Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Využití Facebooku pro výuku
Ing. Martin Adámek Katedra informačních technologií Fakulta Informatiky a managementu Univerzita Hradec Králové Informatika leden 2011
2
Martin Adámek (KIT FIM UHK) Využití FB pro výuku
Úvod Studium na FIM UHK postupně tři neoficiální školní diskuzní fóra na phpBB (provozována odcházejícími studenty) Výuka na FIM UHK 2008/2009 a 2009/2010 využívání neoficiálního fóra coby oficiálního doplňkového kanálu pro moji komunikaci se studenty Podzim 2010 – facebooková stránka (fanpage) obecný název „Martin Adámek – výuka“ univerzální, nezávislý na předmětech či škole XII/2010, I/2011 ~95 fanoušků Martin Adámek (KIT FIM UHK) Využití FB pro výuku
3
Martin Adámek (KIT FIM UHK) Využití FB pro výuku
Diskuzní fórum 21.9. přednáška: upozornění na existenci a využívání fóra = polibek smrti pro sekci předmětu (5.10. založena FB stránka) nasazeny zcela nové zkouškové testy za cca. 3 hodiny sekce vzkříšena příspěvkem s fotomobilovou kopií jedné verze zadání za 9 dní 74 stažení 24% ze zainteresovaných studentů (za ak.rok mínus absolventi) 64% ze zainteresovaných studentů (za semestr mínus absolv.) Martin Adámek (KIT FIM UHK) Využití FB pro výuku
4
Martin Adámek (KIT FIM UHK) Využití FB pro výuku
Účel FB stránky Nástupce fóra organizační info (opraveny testy/projekty; časté chyby; upřesnění požadavků; změny ve výuce; odpovědi na dotazy) obsahové info (dovysvětlení látky; aktuality, odkazy na zajímavé články / weby / akce) Navíc interaktivnější práce s odkazy (=> větší aktivita ?) časté návštěvy FB snadnější přístup výstup na výchozí home stránku přístupnost z mobilních zařízení první ročník – uživatelé FB, ne školního fóra + Výstup FB stránky na mém webu (social plugin) další místo upozorňující na novinky přístupnost i neuživatelům FB Ověření využitelnosti FB Martin Adámek (KIT FIM UHK) Využití FB pro výuku
5
Martin Adámek (KIT FIM UHK) Využití FB pro výuku
Pojetí výzkumu Analýza obsahu stránky od začátku ( ) do 86 příspěvků přímo na zdi + jejich komentáře Anketa mezi studenty anonymní dotazníky (písemně) při písemných zkouškách 3 termíny 64 nevyřazených respondentů frekvence obecného (soukromého) používání FB celkem 69 % min. 1x denně (z těch 2/3 několikrát denně) celkem 83 % min. 1x týdně celkem 17 % vůbec FB nepoužívá Martin Adámek (KIT FIM UHK) Využití FB pro výuku
6
Analýza obsahu stránky – závěry 1/2
Rozběh stránky vhodné usnadnit vlastními prvními příspěvky FB se jako doplněk k webu osvědčil na webu důležité trvalé informace na FB aktuality a zajímavosti Martin Adámek (KIT FIM UHK) Využití FB pro výuku
7
Analýza obsahu stránky – závěry 2/2
FB vhodný pro zveřejňování organizačních informací oproti webu výhodou duplexní komunikace (odpovídání na dotazy) nejčastější příspěvky na FB stránce nejkomentovanější – “ “ – (i v přepočtu na 1příspěvek) největší přínos FB stránky FB užitečný i pro sdílení zajímavostí z oboru vyučujícím i studenty udržování informovanosti vyučujícího i studentů udržování zájmu a aktivního přístupu studentů Pro dovysvětlení látky téměř nevyužito (ale lze) ale s látkou hraničí organizační informace (požadavky; konzultace možnosti použití konkrétní technologie v projektu) s látkou souvisí i mnohé odkazované zajímavosti (články) Martin Adámek (KIT FIM UHK) Využití FB pro výuku
8
Anketa mezi studenty – závěry 1/2
Pravděpodobnost sledování stránky i po absolvování mých předmětů = ? p ≥ 50 % uvedlo 38 % studentů (18/47) vs. realita: po zkouškách u mě 67 úspěšných absolventů, nikdo z 96 fanoušků neubyl Kolik neosobních dotazů ohl. studia u mě studenti od září položili jakými cestami? cca. 58% veřejně na FB stránce (většina zbytku ) usnadnění mé práce (menší opakování dotazů) lepší informovanost studentů Martin Adámek (KIT FIM UHK) Využití FB pro výuku
9
Anketa mezi studenty – závěry 2/2
Pocit celkové míry zodpovězení vlastních dotazů podle studentů: průměr 80 % při 1. zkouškovém termínu průměr 91 % 66 % studentů uvedlo míru 100 % při 1. zkoušk. termínu míru 100 % uvedlo 86 % stud. Dotazy v komentářích mohou být přehlédnuty nebo nepochopeny jako dotaz u ových dotazů výskyt absence otazníku, oznamovací věta např. „Ve stredu se budou zapisovat zapocty“ může být „dotaz“ Tabulka zajímavosti a přínosu obsahu dle typu a autora Veškeré typy obsahu vloženého vyučujícím souhrnně zajímavější i přínosnější než veškeré typy obsahu vloženého studenty =>má smysl aktivní účast vyučujícího Pořadí zajímavosti i přínosu jednotlivých typů obsahu shodné u příspěvků vyučujícího i studentů Martin Adámek (KIT FIM UHK) Využití FB pro výuku
10
Tabulka zajímavosti a přínosu obsahu dle typu a autora
Červené hodnoty: průměry za všechny studenty (odpovědělo 41 respondentů) Martin Adámek (KIT FIM UHK) Využití FB pro výuku
11
Martin Adámek (KIT FIM UHK) Využití FB pro výuku
Stručný závěr: Ve využívání FB pro výuku hodlám pokračovat. Děkuji za pozornost. Martin Adámek (KIT FIM UHK) Využití FB pro výuku FB výstup na webu adamek.cz/fim
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.