Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Vlastní a franšízingové prodejny … … stejné nebo odlišné kanály?
2
Kde se používá franšízing?
služby výrobky technologie/systémy fastfood ho-re-ka maloobchod zprostředkování pojištění reality financování … když potřebují expandovat: rychle – daleko – levně
3
Kdy se vyplatí využívat prodejní cesty založené na franšízingu?
… když k zajištění distribuce chybí vlastní zdroje: prodávající peníze osobní motivace čas znalosti trhu manažeři vztahy & kontakty prodejní místo … když potřebuji expandovat: rychle – daleko – levně
4
Kdy se vyplatí koordinační sílu mnohačetné opakování
budovat franšízingový prodejní kanál? … pokud společnost umí uplatnit: koordinační sílu mnohačetné opakování mnohačetné opakování mnohačetné opakování mnohačetné opakování výhody z velikosti centralizaci činností centralizaci činností centralizaci činností centralizaci činností automatizované systémy
5
Proč je franšízing úspěšný? Kolektivní spolu-podnikání Značka Know-how
Strategie Standardy a disciplína Velikost Zdroje – dělba Lokální síla Nadšení Nižší náklady Vyšší zisk Rychlejší úspěch
6
Co je franšízing? franšízing vertikální kooperace
dobrovolná a exkluzivní obchodní aliance míra vzájemné spolupráce vyššího stupně franšízing servisní aliance marketingová aliance nákupní aliance franšízor sdružuje dodavatele a odběratele s cílem výhodného velkoobjemového společného nákupu do řetězce/sítě, společného marketingu a sdílení služeb
7
značka - image - goodwill
„Franchise Packet“ franšízor poskytuje partnerům spolu s licencí (právy) nástroje pro ekonomicky výhodnější a efektivnější podnikání značka - image - goodwill PRODUKT koncept prodeje koncept výběru prodejních míst koncept marketingu pravidla prodávání standardy / manuál školení trénink průběžný servis & poradenství kontrola kvality controlling benchmarking
8
Vlastní versus franšízingové prodejny … … stejné nebo odlišné kanály?
9
stejný typ prodejního kanálu.
VNĚ: odlišný obchodní model. UVNITŘ:
10
Jaké jsou rozdíly? vlastnictví pobočky vlastní partnerské branches
branches franchising investor Společnost Partner řízení S P, S (start) byznys P náklady výnosy zisk personál prostory plánování kontrola vybavení značka design hybrid branchising P S P
11
Konference o franšízingu
za dva týdny – čt v Praze
12
? děkuji
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.