Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
S E N T I N E L A U T O N A P Á R U
2
Plzeňská škodovka bývala už ve dvacátých letech minulého století průmyslovým gigantem. Vyráběla zbraně, lokomotivy, zařízení továren. V roce koupila boleslavskou firmu Laurin – Klement a jejich vozy začínají nést logo Škoda. V rámci rozšíření nabídky výrobků kupuje vedení firmy i licenci na výrobek firmy The Sentinel Waggon Works ltd., Shrewsbury, England
3
Šlo o nákladní užitkový automobil poháněný parním strojem
4
Výhodou parního stroje byl v době vzniku celkem levný provoz
Výhodou parního stroje byl v době vzniku celkem levný provoz Oproti klasickým nákladním automobilům byl až o polovinu levnější
5
Další výhodou parního motoru je jeho pružnost projevující se značným zrychlením. Rovněž zastavení vozu se provádí odstavením páry do stroje. V tom okamžiku začne motor fungovat jako kompresor a samozřejmě brzdí
6
Parní motor má menší počet otáček, nedochází tak k jeho nadměrnému opotřebování
7
Nevýhodou bylo, že před použitím se musel roztopit kotel, aby vytvořil potřebný tlak páry. Posádka tak musela mít nejen zkoušky na řízení automobilu, ale i k obsluze parních kotlů
8
Příprava na jízdu trvala kolem 30 minut a zahrnovala doplnění vody a paliva, zatopení pod kotlem a promazání
9
Detail vpředu umístěného parního kotle
Detail vpředu umístěného parního kotle Topit se dalo ale vším, co hořelo (koks, uhlí, dřevěné uhlí, brikety, dříví…)
10
Většina Sentinelů měla na zadní nápravě dvojmontáž
11
Pohon zadní nápravy zajišťovaly dva Gallovy řetězy
12
Při provozu na silnicích je nutné osvětlení
Při provozu na silnicích je nutné osvětlení... První Sentinely měly z výroby acetylenové lampy, elektřina na sebe ale nenechala dlouho čekat...
13
Vzadu za parním strojem byla umístěna nádrž na vodu
Vzadu za parním strojem byla umístěna nádrž na vodu Kapacita 800 l vydržela na 40 kilometrů
14
Přední kolo. Sentinely mohly mít plná i lisovaná loukoťová kola, na jejich výrobu byla použita ocel a litina
15
Odpružení obstarávala klasická podélná půleliptická listová pera
16
Provoz v zimě byl velmi náročný, trubky v kotli velmi často v mrazech praskaly kvůli zamrzající vodě
17
Sentinel poháněl dvouválcový parní stroj o výkonu 70 koní
Sentinel poháněl dvouválcový parní stroj o výkonu 70 koní Užitečná hmotnost vozu byla 5 tun
18
Kabina neměla kromě střechy žádnou ochranu proti nepřízni počasí
Kabina neměla kromě střechy žádnou ochranu proti nepřízni počasí Skla nebyla, ale dvoučlenné posádce bylo pěkně teplo od kotle
19
Plzeňská Škodovka v letech 1924-1935 vyrobila 163 těchto vozů
20
Škoda Sentinel se sníženou podlahou pro převoz popelnic
Ale těch variant ! Škoda Sentinel se sníženou podlahou pro převoz popelnic
21
Škoda Sentinel se sníženou podlahou a přívěsem pro převoz popelnic připraven k expedici
22
Sklápěč Škoda Sentinel se zvýšenými bočnicemi pro převoz sypkých hmot
23
Škoda Sentinel s přívěsem a klanicemi pro převoz dřeva
24
Parní omnibus Škoda Sentinel, dokončen 7. října 1925
25
Parní omnibus Škoda Sentinel z druhé strany. Tehdy se jezdilo vlevo
26
Parní omnibus Škoda Sentinel, pohled do interiéru
27
Autovoznice Škoda Sentinel pro nástřik povrchu silnice thérem
29
Standardní kropící vůz Škoda Sentinel před předáním Stavebnímu úřadu hl. m. Prahy
30
Prototyp kropícího vozu Škoda Sentinel v průběhu praktických zkoušek
31
Kropící vůz Škoda Sentinel jiného typu před předáním
32
Parní vůz Škoda Sentinel s karosérií pro účely pivovarské (fotografie i text z dobového prospektu z roku 1925)
33
Škoda Sentinel se sníženou podlahou pro převoz popelnic v modelové úpravě 30. let
34
Parní traktor Škoda Sentinel (fotografie z dobového prospektu z roku 1925)
35
Parní traktor Škoda Sentinel na dvoře závodu v roce 1926
36
Parní vůz Škoda Sentinel zkoušený v roce 1936 jako železniční kolejové vozidlo
37
Železniční parní vozy Škoda Sentinel stavíme jako osobní i nákladní s rozchodem od 0,61 m do 1,67 m. Vozy docilují rychlosti 24 až 64 km za hodinu dle stoupání a vyznačují se, stejně jako parní vozy, velikou rentabilitou (fotografie i text z dobového prospektu z roku 1925)
38
Patrně neuskutečněný projekt parního nábytkového (stěhovacího) vozu Škoda Sentinel z 9. září Délka automobilu 9,3 m, šířka 2,26 m, výška 3,1 m. Nejmenší radius otáčení vozu 9,5 m
39
Jediný vůz – trojí možnost sklápění
40
Škoda-Sentinel (1924-1935) – Parní dříč
Optimální rychlost byla km/h. Při maximálním tlaku se rozjel rychlostí až 35 km/h Palivo si mohl vozit na korbě, dělal to však málokdo, do zásobníku uvnitř se vešlo 300 kg uhlí Na sto kilometrů se ho spotřebovalo kolem půl tuny, vody bylo potřeba celé dva tisíce litrů, ale vzadu umístěný zásobník jich pojal jen 800. Vůz mohl tedy ujet maximálně čtyřicet kilometrů. Pak bylo nutné doplnit vodu, uhlí, roztopit kotel a čekat další půl hodiny, než se vyvine dostatek páry na to, aby vozidlo mohlo jet dál. Její teplota musela dosáhnout 220° C
41
Výrobní štítek exempláře z TM Brno
Výrobní štítek exempláře z TM Brno. V České republice jsou momentálně dle informací z vývěsní tabule na tomto voze dva pojízdné kusy
42
Automobily Škoda-Sentinel byly v provozu, např
Automobily Škoda-Sentinel byly v provozu, např. v Praze, až do poloviny let minulého století
43
Nakonec video SOUBOJ TRAKTORŮ
(via shareaholic.com) K O N E C
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.