Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilNatálie Kadlecová
1
•Odstavení vozidla – příčiny a důsledky, prevence (povolená kola, vadné dveře – jejich zajištění,) •Spotřeba elektrické energie na vozidle MHD (vybité akumulátory - zbytečné odstavení vozu) •Startování pomocí startovacích kabelů – postup •Spotřeba nafty – jak na úspornou jízdu •RIS – řídící a informační systém
2
Spotřeba el. energie – úbytek kapacity AKB
3
Akumulátor OK – startér v pořádku – teplý motor
4
- 18°C Při poklesu kapacity akumulátoru 180 Ah o 13 Ah nastávají problémy se startováním Se snižující se venkovní teplotou se zároveň zvyšují nároky starteru na startovací proud – až na 210 %
5
úbytek kapacity akumulátoru spotřebič odběr (A) za 5 min. za 10 min. za 15 min za 20min za 30 min. spínací skříňka - informační systém7A0,581,161,742,323,48 otevřené dveře12A12,00346 obrysová světla6A0,51,001,523 zářivkové osvětlení7A0,581,161,742,323,48 nouzová světla ve voze10A0,831,662,493,324,98 ofukovače čelních skel12A12,00346 vyhřívání zpětných zrcadel1,6A0,130,260,390,520,78 tlumená světla12A12,00346 předehřívač / klimatizace40A3,36,609,913,219,18 Celkem pokles kapacity o(Ah)8,9217,8426,7635,6852,9
6
úbytek kapacity akumulátoru spotřebič odběr (A) za 5 min. za 10 min. za 15 min za 20min za 30 min. spínací skříňka - informační systém7A0,581,161,742,323,48 otevřené dveře12A12346 obrysová světla6A0,51,001,523 zářivkové osvětlení7A0,581,161,742,323,48 nouzová světla ve voze10A0,831,662,493,324,98 ofukovače čelních skel12A12,00346 vyhřívání zpětných zrcadel1,6A0,130,260,390,520,78 tlumená světla12A12346 předehřívač / klimatizace40A3,36,609,913,219,18 Celkem pokles kapacity o(Ah)8,9217,8426,7635,6852,9 12,42
7
•Odstavení vozidla – příčiny a důsledky, prevence (povolená kola, vadné dveře – jejich zajištění,) •Spotřeba elektrické energie na vozidle MHD (vybité akumulátory - zbytečné odstavení vozu) •Startování pomocí startovacích kabelů – postup •Spotřeba nafty – jak na úspornou jízdu •RIS – řídící a informační systém
8
Zapojení startovacích kabelů – obecný postup Nejvhodnější je kovový díl, připojený k bloku motoru. Kabel zásadně nepřipojujeme k zápornému pólu vybité baterie. Za nepříznivých okolností by totiž mohlo dojít k přeskočení jiskry a následně k výbuchu baterie. Baterie necháme 2 – 3 minuty propojené, potom zkusíme startovat (cca 12 sec.). Po nastartování necháme baterie opět 2 – 3 minuty propojené. Potom kabely obráceným postupem opatrně odpojíme. 1. První (červený) kabel připojíme na kladný pól (+) vybité baterie. 2. Druhý konec červeného kabelu připojíme na kladný pól (+) nabité baterie. 3. Druhý (modrý) kabel připojíme na záporný pól (–) nabité baterie. 4. Druhý konec modrého kabelu připojíme na dobře ukostřené místo, například na blok motoru vozidla s vybitou baterií.
9
Umístění zásuvek pro startování pomocí kabelů Karosa B731 až Karosa B 951
10
Umístění zásuvek pro startování pomocí kabelů Iveco CityBus a Citelis 12m - sólo
11
Umístění zásuvek pro startování pomocí kabelů Iveco Citelis 18m - kloub
12
Umístění zásuvek pro startování pomocí kabelů Iveco Crossway LE
13
Umístění zásuvek pro startování pomocí kabelů Minibus Fiat Mave minus plus
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.