Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilJaroslava Valentová
1
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 2VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_01 15. 2. 20133.L 13. 2. 2013
2
Produkt a propagace (úvod) Jméno autora (vč. titulu): Škola – adresa: Ročník: Předmět: Anotace: 3. ročník Marketing a management Ing. Iva Kučerová OA a VOŠE Tábor, Jiráskova 1615 Základní nástroje marketingu – 4 P, definice produktu, typy produktů Tematická oblast: Produkt a propagace
3
Produkt a propagace úvod
4
Marketingové nástroje (marketingový mix) 4 P marketingu Produkt (product) – uspokojuje potřeby zákazníka Propagace (promotion) nejviditelnější část marketingového mixu Cena (price) vyjadřuje hodnotu produktu pro zákazníka Distribuce (placement) přemístění produktu od výrobce k zákazníkovi
5
Produkt (výrobek) Produkt je jakákoli nabídka, která je určena trhu (zákazníkům) za účelem uspokojení určité potřeby hmotný výrobek služba dále to může být osoba nebo skupina osob myšlenka
6
Produkt (výrobek) - úkol U jednotlivých druhů produktu zkuste vyjmenovat několik příkladů (pro usnadnění může pomoci jedna z dalších definicí, kdy produktem je vše, co je předmětem marketingu či reklamy) hmotný výrobek služba osoba nebo skupina osob myšlenka
7
Produkt (výrobek) - řešení hmotný výrobek potravina, hračka, dům, kniha…… služba kadeřnictví, vzdělávání, poradenství, poskytování zábavy – např. divadlo, zpěv… osoba nebo skupina osob politik v rámci volební kampaně, zpěvák či herec v souvislosti se službou, kterou poskytuje, „celebrita“ – např. z pořadu Vyvolení myšlenka reklamní kampaň „Nemyslíš, zaplatíš“, reklamní kampaň propagující nějakou ideu v rámci voleb, boj proti AIDS
8
Zdroje Wikimedia Commons: commons.wikimedia.org. Datum citace [2013-02-13]. Dostupné na: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Michael_Thonet_14.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Every_Namibian_Nujoma.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Nalle_- _a_small_brown_teddy_bear.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:IranIntersection.jpg Kotler, P. Marketing management. Praha : Grada Publishing, 1998. Horáková, H. Marketing v současné světové praxi. Praha : Grada, 1992 kliparty sady Microsoft Office
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.