problem recognition @JanSru

19 Jak to prodat Consumer Buying Behaviour Theory: 1.Problem recognition 2.Information search @JanSru

20 Jak to prodat Consumer Buying Behaviour Theory: 1.Problem recognition 2.Information search 3.Options evaluation @JanSru

21 Jak to prodat Consumer Buying Behaviour Theory: 1.Problem recognition 2.Information search 3.Options evaluation 4.Purchase decision @JanSru

22 Jak to prodat Consumer Buying Behaviour Theory: 1.Problem recognition 2.Information search 3.Options evaluation 4.Purchase decision 5.Post-purchase evaluation @JanSru

23 Jak to prodat Nejdříve vysvětlete problém. Shodnou se všichni co ten problém vlastně je? Design problem @JanSru 1. Problem recognition

24 @JanSru Prezentujte informace které vymezují možnosti řešení daného problému. (tzv. Design constraints) Persona Jak to prodat 2. Information search

25 Ukažte několik různých řešení, které jste zvážili... Concept one Concept one Concept two Concept two Concept three Concept three Jak to prodat @JanSru 3. Options evaluation

26 Ukažte několik různých řešení, které jste zvážili... …a zavrhli Concept one Concept one Concept two Concept two Concept three Concept three Jak to prodat @JanSru 3. Options evaluation

27 Vysvětlete proč to řešení, které navrhujete je to nejlepší. (Jak jste k tomu dospěli?) Concept two Concept two Jak to prodat @JanSru 4. Purchase decision

28 Zdokumentujte designová rozhodnutí pro později. Concept two Concept two Jak to prodat @JanSru 5. Post-purchase evaluation Benefits 1.… 2…. 3….

29 Zdokumentujte designová rozhodnutí pro později. & Otestujte designy se zákazníky. Concept two Concept two How to get buy-in for your designs @JanSru 5. Post-purchase evaluation TESTED

30 Vždy mějte v rukávu executive summary. @JanSru

31 3. Navrhování výstupů designu

32 Anatomie UX Design výstupů UX Design výstupy mají dvě vrstvy: Nápady (co) Prezentace (jak) @JanSru

33 Více přemýšlení o Nápadech, méně přemýšlení o Prezentaci. @JanSru

34 Výstupy musí být použitelné

35 Jakob Nielsen poradí jak to udělat: Consistency Recognition rather than recall Aesthetic and minimalist design @JanSru Výstupy musí být použitelné

36 @JanSru Výstupy musí být prioritizované Zvýrazněte to důležité …a potlačte irelevantní detaily

37 Typické UX Design výstupy

38 Persony @JanSru Dělejte je: Uvěřitelné Přehledné a srovnávatelné Vizuálně přívětivé

39 Wireframes @JanSru

40 Wireframes @JanSru

41 Modify search @JanSru

42 CRAP principles: Contrast Repetition Alignment Proximity @JanSru Wireframy

43 CRAP principles: Contrast Repetition Alignment Proximity @JanSru

44 Wireframy CRAP principles: Contrast Repetition Alignment Proximity @JanSru

45 Wireframy CRAP principles: Contrast Repetition Alignment Proximity @JanSru

46 Wireframy CRAP principles: Contrast Repetition Alignment Proximity @JanSru

47 Wireframy Používejte barvy Annotace jsou tu snadno rozlišitelné @JanSru

48 Vždy vytvořte ‘cover sheet’ Popište - Kontext a účel - Status (Draft, For Sign-off, Final) - a třeba i changelog @JanSru

49 Vždy vytvořte ‘cover sheet’ Popište - Kontext a účel - Status (Draft, For Sign-off, Final) - a třeba i changelog Vaše výstupy se musí umět ubránit i bez vás. @JanSru

50 Díky. @JanSru

51 Image credits http://www.flickr.com/photos/luc/255444239/ http://www.flickr.com/photos/krossbow/3154262365 http://www.flickr.com/photos/clagnut/252185030/ http://www.flickr.com/photos/thomashawk/416841640/ http://www.flickr.com/photos/nhussein/3903255272/ http://www.flickr.com/photos/mhw/254986081/ All remaining images: © Flow Interactive @JanSru

52 ? ? A co Vy Jak komunikujete a prodáváte svoje designy? Find me on Twitter @JanSru

53 Odneste si tři věci: 1. Vložte úsilý do komunikace Vašich designů @JanSru

54 Odneste si tři věci: 1. Vložte úsilý do komunikace Vašich designů 2. Strukturujte design prezentace pečlivě @JanSru

55 Odneste si tři věci: 1. Vložte úsilý do komunikace Vašich designů 2. Strukturujte design prezentace pečlivě 3. Aplikujte poznatky z použitelnosti a informačního designu k vylepšení Vaší projektové dokumentace @JanSru

56 Přečtěte si: Find me on Twitter @JanSru


Stáhnout ppt "Jak komunikovat a prodávat výstupy UX designu “Čersté designy. Nejlepší kvalita. Jen 200,- za kilo.” WebExpo 2011 Jan “Dobře, pár si jich."

Podobné prezentace


Reklamy Google