Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilMarkéta Moravcová
1
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu
2
Prezentace firmy
3
Propagace Je forma komunikace mezi prodávajícím a kupujícím Informuje, přesvědčuje nebo připomíná spotřebitelům vlastnosti a dostupnost produktu
4
Propagační mix 1.Podpora prodeje 2.Reklama 3.Public relations 4.Přímý marketing 5.Osobní prodej
5
Podpora prodeje Je forma komunikace, která se snaží podpořit prodej pomocí různých podnětů Zaměřuje se pouze na distribuční síť (velkoobchod a maloobchod) a na konečné zákazníky Zahrnuje krátké stimuly, které mají povzbudit nákup či prodej výrobku nebo služby
6
Nástroje podpory prodeje Reklamní dárky Vzorky Ochutnávky Kupóny Cenové stimuly Vystavování zboží Soutěže a loterie Prémie
7
Reklamní dárky Tvoří je drobné předměty většinou každodenní potřeby se značkou firmy Cílem je rozšířit počet kupujících a odměnit zákazníky věrné značce
8
Vzorky Poskytují kupujícímu bezplatné vyzkoušení výrobku Jsou nabízeny zdarma prostřednictvím pošty, časopisů, při příležitosti výstav, veletrhů nebo osobním kontaktem v obchodě
10
Ochutnávky Poskytují kupujícímu bezplatné vyzkoušení potravin Realizují se nejčastěji v obchodech s cílem zaujmout zákazníka novým výrobkem
11
Kupóny Kupón je poukázka umožňující získat při nákupu výrobku určitou výhodu Hlavním záměrem je motivovat kupujícího k opětovnému nákupu
13
Cenové stimuly Mohou být iniciovány prodejce nebo výrobcem Např. zvýhodněná balení, množstevní slevy, akční ceny
15
Vystavování zboží Vystavení zboží v regálech má velký vliv na rozhodnutí o nákupu Tomu napomáhá i i vhodné umístění poutacího plakátu Např. vystavení zboží u pokladen, atrapa zboží ve velké zvětšenině
16
Soutěže a loterie Nejčastěji se realizují přímo v obchodě Podstatou soutěže je hra s danými pravidly Podstatou loterie je náhodné losování
17
Prémie Je to forma peněžité i nepeněžité odměny zákazníkovi Např. věrnostní programy čerpacích stanic, vkládání dárků do výrobků
19
Public relations Je jakýkoliv způsob sdělování informací vztahujících se k výrobci či výrobku nenásilnou formou prostřednictvím médií Cílem je zvýšit pozitivní obraz o firmě v očích veřejnosti, dobrého jména a podnikové identity
20
Metody a prostředky PR Press relation - tiskové konference interveiw zprávy http://webtv.idnes.cz/?idvideo=V1002 03_184936_tv-zpravy_uba
21
Firemní akce - slouží k seznamování veřejnosti s aktivitami firmy např. večírek k výročí založení firmy
22
Sponzorování - finanční podpora různých aktivit, např. kultura, sport
24
Lobbování - zastupování zájmů firmy při jednání s veřejnými činiteli, např. politiky
25
Firemní identita - stanovení a zachování jednotné vizuální podoby, např. barvy, logo Firemní kultura - chování zaměstnanců k obchodním partnerům
26
Přímý marketing Je adresná komunikace firmy se zákazníkem Realizuje se prostřednictvím pošty, televize, tisku, rozhlasu
27
Formy přímého marketingu Prodej poštou - formou zasílané nabídky Telemarketing - komunikace přes telefonní síť TV shop - praktické předvedení produktu prostřednictvím TV http://www.youtube.com/watch?v=L_Q7J NAfPmQ&NR=1http://www.youtube.com/watch?v=L_Q7J NAfPmQ&NR=1
28
Osobní prodej Je osobní prezentace prováděná prodejci společnosti Podstatou je člověk: - obchodní zástupce - dealer - obchodní cestující - zaměstnanec
30
Zdroje: http://www.mvracing.cz/img/reklama3.jpg http://www.ream-reklama.com/foto/tuzky.jpg http://www.levneparfemy.org/images/panske_vzorky.jpg http://www.dogdog.cz/img/vzorky.jpg http://www.zdravsie.sk/images/vzorky.jpg http://www.clubmarkpromo.cz/pics/ochutnavky01.jpg http://www.slevove-kupony.cz http://shop.i-tatinek.cz/images/pic_darky/kupon-2-3d.jpg http://720.cz/wp-content/1104788055_obchod-slevy-2.jpg http://www.geosan-development.cz/upload/kalendar_slevy.jpg http://www.olympiaplzen.cz/data/news/big/img888.jpg http://www.volis.cz/volis/reklama/TUTY-soutez.jpg http://www.tvproducts.cz/tinymce_obrazky/vernostni_program _1.jpg
31
http://gonet.cz/~tri65dnigalerie/porad/250/6/6 a18e94f93fefdc9edc224c1d6e4920a.jpg Ing. M. Moudrý, Základy marketingu, ComputerMedia, 2008 http://www.daan.estranky.cz/archiv/iobrazek/20 02 http://www.kunzak.cz/images/oranzove-stopy- ceskou-kanadou--sponzor-temelin.png http://images03.olx.cz/ui/3/20/98/50631298_1.j pg http://www.globalpolitics.cz/wp- content/uploads/svejk/1.jpg http://www.youtube.com/watch?v=L_Q7JNAfPm Q&NR=1
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.