Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Oddělení vzdělávání trenérů FAČR. Motto Dovolte sobě i druhým se cítit dobře.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Oddělení vzdělávání trenérů FAČR. Motto Dovolte sobě i druhým se cítit dobře."— Transkript prezentace:

1 Oddělení vzdělávání trenérů FAČR

2 Motto Dovolte sobě i druhým se cítit dobře

3 Každý tým je vítězný

4 Týmová dynamika Osobnost trenéra + jeho řídící činnost Osobnost hráče Mezilidské vztahy

5 Skupinová pravidla •První krok pro práci v týmu •Kodex pro hráče – musí tvořit sami hráči - vytvoří lepší pravidla

6 Důslednost a trpělivost Psychologicky nejdůležitější výchovný moment

7 Hra v životě Podobnost chování v životě i na hřišti

8 •Hra je modelem pro úspěšný život Dlouhodobý neúspěch odradí

9 Komunikace Úspěch vždy záleží na komunikačních schopnostech

10 Trenérské desatero Stejně jako kodex hráče, musí si vytvořit trenér sám

11 Trenér vychovatel Trenér nejvíce ovlivňuje život dítěte ( dobrovolná volnočasová aktivita ) Nutná spolupráce s rodinou

12 Autority Když se něco nedaří (př. dítě nehraje rodič řekne, že trenér je blb ) Automaticky ztráta autority i pro další život, model se stále opakuje Nejvíce to ublíží dítěti - velký problém se školou ( učitelky )

13 Prožitek ze hry Dítě se potřebuje o prožitek ze hry s někým podělit ( rodina, škola) Trenér – osvěta – mluvit o tom s rodiči

14 Škola •Osvěta – upozornit na velmi špatný příklad ze školy - sportující dítě má hodně energie, proto nemůže být hodné ( velmi špatný vliv učitelek – ženy )

15 Spolupráce s rodiči •Žlutá karta •Komunikace s rodiči •Výběr spolupracovníků do trén.procesu

16 Vztah a postoj k dětem Děti chválit za každou činnost – aktivita - pochválené dítě bude i nadále aktivní, kritizované se nebude do žádné činnosti pouštět

17 Zákazy Největší chyba Zakazovat dítěti koníček - cesta do pekel

18 Rada pro klučičí týmy Holka v družstvu – nejlepší motivace ( nikdo nechce být horší ) Navíc mají děvčata pro pohyb lepší předpoklady

19 Věkové zvláštnosti Nejdůležitější věk pro celý život 3 – 6 let Dítě je vychovatelné do 6-ti let ( Fulghum – MŠ) nutná spolupráce s rodinou

20 Matky - ženy Největší problém v psychice dětí ( zejména matky samoživitelky ) Nejčastěji ruší dojednaná pravidla, ovlivní celý kolektiv – nutná spolupráce stálá komunikace s rodiči

21 Základ individuality •Dítě do 7 let vnímá jen sebe - týmová práce nic neznamená Základ individuality – musí najít místo ve skupině Vytváří si pojem respektu a úcty k lidem a okolí – nutná osvěta ( rodina to neví )

22 Do 12 ti let •Dítě do 12 let přemýšlí jen jako jedinec, ve 12-ti letech konec individualizovaného období – zapojování do skupinových činností ( do 12-ti let učení individ.dovednostem )

23 11 – 13 let •Nejdůležitější období pro týmovou práci - snáší i kritiku ( dříve pochválit ) Dále již problematické – puberta kritiku nesnese 7.třída – nejobtížnější období života ( hledání místa ve skupině, potřeba měřitelného výkonu )

24 14 – 16 let Puberta – nesnese kritiku Potřeba citlivého přístupu ( pro jedince nutnost obhájit si místo ve skupině, rvačkám nechat volný průchod )

25 Psychohledisko Do 17-ti let se nemají narušovat skupinové vazby, za každou cenu udržovat smíšené kolektivy Velký problém pro narušení psychiky - rušení kolektivů (např. víceletá gymnázia)

26


Stáhnout ppt "Oddělení vzdělávání trenérů FAČR. Motto Dovolte sobě i druhým se cítit dobře."

Podobné prezentace


Reklamy Google