Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
2
Kterak jsou PPC systémy vpravdě platbou za zobrazení Dušan Janovský
3
Témata 1.O názvech produktů a služeb 2.PPC je PPV 3.Proč je PPC PPV 4.Výjimky a příklady 5.Pokec a dotazy
4
Za co se platí v PPC? •Ceny za proklik se stále mění •Příběh o zelináři prodávající hlávkový salát a jablka
6
Témata 1.O názvech produktů a služeb 2.PPC je PPV 3.Proč je PPC PPV 4.Výjimky a příklady 5.Pokec a dotazy
7
O názvech produktů a služeb •náklady na výrobu •přínosy pro uživatele
8
O cenách produktů a služeb •náklady určují nabídku •přínosy určují poptávku Je potřeba znát oboje.
9
Příklady nákladů a přínosů •Dovolená •Reproduktory •Pojištění
10
Proč rozumět nákladům •Proč je jeden reproduktor dražší než druhý? •Proč je zájezd A dražší než zájezd B?
12
Příklady nákladů a přínosů •Dovolená – pokoje, jídlo, zážitky •Reproduktory – dráty, kondenzátory, kvalitní poslech •Pojištění – rizika, pomoc v nesnázích Zákazníkům se komunikují přínosy. To se odráží v názvech.
13
Náklady a přínosy v PPC •"PPC reklama" je název •přínosem jsou prokliky •co je nákladem?
14
Co je nákladem PPC •Zobrazení •Dokážu to později •Ve starších PPC systémech byly nákladem skutečně prokliky.
15
NákladyPřínosy dráty, práce montéračistý poslech nocleh, snídaně, letadlozážitky z cest ?prokliky
17
Témata 1.O názvech produktů a služeb 2.PPC je PPV 3.Proč je PPC PPV 4.Výjimky a příklady 5.Pokec a dotazy
18
Moderní PPC: Etarget, AdWords, Sklik, AdFox •Inzerenti nakupují zobrazení •Čím víc zaplatí, tím jsou výše •Ceny za různá slova se liší
19
Příklad dvou inzerentů • Inzeráty A a B jsou na stejné pozici InzerentproklikyCTRCPC A10010 % 1 Kč B1002 %
20
Příklad dvou inzerentů • Inzeráty A a B jsou na stejné pozici InzerentproklikyCTRCPCcena A10010 % 1 Kč B1002 %5 Kč
21
Příklad dvou inzerentů InzerentproklikyCTRCPCcenazobrazení A10010 % 1 Kč100 Kč B1002 %5 Kč500 Kč
22
Příklad dvou inzerentů InzerentproklikyCTRCPCcenazobrazení A10010 % 1 Kč100 Kč1000 B1002 %5 Kč500 Kč5000
23
Příklad dvou inzerentů InzerentproklikyCTRCPCcenazobrazení A10010 % 1 Kč100 Kč1000 B1002 %5 Kč500 Kč5000 • Oba inzerenti dosáhli stejné ceny za zobrazení (10 haléřů) • Inzeráty A a B jsou na stejné pozici
24
Vzorec řazení inzerátů ve vyhledávání Pozice ~ Rank Rank = CTR * CPC CTR … míra prokliku CPC … cena za proklik
25
Úprava vzorce ranku Rank = CTR * CPC CTR = prokliky / počet zobrazení slova CPC = cena za slovo / prokliky za slovo
26
Úprava vzorce - rozepsání Rank = CTR * CPC CTR = prokliky / počet zobrazení CPC = cena za slovo / prokliky za slovo Rank = prokliky / počet zobrazení * * cena za slovo / prokliky
27
Úprava vzorce – požrání prokliků Rank = prokliky / počet zobrazení * * cena za slovo / prokliky Rank = cena za slovo / počet zobrazení slova Rank = cena / zobrazení
28
Výsledek •Moderní PPC systémy řadí podle ceny za zobrazení
29
Témata 1.O názvech produktů a služeb 2.PPC je PPV 3.Proč je PPC PPV 4.Výjimky a příklady 5.Pokec a dotazy
30
Proč to tak PPC systémy dělají? •Aukční model •Maximalizace zisku •Komunikace přínosů •Vzácné zdroje •Variabilní náklady
32
Příklad s hotelem •Vzácným zdrojem jsou hotelové pokoje •Údržba pokojů = variabilní náklady •Sezóna
33
Náklady provozovatelů PPC •Co je variabilní náklad •Deaktivace inzerátu •Zobrazení je vzácný zdroj •Náklady příležitosti
34
Problémy skutečného PPC Kdyby se zpoplatňovaly prokliky: •nahoře budou drahé inzeráty s nízkým CTR
35
Problém platby za období Kdyby se platilo za pozici na období •nepružnost vůči poptávce •výhodné pro servery s malou návštěvností
36
Témata 1.O názvech produktů a služeb 2.PPC je PPV 3.Proč je PPC PPV 4.Výjimky a příklady 5.Pokec a dotazy
37
Skóre kvality v AdWords Dříve: Rank = CPC * CTR Nyní: Rank = CPC * Skóre kvality
38
Skóre kvality v AdWords Dříve: Rank = CPC * CTR Nyní: Rank = CPC * Skóre kvality •Odhad CTR •Zmenšení rizika odrazeného uživatele
39
AdSense •skutečné PPC •CTR odvozené z vyhledávání •stránkové cílení – skutečné PPV
40
Důvody vzniku PPC •reakce na mizernou účinnost bannerů •zohlednění pozice reklamy •Jak to, že inzerenti respektují PPV na Skliku a AdWords?
41
Ostatní kontextové systémy •Nazývají se PPC •Je to PPV Různé pozice = nespravedlnost
42
Témata 1.O názvech produktů a služeb 2.PPC je PPV 3.Proč je PPC PPV 4.Výjimky a příklady 5.Pokec a dotazy
44
Pokec a dotazy Yuhů janovsky@gmail.com www.jakpsatweb.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.