Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Můj problém s kozou Vypracoval: A05040
2
Jednoho dne ale přišel ošklivý pan Paroubek, který mu kvůli stavbě dálnice vyvlastnil téměř všechny pozemky. Žil byl jeden malý zemědělec, který prodával své kozí sýry do celého světa.
3
Takže zemědělcovi pak zbylo zhruba toto:
? Pastevec si tedy pokládal otázku: „Jak dlouhý provázek může koza mít, aby vypásla jen ½ a na druhou jsem mohl zasadit tuřín?“
4
A jelikož pastevec neznal lepší metodu, tak se jal délku provázku zkoušet. První na co přišel bylo to, že délka d musí být v rozsahu poloměru zahrady r až sqr(r)
5
Další věc, kterou k úspěšnému nakrmení Lízinky potřeboval bylo vypočítání obsahu spasené plochy.
6
A tak pastevec vypočetl vždy spasený obsah a podle toho, jestli byl větší, nebo menší než obsah poloviny zahrady si svůj odhadovaný interval zkrátil buď z jedné nebo z druhé strany na délku provazu Dolní mez intervalu zvětšit na odhadovanou hodnotu Horní mez intervalu zmenšit na odhadovanou hodnotu Obsah vypočtený je menší než potřebný? ANO NE
7
A aby si „ušetřil“ práci, udělal si farmář prográmek v Javě, který mu tyto hodnoty počítal. Přidělal do algoritmu i prvek, který když absolutní hodnota rozdílu dvou po sobě vypočítaných obsahů překročí stanovenou přesnost, tak se cyklus zpřesňování d sám ukončí. Ale protože to byl zvídavý vidlák, tak si řekl: „Jak by to asi vypadalo, kdybych chtěl od programu 100%-ní přesnost? Aby byla odchylka obsahů nulová?“ Zkusil zadat a … ejhle program se zacyklil a nechtěl skončit. A tak musel přidat ještě podmínku, že dva po sobě vypočtené obsahy se nesmí rovnat. A jelikož to byl svědomitý programátor, tak mu program jako d vracel hodnotu aritmetického průměru obou mezí. Tím měl zajištěnou ještě vyšší přesnost.
8
A tam pan Doc. Ing. Pavel Herout, Ph.D. učí dodnes
A tak pokračoval ve své dráze úspěšného programátora dále, až si ho jednoho dne všimli lidé z FAV. A tam pan Doc. Ing. Pavel Herout, Ph.D. učí dodnes
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.