Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
2
Rok s kocourkem Matyášem
Vypravme se děti hned, objevovat dětský svět, zamotaný v kubíčku, kde kotě honí myšičku.
3
ROK S KOCOURKEM MATYÁŠEM velká myšlenková mapa
4
DÍLČÍ MYŠLENKOVÁ MAPA Dílčí myšlenkové mapy obsahují souhrn informací o jednotlivých INTEGROVANÝCH BLOCÍCH Rozdělení do tematických celků Oddělení jednotlivých oblastí Charakteristiky tematických celků Zaznamenáváme zde data plnění jednotlivých tematických celků
6
Záznamové listy Záznamový list pro metodické zpracování tematického celku Evaluační záznamový list Evaluační záznamový list pro dětskou kresbu
7
Motivační říkanky s fotografiemi
8
Motivační říkanky s fotografiemi
9
„Naše škola kočičí“ Kocourek Matyáš přináší dětem jednoduché „kočičí úkoly“
10
Soubor pracovních listů
KOUZELNÉ MANDALY, KRUHY NAŠEHO ŽIVOTA Při vykreslování mandal můžeme poslouchat dětskou relaxační hudbu. Při vymalovávání by měly děti co nejméně mluvit a měly by vnímat, jak se cítí. Tyto pracovní listy můžeme také použít ke společným rozhovorům nad obrázky.
11
Individuální vybarvování předtištěných mandalových předloh se zaznamenáním slovního vyjádření pocitů dětí
12
Skupinové kolorování mandal vodovými barvami
Mandala z našich těl – relaxace, uvolnění za doprovodu relaxační hudby
13
Dopolední tvořivé dílničky
V ZÁJMU HARMONICKÉHO ROZVOJE DĚTSKÉ OSOBNOSTI PODPORUJI Láskyplné vztahy − SRDCE − city Rozumný náhled na svět − HLAVA, jako orgán, kde sídlí mozek Vlastní tvořivost – RUKA, způsob, jakým objevujeme svět
14
Dopolední tvořivé dílničky
Popis jednotlivých činností je součástí publikace.
15
Dopolední tvořivé dílničky
16
Kočičí kalendář Každé ráno se scházíme u „KOČIČÍHO KALENDÁŘE“.
Umisťujeme zde barevné ping-pongové míčky, které zaplňují jednotlivé dny v týdnu od začátku do konce měsíce. Učíme se vnímat jména dnů v týdnu, roční období a názvy měsíců. Nejde o zapamatování si těchto pojmů, ale o utváření povědomí o jednotlivých časových pojmech. Opakujeme také základní barvy a je to náš ranní rituál, zklidnění po volných hrách.
17
Kočičí kalendář Vše, co je jen trochu možné, vyrábějí děti samy.
18
Jak jsme připravovali nástěnné mapy
Velká nástěnná mapa s otisky rukou, v nichž jsou jména a značky dětí, je umístěna tak, aby zde rodiče při přivádění dětí do třídy mohli sledovat, o čem si ve školce právě povídáme.
19
Třídní myšlenková mapa s Matyášem
Myšlenkovou mapu, kterou máme umístěnou ve třídě, si děti vybarvují samy. Povídáme si o barvách klubíček i o tom, co je vepsáno v „barevných nitkách“.
20
Vlastní práce s motivační říkankou
Toto je prostor pro vlastní tvořivost učitelky v konkrétní škole či třídě. To, jak zpracováváme jednotlivé tematické celky, je ovlivněno skupinou dětí ve třídě, ale také osobností učitelky, která vnáší do celého projektu svůj vlastní náhled na konečnou realizaci.
21
Děti, paní učitelky, nejsem kotě, už jsem velký.
Dobře nám tu spolu bylo, krásně se nám tady žilo. Rozjedeme, rok už skončil, rád jsem s vámi všechno prožil, snad zůstane pocit v nás, že to nebyl ztracený čas… VÁŠ KOCOUREK MATYÁŠ Autor fotografii, textů a námětů pracovních i metodických listů © M. Čermáková. Ilustrace a grafické zpracování − nakladatelství Barevné kamínky − Gabriela Přikrylová
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.