Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilAnna Mašková
1
Komu se nelení, tomu se školení… 1. Co to vlastně je Public relations? 2. Co v těch novinách zase píšou? 3. Jaké máme publikum? 4. Jak se dělají noviny 5. Slunce a noviny vyjdou vždy 22. května 2013
2
1. Co to vlastně je Public relations? •Public relations nebo vztahy s veřejností - techniky a nástroje, pomocí kterých instituce nebo firma buduje a udržuje vztahy se svým okolím a snaží se ho ovlivnit. •Úlohou PR je prostřednictvím informací a přesvědčování získat veřejnou podporu pro nějaký projekt nebo instituci či firmu obecně. •Veřejnost můžeme velmi jednoduše rozdělit na vnitřní a vnější. Od toho pak také komunikaci firmy či instituce směrem k zaměstnancům či k veřejnosti (zákazníci, dodavatelé, investoři)
3
Využití a cíle Základní cíl: Dlouhodobě udržet a zlepšovat dobrou image organizace či firmy. Public relations se využívá k: •sdělování informací potenciálním zákazníkům - podpořit prodej, udržet nebo zlepšit reputaci. •řešení nepříznivých vlivů – krizová komunikace, např. odvrácení útoku na firmu. •zlepšení informovanosti u zaměstnanců, zvýšení loajality a zvýšení motivace. •přesvědčování orgánů státní správy ve snaze ovlivnit vytváření a přijímání zákonů.
4
Nástroje Public relations •Publikace – zaměstnanecké časopisy, zákaznické časopisy, výroční zprávy •Veřejné akce (Events) – akce pro zákazníky nebo obchodní partnery, kulturní akce, sportovní akce, konference, semináře, workshopy •Komunikace s médii – tiskové zprávy, tiskové konference •Korporátní identita a firemní kultura - dlouhodobé budování "značky" •Lobbystické aktivity
5
Trocha historie •PR vznikají teoreticky se vznikem lidské společnosti, ve větším měřítku ale až po druhé světové válce v USA v reakci na hlad veřejnosti po informacích, zejména z oblasti politiky, a také v reakci na rozvoj médií. •V Mezopotámii, Sýrii, Persii a Egyptě, stejně jako v antickém Řecku a Římě se používalo přesvědčování k formování veřejného mínění ve prospěch vládců. Nemusíme jít tak hluboko do dějepisu, abychom zjistili, že už v r. 1809 přijalo britské ministerstvo financí roli tiskového mluvčího v zahraniční politice. V r. 1912 ministr financí Lloyd George vytvořil skupinu lidí, kteří měli za úkol vysvětlovat zaměstnavatelům a dělníkům v různých částech země zavedení nového národního pojištění. Ale faktickým dnem vzniku PR bylo vydání knihy Crystalizing Public Opinion (Utváření veřejného mínění) Edwarda L. Bernayse v r. 1923. Byla to první učebnice popisující vztahy s veřejností. Další historickou etapou bylo jmenování pracovníků pro vztahy s veřejností u místních úřadů v Anglii za 2:světové války. •V r. 1948 byl v Londýně založen Institut vztahů s veřejností (IPR). Od r. 1951 se tvořily národní instituty nebo asociace PR, což vyvrcholilo v r. 1955 vytvořením Mezinárodní asociace public relations.
6
2. Co to v novinách zase píšou? Co jsou to noviny? •Nosič inzerce nebo nosič nezávislé objektivní informace? Funguje čínská zeď mezi inzercí a redakcí? Potřebujeme noviny? •Umíme si vůbec život bez médií představit? Informace je cenná, když je rychlá a pravdivá. Noviny musí měnit obsah, zpravodajské weby je v rychlosti poráží.
7
3. Jak se dělají noviny Horká sazba •vedro, špína, roztavené olovo, tiskařská čerň Elektronická sazba •počítač, klimatizace, kafíčko
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.