Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
VI. Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů
Základní škola a Mateřská škola G. A. Lindnera Rožďalovice projekt EUškola pro život, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Řešení úloh v testech Scio z obecných studijních předpokladů zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (1. – 7. úloha) VI. označení digitálního učebního materiálu: VY_32_INOVACE_OSP.6.046
2
Metodické pokyny Autor: Mgr. Roman Kotlář Vytvořeno: říjen 2012
Určeno pro 6. ročník Sumář učiva za 1. stupeň Téma: řešení úloh testů Scio Očekávané výstupy: aplikuje logickou úvahu a znalosti dosud osvojeného učiva při řešení úloh testů Scio Forma: žáci pracují samostatně Pomůcky: počítač, dataprojektor Zdroje: zadání testů Scio, obrázky – zdroj uveden přímo v daném slidu Další pokyny: Při práci lze využít hlasovací zařízení a vyhodnotit nejrychlejšího řešitele, který získá nejvíce z možného zisku bodů (Lze pracovat i ve skupinách, kdy můžeme aktivně pracovat s odlišnými pozicemi členů skupiny.). Za podstatnou skutečnost lze považovat odůvodnění zvoleného řešení a pro kontrolu ukázat správné řešení. Hra může mít i více vítězů v případě rovnosti získaných bodů.
3
Test Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2011)
Společné zadání pro úlohu č V každé z následujících úloh vyberte dvojici slov, mezi nimiž je vztah nejpodobnější vztahu mezi dvojicí slov v zadání. Pořadí slov ve dvojicích je důležité. Úloha č. 1 ŠKOLA : UČITEL A) nádraží : cestující B) nemocnice : lékař C) listonoš : pošta D) rodina : dcera E) kino : herec Úloha č. 2 KVĚTINÁČ : HLÍNA A) lustr : strop B) pračka : lednice C) hrnec : poklice D) bábovka : dort E) vana : voda Úloha č. 3 LÁTKA : ŠATY A) modrá : barva B) dřevo : housle C) benzin : motor D) podlaha : koberec E) postel : medvídek Úloha č. 4 LÁTKA : ŠATY A) modrá : barva B) dřevo : housle C) benzin : motor D) podlaha : koberec E) postel : medvídek
4
Úloha č. 1 testu Scio obecných studijních předpokladů pro 6
Úloha č. 1 testu Scio obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2011) V každé z následujících úloh vyberte dvojici slov, mezi nimiž je vztah nejpodobnější vztahu mezi dvojicí slov v zadání. Pořadí slov ve dvojicích je důležité. ŠKOLA : UČITEL A) nádraží : cestující B) nemocnice : lékař C) listonoš : pošta D) rodina : dcera E) kino : herec Řešení: Učitel pracuje ve škole stejně jako lékař v nemocnici. Správnou odpovědí je varianta B).
5
Úloha č. 2 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 6
Úloha č. 2 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2011) V každé z následujících úloh vyberte dvojici slov, mezi nimiž je vztah nejpodobnější vztahu mezi dvojicí slov v zadání. Pořadí slov ve dvojicích je důležité. KVĚTINÁČ : HLÍNA A) lustr : strop B) pračka : lednice C) hrnec : poklice D) bábovka : dort E) vana : voda Řešení: Hlína je v květináři stejně jako voda ve vaně. Správnou odpovědí je varianta E).
6
Úloha č. 3 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 6
Úloha č. 3 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2011) V každé z následujících úloh vyberte dvojici slov, mezi nimiž je vztah nejpodobnější vztahu mezi dvojicí slov v zadání. Pořadí slov ve dvojicích je důležité. LÁTKA : ŠATY A) modrá : barva B) dřevo : housle C) benzin : motor D) podlaha : koberec E) postel : medvídek Řešení: Šaty jsou ušity z látky stejně jako jsou housle vyrobeny ze dřeva. Správnou odpovědí je varianta B).
7
Úloha č. 4 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 6
Úloha č. 4 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2011) V každé z následujících úloh vyberte dvojici slov, mezi nimiž je vztah nejpodobnější vztahu mezi dvojicí slov v zadání. Pořadí slov ve dvojicích je důležité. POMALU : NEJRYCHLEJŠÍ A) nahoře : spodní B) dobře : nejlépe C) brzy : nejdříve D) lehce : nejtěžší E) smutně : nejsmutnější Řešení: Příslovce pomalu a třetí stupeň k němu opačného přídavného jména. Stejný vztah je mezi slovy „lehce“ a „nejtěžší“. Správnou odpovědí je varianta D).
8
Test Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2011)
Společné zadání pro úlohu č V každé z následujících úloh vyberte dvojici slov nebo výrazů, které se nejlépe hodí na vynechaná místa ve větě v zadání. Úloha č. 5 Lidé _____ na náměstí, aby _____, co se stalo nového. A) ukazovali – zhodnotili B) se toulali – potkali C) se seběhli – slyšeli D) mluvili – viděli E) se shromáždili – mysleli Úloha č. 6 Krabičku se svačinou jsem _____ , _____ jsem si ji připravil na botník vedle klíčů. A) nechal – proto B) zapomněl – přestože C) rozbil – však D) vzal – ačkoli E) měl – jenže Úloha č. 7 Roháč obecný, _____ žije v dutinách starých stromů a v _____ pařezech, je největší brouk Evropy. A) který – tlejících B) protože – porostlých C) jenž – poražených D) neboť – dutých E) jakkoli – listnatých
9
Úloha č. 5 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 6
Úloha č. 5 testu Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2011) V každé z následujících úloh vyberte dvojici slov nebo výrazů, které se nejlépe hodí na vynechaná místa ve větě v zadání. Lidé _____ na náměstí, aby _____, co se stalo nového. A) ukazovali – zhodnotili B) se toulali – potkali C) se seběhli – slyšeli D) mluvili – viděli E) se shromáždili – mysleli Řešení: Lidé se seběhli na náměstí, aby slyšeli, co se stalo nového. Správnou odpovědí je varianta C).
10
Úloha č. 6 test Scio z obecných studijních předpokladů pro 6
Úloha č. 6 test Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2011) V každé z následujících úloh vyberte dvojici slov nebo výrazů, které se nejlépe hodí na vynechaná místa ve větě v zadání. Krabičku se svačinou jsem _____ , _____ jsem si ji připravil na botník vedle klíčů. A) nechal – proto B) zapomněl – přestože C) rozbil – však D) vzal – ačkoli E) měl – jenže Řešení: Krabičku se svačinou jsem zapomněl, přestože jsem si ji připravil na botník vedle klíčů. Správnou odpovědí je varianta B).
11
Úloha č. 7 test Scio z obecných studijních předpokladů pro 6
Úloha č. 7 test Scio z obecných studijních předpokladů pro 6. ročník (podzim 2011) V každé z následujících úloh vyberte dvojici slov nebo výrazů, které se nejlépe hodí na vynechaná místa ve větě v zadání. Roháč obecný, _____ žije v dutinách starých stromů a v _____ pařezech, je největší brouk Evropy. A) který – tlejících B) protože – porostlých C) jenž – poražených D) neboť – dutých E) jakkoli – listnatých Řešení: Roháč obecný, který žije v dutinách starých stromů a v tlejících pařezech, je největší brouk Evropy. Správnou odpovědí je varianta A).
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.