Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s.
Ing. Jaroslav GRIM, Ph.D.
2
Základní rozdělení činnosti VUZ:
Autorizované činnosti – Autorizovaná/Notifikovaná osoba - posuzování shody s TSI Akreditované činnosti - akreditované Zkušební laboratoře - akreditovaný Certifikační orgán pro výrobky Činnosti v rámci Zkušebního centra VUZ Velim - železniční zkušební okruhy - dynamický zkušební stav Expertní činnosti - 7. Rámcový program EU - mezinárodní projekty (UIC, atd.) - projekty Technologické platformy IŽI Pověřena právnická osoba: K provádění zkoušek drážních vozidel drah železničních a drah tramvajových K provádění zkušebního provozu drážního vozidla podle § 43B zákona VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s.
3
Zkušební centrum VUZ Velim
VUZ provádí zkoušky ve svém Zkušebním centru nebo nabízí firmám možnost využití železniční infrastruktury pro zkoušky vlastními zkušebními týmy. Zkušební Centrum VUZ Velim nabízí: železniční zkušební okruhy se 4 napájecími soustavami - stejnosměrnou soustavu 3 kV - stejnosměrnou soustavu 1,5 kV - střídavou soustavu 25 kV, 50 Hz - střídavou soustavu 15 kV, 16 2/3 Hz dynamický zkušební stav halu pro přípravu zkoušek VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s.
4
Historie potřeba vhodné experimentální základny
6. konference ministrů železnic a dopravy 1959 výstavby se ujaly Československé státní dráhy výběr lokality - alternativa Vrútky - alternativa Velim - alternativa Jíkev - alternativa Vraňany - alternativa Nýřany - alternativa Diviaky VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s.
5
Zvítězila Velim území rovinného charakteru
minimální terénní výstupky křižuje málo frekventované silniční komunikace minimální náklady na zemní práce možnosti dalšího rozšíření VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s.
6
Etapizovaná výstavba I. etapa: výstavba Velkého zkušebního okruhu
pomocné kolejiště s vlečkou do žst. Velim silniční nadjezdy a lávka pro pěší osvětlení pomocného a manipulačního kolejiště reléové zabezpečovací a sdělovací zařízení malá provozní budova Trať Velkého zkušebního okruhu uvedena do provozu 1963 VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s.
7
Etapizovaná výstavba II. etapa:
elektrizace Velkého zkušebního okruhu vybudování trolejového vedení - střídavá proudová soustava - stejnosměrná proudová soustava Dokončení II. etapy 1965 VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s.
8
Etapizovaná výstavba III. etapa:
výstavba Malého zkušebního okruhu včetně elektrizace doplnění pomocného kolejiště velká provozní budova včetně nezbytného zázemí trakční napájecí stanice triangl pro otáčení vozidel a zkušebních souprav Dokončení III. etapy 1969 VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s.
9
Zkušební centrum VUZ Velim
Velký železniční zkušební okruh celková délka trati km přípustná hmotnost nápravy 22,5 t (při specifických podmínkách 25t) maximální přípustná rychlost 210 km Malý železniční zkušební okruh celková délka trati km přípustná hmotnost nápravy 22,5 t (při specifických podmínkách 25t) maximální přípustná rychlost 90 km/h VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s.
10
Zkušební okruhy nabízejí možnost provedení všech typů jízdních zkoušek
Speciální nabídku tvoří zejména: hlukové zkoušky na části trati velkého zkušebního okruhu, která odpovídá svými parametry požadavkům technické specifikace pro interoperabilitu subsystému Kolejová vozidla – hluk zkoušky evropských zabezpečovacích a telekomunikačních zařízení systému ERTMS (ETCS, GSM-R) možnost simulace změn a poruch elektrického napájení měření elektromagnetické kompatibility (EMC) zkoušky na měrném kolejovém obvodu na velkém zkušebním okruhu vylučující negativní vlivy okolí VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s.
11
Výstavba haly DZS a HPZ Hala Dynamického zkušebního stavu (DZS):
počátek výstavby haly DZS 1986 ukončení prací 1991 dále vybudována vstupní energetická rozvodna, flotační a biologická čistička odpadů, vodárna Hala pro přípravu zkoušek (HPZ): uvedení haly do provozu 1997 VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s.
12
Dynamický zkušební stav (DZS)
Hala DZS je součástí Zkušebního centra VUZ ve Velimi Dynamický zkušební stav je zaměřen na provádění: statických a kvazistatických měření, statických, dynamických a únavových zkoušek vozidel a jejich částí. VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s.
13
Hala pro přípravu zkoušek (HPZ)
Hala pro přípravu zkoušek se také nachází na Zkušebním centru VUZ Velim Základní parametry haly: délka haly 57,5 m dvě koleje, každá o délce 57,5 m s únosností 25 t/nápravu prohlížecí kanál v délce 35 m rozvod tlakového vzduchu (max. 10 bar) rozvod elektrické energie 220 V a 3x 380 V/32 A VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s.
14
ETCS na Zkušebním centru VUZ Velim
velký zkušební okruh je vybaven systémem ETCS L 1 (2003) + lokomotiva VUZ 124 Pilotní projekt ETCS L 2 v ČR zahrnuje i velký zkušební okruh Radioblok – RBC – umístěn v budově ZC Lokomotivy řady 362 a jednotka EMU 471, testovány ve Velimi VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s.
15
GSM-R na Zkušebním centru VUZ Velim
Zkušební centrum VUZ Velim je pokryto signálem by GSM-R (2003) GSM-R vysílač je umístěn na Zkušebním centru VUZ Velim Lokomotiva VUZ řady 124 je vybavena GSM-R VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s.
16
Modernizace Zkušebního centra ve Velimi
Modernizace a inovace napájecí stanice Výstavba nového trakčního vedení Dokončení celkové rekonstrukce železničního svršku velkého zkušebního okruhu Využití finančních prostředků z EU VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s.
17
Konkurence v Evropě VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s. 25.5.2009
sestaveno k 2006 VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s.
18
Reference VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s.
Příklady zkoušek realizovaných na Zkušebním Centru VUZ Velim: 2000 Vysokorychlostní jednotka FS ETR500 (DaimlerChrysler, Ansaldo) 2002 Elektrická lokomotiva DB-AG BR 189 (Siemens, Kraus Maffei) 2004 ETCS Level 1 (ÖBB, MÁV, ČD) 2005 Elektrická lokomotiva ÖBB řady 1216 (Siemens) Příměstská jednotka řady X60 (Alstom) Elektrická jednotka Talent pro ÖBB BR 4824 (Bombardier Transportation) 2006 Elektrická lokomotiva pro TRENITALIA řady E 403 (AnsaldoBreda) 2006 Elektrická jednotka Pendolino pro TRENITALIA řady ETR 600 (Alstom) 2007 Motorové lokomotivy G G 1000 (Vossloh) 2007 Motorová lokomotiva 40CC (Voith) 2008 Jízdní zkoušky jednotky AGV (Alstom Transport) 2008 Jízdní zkoušky lokomotivy ES64U4-H (Siemens AG) 2008 Zkoušky lokomotivy Maxima 30CC, 40CC a Gravita 10BB (Voith) 2009 Jízdní zkoušky jednotky X – 61 (Alstom LHB GmbH) 2009 Jízdní zkoušky jednotky IC 4 (AnsaldoBreda) VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s.
19
Příklady zkoušek realizovaných na Zkušebním Centru VUZ Velim:
Rok 2008 Jízdní zkoušky jednotky AGV VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s.
20
Příklady zkoušek realizovaných na Zkušebním Centru VUZ Velim:
Rok Zkoušky vysokorychlostní jednotky řady V250 (AnsaldoBreda) VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s.
21
Příklady zkoušek realizovaných na Zkušebním Centru VUZ Velim:
Rok 2008 Dieslová lokomotiva 40CC (VOITH) VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s.
22
Příklady zkoušek realizovaných na Zkušebním Centru VUZ Velim:
Rok 2009 Jízdní zkoušky jednotky IC 4 (AnsaldoBreda) VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s.
23
Příklady zkoušek realizovaných na Zkušebním Centru VUZ Velim:
Rok 2009 Jízdní zkoušky jednotky X – 61 (Alstom LHB GmbH) VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s.
24
Kontakt Sídlo společnosti: Novodvorská 1698 142 01 Praha 4
Česká republika Zkušební Centrum VUZ Velim: Cerhenice VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s.
25
Děkuji Vám za pozornost!
VÝZKUMNÝ ÚSTAV ŽELEZNIČNÍ, a.s.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.