Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilVojta Brož
1
Moje volba – moje budoucnost CZ.1.07/1.1.02/02.0088 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky WORKSHOP 25. 10. 2010 WORKSHOP 25. 10. 2010 1
2
Informace o projektu Název operačního programu: OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo prioritní osy: 7. 1 Název prioritní osy: Počáteční vzdělávání Číslo výzvy: 02 Název výzvy: Jihomoravský kraj – Výzva č. 2 pro GP – oblast podpory 1. 1 Typ projektu: grantový Období realizace: 3. 5. 2010 - 30. 4. 2012 Realizátor projektu: ISŠ Sokolnice Vedoucí projektu: Ing. Oldřich Životský 2
3
Svaz průmyslu a dopravy ČR ESB Elektrické stroje a.s. WORKSHOP 25. 10. 2010 WORKSHOP 25. 10. 2010 Partneři projektu: Realizátor projektu: Integrovaná střední škola Sokolnice 3
4
WORKSHOP 25. 10. 2010 WORKSHOP 25. 10. 2010 Cíle projektu Zvýšení zájmu žáků ZŠ o studium technických, řemeslných a službových oborů vhodným plošným představením jednotlivých oblastí a profesí v nich. Realizací projektu přispět k systémovým změnám s celokrajským působením v přístupu propagace nedostatkových technických, řemeslných a službových profesí vůči žákům ZŠ a v neposlední řadě jejich rodičům, kteří tyto profese podceňují. 4
5
WORKSHOP 25. 10. 2010 WORKSHOP 25. 10. 2010 Cílová skupina Žáci 7 – 9. ročníků základních škol. Pracovníci škol a školských zařízení – jedná se o ředitele, výchovné poradce a pedagogy základních a středních škol. 5
6
WORKSHOP 25. 10. 2010 WORKSHOP 25. 10. 2010 Výstupy projektu 2 000 oslovených žáků 7 – 9. ročníků základních škol. 112 podpořených osob – pracovníci v dalším vzdělávání. Katalog řemesel. Jednotná metodika propagace. Webový portál. Motivační film. 2 konference a 7 workshopů. Exkurze ve firmách – 60. Besedy na základních školách – min.35. Oborové dny – 14. 6
7
WORKSHOP 25. 10. 2010 WORKSHOP 25. 10. 2010 NÁSTROJE K ZÍSKÁNÍ CÍLOVÉ SKUPINY 7 Exkurze Exkurze – reálný pohled na možné budoucí pracovní uplatnění na trhu práce. Besedy na základních školách Besedy na základních školách - představení oblastí a profesí v nich odborníkem z praxe. Oborové dny Oborové dny - praktické setkání žáků s profesí.
8
WORKSHOP 25. 10. 2010 WORKSHOP 25. 10. 2010 8 OBLASTI PROPAGACE STOJÍRENSTVÍ STAVEBNICTVÍ POTRAVINÁŘSTVÍ DŘEVOVÝROBA, VÝROBA NÁBYTKU OBLAST ELEKTRO AUTODOPRAVA SLUŽBOVÉ OBLASTI – GASTRO ODĚVNICTVÍ
9
WORKSHOP 25. 10. 2010 WORKSHOP 25. 10. 2010 9 BESEDY Besedy na ZŠ jsou vcelku běžnou školní záležitostí, avšak inovativním prvkem bude představení a využití mnemotechnických pomůcek projektovým odborným pracovníkem. Cílem besedy je přiblížit žákům konkrétní oblast a některé profese v ní za účasti odborníka z praxe, který se bude snažit zaujmout žáky natolik, aby beseda byla postavená na volném rozhovoru, otázkách a odpovědích. Postupně bude součástí besedy práce s vytvořeným Katalogem řemesel, který bude pro účely této aktivity a prací s žáky v rámci projektu vytvořen. Ideální by bylo, kdyby besedy předcházely ostatním aktivitám (exkurze, Oborové dny), avšak z důvodu koordinace sedmi okresů ne všude toto bude možné.
10
WORKSHOP 25. 10. 2010 WORKSHOP 25. 10. 2010 10 Realizátor Kvalitní komunikace realizátor (okresní asistent) – škola. Zajištění programu včetně pomůcek. Zajištění odborníka z praxe.
11
WORKSHOP 25. 10. 2010 WORKSHOP 25. 10. 2010 11 Škola Zajištění souhlasu rodičů žáků. Kvalitní komunikace škola – realizátor (okresní asistent). Zajištění prostor pro konání besed – učebna s možností volného rozestavění lavic, technické zajištění – dataprojektor, promítací plátno. Zajištění předem domluveného počtu žáků, kteří se besedy zúčastní. Vyplnění prezenční listiny. Příprava žáků na besedu – předání informace o zaměření besedy, příprava otázek, příklady v rodině. Práce s žáky po ukončení besedy, zpětná vazba.
12
WORKSHOP 25. 10. 2010 WORKSHOP 25. 10. 2010 12 EXKURZE Cílem této aktivity je ukázat žákům výrobní procesy co nejvíce z blízka, ukázat nejen moderní, ale také starší provozy, aby žáci mohli srovnávat vývoj v daných oblastech, ukázat jim i zákulisí firmy – tzn. školící místnosti, jídelny, šatny, měli by poznat administrativní prostory, pokud to firma a možnosti dovolí. Exkurze by měla být vedena především odborníkem, který bude mít přehled nejen o výrobních procesech, ale také o postavení zaměstnanců ve firmě, budoucnost firmy, požadavky na zaměstnance apod. Výstupem exkurze je poznání, jak může vypadat praxe.
13
WORKSHOP 25. 10. 2010 WORKSHOP 25. 10. 2010 13 Realizátor Kvalitní komunikace – realizátor (okresní asistent) – firma – škola. Zajištění dopravy účastníků tam i zpět. Zajištění kvalitního průvodce, který bude předem seznámen s požadavky odborné exkurze. Seznámení s bezpečností práce a zajištění dodržování bezpečnosti během exkurze. Motivace žáků k pozornosti, příprava dotazů. Rozloučení. Nepodceňovat žáky a nevodit je na nic neříkající pracoviště. Je vhodné také zjistit, zda někdo z žáků obor zná, pokud ano, zapojit ho do výkladu.
14
WORKSHOP 25. 10. 2010 WORKSHOP 25. 10. 2010 14 Škola Zajištění souhlasu rodičů žáků. Spolupráce s realizátorem (okresními asistenty při hledání vhodných termínů. Spolupráce při zajištění Prezenčních listin. Příprava žáků na vlastní akci – na jaké téma exkurze bude, seznámení se s firmou na webových stránkách, příprava otázek. Doprovod žáků na exkurzi. Práce s žáky po ukončení akce – zpětná vazba.
15
WORKSHOP 25. 10. 2010 WORKSHOP 25. 10. 2010 15 OBOROVÉ DNY Úkolem a vlastně cílem Oborového dne je praktické seznámení žáků s řemeslem a konkrétní profesí. Aktivity se účastní žáci v doprovodu pedagoga. Osobně si vyzkouší konkrétní práci, pracují s konkrétními pracovními nástroji a přístroji, a na základě odborného vedení získají představu o tom, jaká řemesla jsou obsažena v jednotlivých oblastech, které jsou projektem propagovány. Na závěr Oborového dne by si žák měl odnést drobný vlastní výrobek. Kvalitním nastavením a vlastní realizací Oborového dne může žák zjistit, zda má pro daný obor předpoklady manuální i osobnostní, zda mu je řemeslo blízké či nikoli.
16
WORKSHOP 25. 10. 2010 16 Realizátor Vhodný výběr místa realizace. Zajištění dopravy žáků a jejich doprovodu na místo realizace akce. Kvalitní spolupráce se zaměstnavateli a středními školami v jednotlivých regionech Jihomoravského kraje. Kvalitní komunikace - realizátor ( asistent v okrese ) – základní škola – střední škola – zaměstnavatel. Odborná příprava jednotlivých pracovišť – zajištění obsahové náplně, dodržení bezpečnostních pravidel, zajištění ochranných pomůcek ve spolupráci s firmou či střední školou.
17
WORKSHOP 25. 10. 2010 WORKSHOP 25. 10. 2010 17 Škola Zajištění souhlasu rodičů žáků. Sestavení skupiny žáků – ideální počet 20. Pomoc při zajištění Prezenčních listin. Kvalitní příprava žáků na akci ještě před vlastní realizací – seznámení s oblastí, motivace k práci, připomenutí vhodného oblečení. Práce s žáky po skončení akce - zpětná vazba.
18
WORKSHOP 25. 10. 2010 18 Veškeré aktivity jsou založeny na dobrovolnosti žáků. Nerozhodujte o vhodnosti oblasti za žáky, dejte jim možnost získat co nejvíce informací. Snažte se co nejvíce žáky na akci motivovat – lépe se do připravených aktivit zapojí. Upozorněte žáky na vhodnost oblečení – toto může být příčinou neochoty se zapojit do aktivit. Informujte rodiče o účasti žáků na projektových aktivitách a možnosti zúčastnit se Oborových dní.
19
Děkujeme za pozornost a těšíme se na spolupráci s Vámi Za projektový tým Ing. Oldřich Životský – vedoucí projektu - 602 789 755 Ing. Eva Dařenová – koordinátor projektu - 602 570 113 Mgr. Milada Poledňáková – PR specialista - 724742622 Lenka Vaňková – metodik projektu - 602 116 478 Eliška Čerňanská – odborný pracovník - 777 670 549 Lukáš Pilát – asistent pro okres Hodonín – 775 610 513 WORKSHOP 25. 10. 2010 WORKSHOP 25. 10. 2010 19
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.