Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 37 Číslo DUM 16 Předmět Písemná a elektronická komunikace Tematický okruh Písemná komunikace v současných právních podmínkách Název materiálu Objednávka Autor Mgr. Jaroslava Kuhnová Datum tvorby prosinec 2013 Ročník 3. Anotace Prezentace vysvětlující formu a obsah objednávky, vč. jejího potvrzení, odmítnutí, zrušení. Metodický pokyn Vyučující vysvětlí jednotlivé snímky prezentace, které konzultuje s dotazy žáků. Snímek č. 12 (Seřaďte jednotlivé části dopisu) zadá jako samostatnou práci, kterou ověří, zda žáci látku pochopili. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jaroslava Kuhnová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV). 1
2
Objednávka Objednávkou zákazník uděluje prodávající firmě zakázku na dodávku zboží nebo služeb. Návrh kupní smlouvy (objedná-li kupující např. podle inzertní nabídky; zavazuje pouze kupujícího, prodávajícího až po potvrzení objednávky). Uzavření kupní smlouvy (objedná-li kupující na základě závazné nabídky, zavazuje obě strany). Klasická kupní smlouva vzniká podpisem smluvních stran na jedné písemnosti. Objednávka je akt jednostranný, kupní smlouva oboustranný.
3
Objednávka Závazná nabídka, objednávka i kupní smlouva musí obsahovat tyto podstatné náležitosti: Určení zboží (služby) buď jednotlivě, nebo druhem a množstvím tj. přesný popis výrobku nebo služby Kupní cenu, případně způsob jejího dodatečného určení Datované podpisy obou smluvních stran Praxe vyžaduje, aby se v objednávkách uvádělo také: Doba, způsob a místo dodání zboží (provedení služby) Platební podmínky Odkaz na všeobecné, příp. speciální obchodní podmínky (záruční lhůta, balení, návěští apod.) Technické údaje (číslo objednávky, IČO, DIČ, telefon, …)
4
Vyhotovení objednávky
Objednávky vyhotovujeme formou: Individuálního obchodního dopisu Na tiskopisu (SEVT nebo vlastní) objednacího formuláře v písemné nebo elektronické podobě Vyplněním inzertního kupónu v nabídce (oddělitelná část inzerátu) Kupní smlouva Objednávku vyhotovujeme obvykle při jednoduchých obchodech a kupní smlouvu při dlouhodobých nebo větších zakázkách.
5
Obchodní kontakty prostřednictvím elektronické pošty převažují,
Zasílání objednávky Objednávky zasíláme: Poštou (Doporučeně) em, faxem, telefonicky Objednávky můžeme uzavírat ústně i písemně, ale písemná forma je upřednostňována pro svoji průkaznost. Proto předběžné telefonické (ústní) objednávky doplňujeme písemnou formou. Obchodní kontakty prostřednictvím elektronické pošty převažují, zasílání je rychlé, pro uživatele pohodlné a levné. Důležité kontakty je vhodné potvrdit písemně, pak se posílají doporučeně.
6
Zrušení/odvolání objednávky
Někdy je nutné objednávku pozměnit nebo zrušit /stornovat. Většinou je tak nutné učinit rychle, a proto se využívá telefonu, faxu, u. I zde platí, že je nutné zrušení objednávky zaslat v písemné formě (pokud se nejednalo o s digitálním podpisem) doporučeným dopisem. Změna nebo storno objednávky by mělo obsahovat: odkaz na objednávku zdůvodnění změny nebo storna omluvu
7
Potvrzení objednávky Objednávka musí být prokazatelným způsobem přijata. Dodavatel se potvrzením objednávky zavazuje, že zboží/ služby dodá. Je vhodné každou objednávku dohodnutým způsobem potvrdit (pokud není vyřízena ihned). samostatným individuálním obchodním dopisem (nákladné, zdlouhavé) vrácením potvrzené kopie objednávky (obvyklé) SMS zprávou (nejčastější) em (nejčastější) faxem Výhodou elektronických objednávek je automatické vygenerování čísla objednávky. Na se zasílá mj. zpráva o expedici objednávky. Součástí potvrzení objednávky může být zálohová faktura. Kupní smlouva je platná v okamžiku podepsání oběma stranami (kupujícím i prodávajícím).
8
Odmítnutí objednávky Z různých důvodů může nastat situace, kdy objednávka nemůže být akceptována a je nezbytné ji odmítnout. změna sortimentu, žádáné zboží se už nevyrábí, služby neposkytují prodávající nemá dostatečnou výrobní kapacitu kupující nedodržel lhůtu uvedenou v inzerátu kupující změnil údaje nabídky Nepřijetí objednávky by mělo být vyhotoveno podle osnovy: poděkování za objednávku odmítnutí objednávky a jeho zdůvodnění nová nabídka
12
Seřaďte správně jednotlivé části dopisu
S pozdravem Děkujeme za Vaši výhodnou nabídku. Podle ústní dohody žádáme o dodání do jednoho týdne po zaplacení zálohové faktury a o telefonickou zprávu o termínu dodání nejpozději den před expedicí. Vážení obchodní partneři, Objednáváme dodávku a montáž automatického dveřního systému s elektronikou NABCO. Na pečlivém vyřízení této objednávky závisí naše další spolupráce.
13
Správné řešení 4. Vážení obchodní partneři,
2. Děkujeme za Vaši výhodnou nabídku. 5. Objednáváme dodávku a montáž automatického dveřního systému s elektronikou NABCO. 3. Podle ústní dohody žádáme o dodání do jednoho týdne po zaplacení zálohové faktury a o telefonickou zprávu o termínu dodání nejpozději den před expedicí. 6. Na pečlivém vyřízení této objednávky závisí naše další spolupráce. 1. S pozdravem
14
Zdroje FLEISCHMANNOVÁ, Emílie; JONÁŠ, Ivan; KULDOVÁ, Olga. Písemná a elektronická komunikace pro střední školy a veřejnost 2. Praha: Fortuna, 2005, ISBN OLCHAVOVÁ, Jana a kol. Písemná a ústní komunikace. -: HYL s.r.o., 2010, ISBN NEUGEBAUER, Tomáš. Nová pravidla písemné a elektronické komunikace. -: Computer Media s.r.o., 2009, ISBN ŠTIKOVÁ, Stanislava. Obchodní korespondence 1. Plzeň: Ing. Stanislava Štiková - Korespondent, 2001, ISBN -. FLEISCHMANNOVÁ, Emílie a kol. Obchodní korespondence pro střední školy. Praha: Fortuna, 2000, ISBN PREISLEROVA, Milada. Technika administrativy IV. Praha: Fortuna, 1994, ISBN AUTOR NEUVEDEN. Objednávka [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.