Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Projekt EU – OPVK, projekt číslo:CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_88 Stupeň a typ vzdělávání: první stupeň, druhé období Typická věková skupina: 9 let Metodické doporučení: snímek č. 3 opakujeme před výukou či opakováním vyjmenovaných slov, využívám schéma pro lepší zapamatování klíčových slov v českém jazyce, na snímku č. 4 je naše řada vyjmenovaných slov Ověřeno dne: Ve třídě: 4. ročník Anotace: vyjmenovaná slova po B Autor: Mgr. Michaela Vacková Jazyk: český Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Očekávaný výstup: žák zdůvodňuje a píše správně i/y po obojetných souhláskách ve vyjmenovaných slovech Speciální vzdělávací potřeby: individuální práce dětí s SPU u interaktivní tabule, doplňování, ústní kontrola Klíčová slova: hlásky, souhlásky, vyjmenovaná slova Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák
2
Vyjmenovaná slova po L opakujeme
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Vacková. Dostupné na
3
Klíčová slova v čj Souhlásky měkké tvrdé obojetné
ž ,š, č, ř, c, j, ď, ť, ň h, ch, k, r, d, t, n b, f, l, m, p, s, v, z
4
Vyjmenovaná slova po L slyšet, mlýn, blýskat se, polykat, plynout, plyn, plýtvat, vzlykat, lysý, lýtko, lýko, lyže, pelyněk, plyš, Volyně, Lysá
5
mlýn x lyže x blýská se x lysá x lyska x lýčí x
Stejně znějí jako vyjmenovaná slova, mají jiný význam, pokaždé se v nich píše i/í Umíš vysvětlit jejich význam? mlýn x lyže x blýská se x lysá x lyska x lýčí x mlít líže blízká lísá líska líčí
6
mlýn lyže blýská se lysá lyska x lýčí x mlít líže blízká lísá
Stejně znějí jako vyjmenovaná slova, mají jiný význam, pokaždé se v nich píše i/í Umíš vysvětlit jejich význam? mlýn V potoce mají děti vodní mlýn. lyže Dostal jsem nové lyže. blýská se Je bouřka a blýská se. lysá Měl lysou hlavu, byl úplně bez vlasů. lyska x lýčí x mlít Do buchet musím umlít mák. líže Kočička líže smetanu. blízká Šel do blízké vesnice. lísá Štěňátko se lísá k mamince.
7
Stejně znějí jako vyjmenovaná slova, mají jiný význam, pokaždé se v nich píše i/í Umíš vysvětlit jejich význam? líska Na zahradě máme keř lísku. líčí Stále mi líčí své zážitky. lyska Na rybníce jsem spatřil divokou lysku. lýčí Mám letní boty z lýčí.
8
Doplňovačka hořký pel_něk, l_že l_zátko, medvídek z pl_še, l_sá se k noze, bolestivé pol_kání, ml_t ve ml_ně, l_že L_bušky, boty z l_ka, upl_nulé roky, kachna l_ska, poraněné l_tko, unikající pl_n, l_ný L_bor, řeka l_ně pl_ne, l_ko ze stromu, L_duška nesl_ší, l_skové oříšky, potřebujeme kl_d, pl_noměr měří spotřebu pl_nu, L_sá nad Labem, nel_zej l_zátko, brouk l_kožrout, babička nedosl_chá, malá l_sinka na ťapce, bl_skavý prsten, bl_zko do školy, stále vzl_kala
9
Správné řešení hořký pelyněk, líže lízátko, medvídek z plyše, lísá se k noze, bolestivé polykání, mlít ve mlýně, lyže Libušky, boty z lýka, uplynulé roky, kachna lyska, poraněné lýtko, unikající plyn, líný Libor, řeka líně plyne, lýko ze stromu, Liduška neslyší, lískové oříšky, potřebujeme klid, plynoměr měří spotřebu plynu, Lysá nad Labem, nelízej lízátko, brouk lýkožrout, babička nedoslýchá, malá lysinka na ťapce, blýskavý prsten, blízko do školy, stále vzlykala
10
Citace: Obrázky: Klipart
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.