Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilMiroslava Novotná
1
Velké příležitosti pro malé (nezávislé) obchodníky Marta Nováková, U&Sluno a.s., červen 2002
2
AGENDA 1. Zkušenosti - co děláme a proč jsme zde 2. Víme co „trápí malé - nezávislé“ obchodníky? 3. Kde hledat řešení? PROJEKT KOOPERACE! Jaké jsou priority a výhody?Jak celý proces financovat? 4. Formy alianční spolupráce 5. Diskuze
3
NAŠE ZKUŠENOSTI •Praktické zkušenosti v tržním segmentu malo/velkoobchodu •úzká specializace od roku 1990 •světový technologický standard •teoretické i praktické znalosti BPR •Spolupráce s odbornými profesními organizacemi a školami - ČAF, SOČR, VŠE, VŠP •Zkušenosti z jiných zemí - Polsko, Slovensko, Maďarsko, Estonsko
4
CO TRÁPÍ NEZÁVISLÉ OBCHODNÍKY? 1. Konkurence zahraničních řetězců •lepší startovací a nákupní podmínky •znalosti procesů a schopnost realizovat změny - dlouholeté zkušenosti •“morální” podpora okolí (podnikatelské, legislativní) •využívání nejnovějších technologií 2. Vzájemná nedůvěra, limitovaná schopnost spolupráce 3. Nestabilní a nerovné legislativní a podnikatelské podmínky v ČR
5
KDE HLEDAT ŘEŠENÍ? KOOPERACE! •jasná, spravedlivá a průhledná pravidla pro každého člena, adekvátní právní forma •centralizace (nákup, platby) a decentralizace procesů (služby) •jednotná marketingová strategie - úspora nákladů •zaměření na zákazníka, věrnostní systémy, CRM •průhledné a účinné nástroje řízení a kontroly členů - moderní IS/IT
6
ÚROVNĚ KOOPERACE I. nákupní a platební aliance •nákupní aliance na úrovni centrálního vyjednávání •centrální nákupní vyjednávání a centrální platební systém II. nákupní a prodejní aliance •vytváření jednotných prodejních formulí III. marketingová aliance •relationship retailing, věrnostní zákaznické systémy IV. servisní organizace •integrovaný alianční systém
7
I. NÁKUPNÍ (a platební) ALIANCE •Klíčové nákupní procesy jsou definovány na úrovni CENTRA - vyhodnocení nákupních a dodacích podmínek •Členové aliance nakupují u dodavatelů přes CENTRUM v rámci centrálně dojednaných podmínek •Centrální párování faktur s objednávkami (a centrální platby dodavatelům) - IS/IT •Společné letákové akce, promotion •právní subjektivita členů - franchising, družstvo,...
8
Klíčové procesy pro obchodní aliance - I.etapa ČLEN CENTRUM 3 - Dodávka zboží 1 2 4 5 6 1 - Objednávka - poptávka 2 - Objednávka z CENTRA 3 - Dodávka zboží 4 - Celková faktura 5 - Platba faktur 6 - Platba faktur z CENTRA DODAVATEL
9
Technická architektura IS U jednotlivých ČLENŮ je možná jakákoliv kombinace možnosti tohoto připojení, použitím některé z následujících variant typu komunikace
10
II. NÁKUPNÍ A PRODEJNÍ ALIANCE •Specifikace prodejních FORMULÍ - typových prodejen - sortiment, dispoziční řešení, image - jednotné logo, cenová politika, školení •Společné marketingové akce z CENTRA •Analýza trhu z pohledu umístění FORMULÍ •Jednotná technologické řešení v rámci FORMULÍ •Centrální řízení logistických procesů - sklady, dodávky, sdílení informací o zásobách
11
III. MARKETINGOVÁ ORGANIZACE •Využití výhod aliancí typu I. a II. •Relationship Retailing - ECR •Společné tržní a marketingové cíle •Vlastní značky - produkty vyráběné s logem pouze pro danou alianci - řízeno z CENTRA •Společný systém péče o zákazníka - Věrnostní systém •Sdílení informací z datového skladu - společný Manažerský systém
12
IV. SERVISNÍ ORGANIZACE •Využití všech výhod aliancí předchozích typů •Pevné zapojení do evropských aliančních struktur - UGAL •Centrálně řízené veškeré logistické služby, optimalizace procesů - využití B2B, EDI •Z CENTRA řízení outsourcing všech non- retailových aktivit a procesů (služby, úklid, rozvážka,…) •Outsourcing IS/IT - komplexní zajištění z CENTRA
13
Cílový stav I. - IV. etapy z pohledu podpory procesů pomocí IS/IT CENTRUM Formule prodejny č.1 Formule prodejny č.2 Formule prodejny č.3 INTERFACE Prodejna 1Prodejna 2Prodejna 3Prodejna 4Prodejna 5 INTERFACE Člen aliance (1) Člen aliance (2) Člen aliance (n)
14
FINANCOVÁNÍ IS/IT •Program KOOPERACE ČMZRB - dotace •Analýza současného stavu s cílem zachovat a sjednotit řešení, které jednotliví členové aliance již mají •Vybudování jednotného systému sledování oběhu zboží, vývoje zásob, systému jednotného nákupu, obchodních partnerů, včetně služeb •PROJEKT KOOPERACE - SOČR •www.socr.cz •návod jak postupovat pro získání dotací
15
FINANCOVÁNÍ PROJEKTŮ IS/IT •Outsourcing IS/IT •dodavatelský úvěr, podíl na očekávaných ziscích, participace na obchodní alianci apod.
16
DOPORUČENÍ •Účast v profesních sdruženích (ČFA, SO ČR, HK ČR) Netříštit zdroje na lokální dočasná řešení IS a spojit možnosti financování pro centrální systém !
17
DOTAZY Děkuji vám za pozornost. Infomace a dotazy: www.u-sluno.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.