Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilNicol Jandová
1
Jak komunikovat a prodávat výstupy UX designu “Čersté designy. Nejlepší kvalita. Jen 200,- za kilo.” WebExpo 2011 Jan Srutek @JanSru “Dobře, pár si jich vezmu.”
2
O čem to bude? 1. Design je o komunikaci @JanSru
3
O čem to bude? 1. Design je o komunikaci 2. Jak prezentovat design @JanSru
4
O čem to bude? 1. Design je o komunikaci 2. Jak prezentovat design 3. Navrhování výstupů designu (Designing design deliverables) @JanSru
5
Na tom jak prezentujete design záleží. A hodně. @JanSru
6
Problém: UX Design je koncepční a abstraktní @JanSru
7
Prodáváme většinou ‘jen’ nápady Musíme umět své designy obhájit @JanSru
8
UX je Jsme jen tak dobří jako naše komunikace @JanSru
9
Nadchněte a zapojte je Zapojte všechny kdo májí na výsledku zájem
10
@JanSru Dělejte kolaborativní meetingy
11
Je to o příbězích @JanSru
12
Nepřistupujte k tomu jako... @JanSru Nebuďte jako politik razící jen svůj program: “Toto je jediné správné řešení.”
13
Ale jako... @JanSru Buďte jako čarodějův učeň “Chybí mi tu něco?” “Jak by se to dalo zlepšit?”
14
Mluvte jejich řečí @JanSru Optimilizace konverzních ‘trychtýřů’ Zlepšení uživatelského prožitku VS.
15
2. Jak prezentovat design
16
Jak prezentoval design Strukturujte prezentace pečlivě @JanSru Třeba pomocí frameworku z knihy Communicating Design
17
Jak to prodat Nebose inspirujete z Consumer Buying Behaviour Theory @JanSru
18
Jak to prodat Consumer Buying Behaviour Theory: 1.Problem recognition @JanSru
19
Jak to prodat Consumer Buying Behaviour Theory: 1.Problem recognition 2.Information search @JanSru
20
Jak to prodat Consumer Buying Behaviour Theory: 1.Problem recognition 2.Information search 3.Options evaluation @JanSru
21
Jak to prodat Consumer Buying Behaviour Theory: 1.Problem recognition 2.Information search 3.Options evaluation 4.Purchase decision @JanSru
22
Jak to prodat Consumer Buying Behaviour Theory: 1.Problem recognition 2.Information search 3.Options evaluation 4.Purchase decision 5.Post-purchase evaluation @JanSru
23
Jak to prodat Nejdříve vysvětlete problém. Shodnou se všichni co ten problém vlastně je? Design problem @JanSru 1. Problem recognition
24
@JanSru Prezentujte informace které vymezují možnosti řešení daného problému. (tzv. Design constraints) Persona Jak to prodat 2. Information search
25
Ukažte několik různých řešení, které jste zvážili... Concept one Concept one Concept two Concept two Concept three Concept three Jak to prodat @JanSru 3. Options evaluation
26
Ukažte několik různých řešení, které jste zvážili... …a zavrhli Concept one Concept one Concept two Concept two Concept three Concept three Jak to prodat @JanSru 3. Options evaluation
27
Vysvětlete proč to řešení, které navrhujete je to nejlepší. (Jak jste k tomu dospěli?) Concept two Concept two Jak to prodat @JanSru 4. Purchase decision
28
Zdokumentujte designová rozhodnutí pro později. Concept two Concept two Jak to prodat @JanSru 5. Post-purchase evaluation Benefits 1.… 2…. 3….
29
Zdokumentujte designová rozhodnutí pro později. & Otestujte designy se zákazníky. Concept two Concept two How to get buy-in for your designs @JanSru 5. Post-purchase evaluation TESTED
30
Vždy mějte v rukávu executive summary. @JanSru
31
3. Navrhování výstupů designu
32
Anatomie UX Design výstupů UX Design výstupy mají dvě vrstvy: Nápady (co) Prezentace (jak) @JanSru
33
Více přemýšlení o Nápadech, méně přemýšlení o Prezentaci. @JanSru
34
Výstupy musí být použitelné
35
Jakob Nielsen poradí jak to udělat: Consistency Recognition rather than recall Aesthetic and minimalist design @JanSru Výstupy musí být použitelné
36
@JanSru Výstupy musí být prioritizované Zvýrazněte to důležité …a potlačte irelevantní detaily
37
Typické UX Design výstupy
38
Persony @JanSru Dělejte je: Uvěřitelné Přehledné a srovnávatelné Vizuálně přívětivé
39
Wireframes @JanSru
40
Wireframes @JanSru
41
Modify search @JanSru
42
CRAP principles: Contrast Repetition Alignment Proximity @JanSru Wireframy
43
CRAP principles: Contrast Repetition Alignment Proximity @JanSru
44
Wireframy CRAP principles: Contrast Repetition Alignment Proximity @JanSru
45
Wireframy CRAP principles: Contrast Repetition Alignment Proximity @JanSru
46
Wireframy CRAP principles: Contrast Repetition Alignment Proximity @JanSru
47
Wireframy Používejte barvy Annotace jsou tu snadno rozlišitelné @JanSru
48
Vždy vytvořte ‘cover sheet’ Popište - Kontext a účel - Status (Draft, For Sign-off, Final) - a třeba i changelog @JanSru
49
Vždy vytvořte ‘cover sheet’ Popište - Kontext a účel - Status (Draft, For Sign-off, Final) - a třeba i changelog Vaše výstupy se musí umět ubránit i bez vás. @JanSru
50
Díky. @JanSru
51
Image credits http://www.flickr.com/photos/luc/255444239/ http://www.flickr.com/photos/krossbow/3154262365 http://www.flickr.com/photos/clagnut/252185030/ http://www.flickr.com/photos/thomashawk/416841640/ http://www.flickr.com/photos/nhussein/3903255272/ http://www.flickr.com/photos/mhw/254986081/ All remaining images: © Flow Interactive @JanSru
52
? ? A co Vy Jak komunikujete a prodáváte svoje designy? Find me on Twitter @JanSru
53
Odneste si tři věci: 1. Vložte úsilý do komunikace Vašich designů @JanSru
54
Odneste si tři věci: 1. Vložte úsilý do komunikace Vašich designů 2. Strukturujte design prezentace pečlivě @JanSru
55
Odneste si tři věci: 1. Vložte úsilý do komunikace Vašich designů 2. Strukturujte design prezentace pečlivě 3. Aplikujte poznatky z použitelnosti a informačního designu k vylepšení Vaší projektové dokumentace @JanSru
56
Přečtěte si: Find me on Twitter @JanSru
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.