Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Oddělení vzdělávání trenérů FAČR
2
Motto Dovolte sobě i druhým se cítit dobře
3
Každý tým je vítězný
4
Týmová dynamika Osobnost trenéra + jeho řídící činnost Osobnost hráče Mezilidské vztahy
5
Skupinová pravidla •První krok pro práci v týmu •Kodex pro hráče – musí tvořit sami hráči - vytvoří lepší pravidla
6
Důslednost a trpělivost Psychologicky nejdůležitější výchovný moment
7
Hra v životě Podobnost chování v životě i na hřišti
8
•Hra je modelem pro úspěšný život Dlouhodobý neúspěch odradí
9
Komunikace Úspěch vždy záleží na komunikačních schopnostech
10
Trenérské desatero Stejně jako kodex hráče, musí si vytvořit trenér sám
11
Trenér vychovatel Trenér nejvíce ovlivňuje život dítěte ( dobrovolná volnočasová aktivita ) Nutná spolupráce s rodinou
12
Autority Když se něco nedaří (př. dítě nehraje rodič řekne, že trenér je blb ) Automaticky ztráta autority i pro další život, model se stále opakuje Nejvíce to ublíží dítěti - velký problém se školou ( učitelky )
13
Prožitek ze hry Dítě se potřebuje o prožitek ze hry s někým podělit ( rodina, škola) Trenér – osvěta – mluvit o tom s rodiči
14
Škola •Osvěta – upozornit na velmi špatný příklad ze školy - sportující dítě má hodně energie, proto nemůže být hodné ( velmi špatný vliv učitelek – ženy )
15
Spolupráce s rodiči •Žlutá karta •Komunikace s rodiči •Výběr spolupracovníků do trén.procesu
16
Vztah a postoj k dětem Děti chválit za každou činnost – aktivita - pochválené dítě bude i nadále aktivní, kritizované se nebude do žádné činnosti pouštět
17
Zákazy Největší chyba Zakazovat dítěti koníček - cesta do pekel
18
Rada pro klučičí týmy Holka v družstvu – nejlepší motivace ( nikdo nechce být horší ) Navíc mají děvčata pro pohyb lepší předpoklady
19
Věkové zvláštnosti Nejdůležitější věk pro celý život 3 – 6 let Dítě je vychovatelné do 6-ti let ( Fulghum – MŠ) nutná spolupráce s rodinou
20
Matky - ženy Největší problém v psychice dětí ( zejména matky samoživitelky ) Nejčastěji ruší dojednaná pravidla, ovlivní celý kolektiv – nutná spolupráce stálá komunikace s rodiči
21
Základ individuality •Dítě do 7 let vnímá jen sebe - týmová práce nic neznamená Základ individuality – musí najít místo ve skupině Vytváří si pojem respektu a úcty k lidem a okolí – nutná osvěta ( rodina to neví )
22
Do 12 ti let •Dítě do 12 let přemýšlí jen jako jedinec, ve 12-ti letech konec individualizovaného období – zapojování do skupinových činností ( do 12-ti let učení individ.dovednostem )
23
11 – 13 let •Nejdůležitější období pro týmovou práci - snáší i kritiku ( dříve pochválit ) Dále již problematické – puberta kritiku nesnese 7.třída – nejobtížnější období života ( hledání místa ve skupině, potřeba měřitelného výkonu )
24
14 – 16 let Puberta – nesnese kritiku Potřeba citlivého přístupu ( pro jedince nutnost obhájit si místo ve skupině, rvačkám nechat volný průchod )
25
Psychohledisko Do 17-ti let se nemají narušovat skupinové vazby, za každou cenu udržovat smíšené kolektivy Velký problém pro narušení psychiky - rušení kolektivů (např. víceletá gymnázia)
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.